Pieperfest 2015 op 27 september!

• MarkieMark
    Beginner
    MarkieMark op 15 augustus 2015 路 23:46
    Ik zag net op Facebook de aankondiging langskomen voor Pieperfest 2015:

http://www.snowsafety.nl/pieperfest/

Helaas kan ik er zelf dit keer niet bij zijn 馃槥.
    Een dag niet geskied is een dag niet geleefd
  • huib
    Expert
    huib op 17 augustus 2015 路 21:01
    Inderdaad 27 september it is! Weer terug op de oude stek, strandtent Aloha in Wijk aan Zee.

Spullen van onder t stof halen en met een beetje geluk korte broek en zonnebrand meenemen!
  • Doekej
    Advanced
    Doekej op 18 augustus 2015 路 12:48
    Is er iemand die iets meer kan vertellen over hoe deze dag een beetje in elkaar steekt?
    Ik heb er wel belangstelling voor, maar Wijk aan Zee is vanaf hier al ruim 2 uur rijden.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 18 augustus 2015 路 14:35
    @Doekej Als deelnemer herinner ik het me ongeveer zo:

-Aankomen, en je vrienden omhelzen. Beetje bijkletsen over de laatste ontwikkelingen op het gebied van skistokken. Kop koffie bestellen. Discussie over ronde vs. stervormige tellers, en tellerwax.

- Meestal een introductielezing over piepers in het algemeen en hoe het werkt. Dan scheiden van de groep in een gevorderden en virgins. De gevorderden gaan meestal meteen het strand op (of andersom dat vergeet ik even). De andere helft blijft zitten en krijgt nog een uitgebreidere lezing.

-Op het strand en in de duinen zijn piepers begraven, hier oefen je op je eigen niveau. De organisatie kan de piepers op afstand aan en uit zetten. Multiple burial of gewoon simpel zoeken dus. Met je eigen pieper zoeken onder begeleiding, maar vaak kan je ook wel even een andere pieper proberen.

- Er is een lunch bij, er is ook bier aan de bar.

- Er is meestal nog een andere bonus lezing over safety of iets wat daarmee te maken heeft.

-Buiten staan wat mensen met gear, je kan je airbag meestal laten checken en van nieuwe patroon voorzien.

Je kan vast wel met iemand meerijden ofzo. Zon, strand en pieppiep. Dus.

Als je haast nooit met je pieper oefent of eigenlijk niet goed weet heo het ding werkt is het een must. Als je zelf meerdere keren per jaar oefent is het gewoon gezellig.
    splitfest.nl
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 18 augustus 2015 路 15:19
    Prieprapresent! Pieperdepiep hoera!
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • doov
    Advanced
    doov op 18 augustus 2015 路 17:09
    [mention="/profile/7844"][mention=7844]@Doekej[/mention][/mention] Als deelnemer herinner ik het me ongeveer zo:
    -Aankomen, en je vrienden omhelzen. Beetje bijkletsen over de laatste ontwikkelingen op het gebied van skistokken. Kop koffie bestellen. Discussie over ronde vs. stervormige tellers, en tellerwax.
    - Meestal een introductielezing over piepers in het algemeen en hoe het werkt. Dan scheiden van de groep in een gevorderden en virgins. De gevorderden gaan meestal meteen het strand op (of andersom dat vergeet ik even). De andere helft blijft zitten en krijgt nog een uitgebreidere lezing.
    -Op het strand en in de duinen zijn piepers begraven, hier oefen je op je eigen niveau. De organisatie kan de piepers op afstand aan en uit zetten. Multiple burial of gewoon simpel zoeken dus. Met je eigen pieper zoeken onder begeleiding, maar vaak kan je ook wel even een andere pieper proberen.
    - Er is een lunch bij, er is ook bier aan de bar.
    - Er is meestal nog een andere bonus lezing over safety of iets wat daarmee te maken heeft.
    -Buiten staan wat mensen met gear, je kan je airbag meestal laten checken en van nieuwe patroon voorzien.
    Je kan vast wel met iemand meerijden ofzo. Zon, strand en pieppiep. Dus.
    Als je haast nooit met je pieper oefent of eigenlijk niet goed weet heo het ding werkt is het een must. Als je zelf meerdere keren per jaar oefent is het gewoon gezellig. ieism op 18 aug. 2015 14:35

En we oefenen de grote en de kleine piepercheck. Hilarisch omdat het lijkt of "ze" grote en kleine elk jaar wisselen. Ergo: je doet het altijd verkeerd !
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • huib
    Expert
    huib op 19 augustus 2015 路 10:44

En we oefenen de grote en de kleine piepercheck. Hilarisch omdat het lijkt of "ze" grote en kleine elk jaar wisselen. Ergo: je doet het altijd verkeerd ! doov op 18 aug. 2015 17:09

Aha is dat het? Ik vroeg me al af waarom zoveel freeriders geen Piepercheck kunnen uitvoeren.

Het percentage mensen wat met de pieper op zoeken of zelfs met de pieper uit de Piepercheck afsluit verbaast me elk jaar weer.
  • Doekej
    Advanced
    Doekej op 19 augustus 2015 路 14:31
    Bedankt voor de info, ik heb me ingeschreven en we gaan het meemaken 27 september!
  • kanski
    Elite
    kanski op 21 augustus 2015 路 10:58
    Heel goed Doekej! Want de hoeveelheid freeriders die we elk jaar nog tegenkomen en niet echt weten hoe ze met de apparatuur om moeten gaan is... maar wel gewoon buiten de pistes spelen.
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • Constant
    Beginner
    Constant op 21 augustus 2015 路 22:19
    Ik heb me ook ingeschreven! 馃槂
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 22 augustus 2015 路 16:42
    Ik ben er ook weer bij.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 23 augustus 2015 路 22:41
    Wat Tim3 zegt: pieperdepiep!! Ik ben erbij!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • BasV
    Beginner
    BasV op 31 augustus 2015 路 13:16
    Als ik het goed lees is dit dus ook nuttig voor toeristen zoals ik die weinig kennis en geen pieper hebben? Of kan ik dan beter een jaartje wachten tot ik gespaard heb voor het materiaal en cursus?
  • Bazz
    Beginner
    Bazz op 31 augustus 2015 路 13:36
    nuttig is het sowieso. Ervaren of niet.
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 31 augustus 2015 路 15:53
    @BasV ze hebben een beginner groep waarbij ze bij het begin beginnen en een gevorderden groep dus zeker aan te raden om alvast te gaan! Kun je tijdens de cursus alles fine tunen en de juiste vragen stellen 馃槂 Sowieso heerlijk om alvast de stoke te proeven!
  • Doekej
    Advanced
    Doekej op 2 september 2015 路 18:47
    Eind van deze maand is het zover. Zoals eerder op hier al aangegeven moet ik een best eind rijden, dus bij deze de oproep:

Zijn er carpool-buddy's te vinden?

Ik rijd vanaf omgeving Hengelo, de hele A1 af.
    Ik zal dus o.a. Apeldoorn, Amersfoort, en langs Amsterdam komen.
  • BasV
    Beginner
    BasV op 2 september 2015 路 19:24
    @BasV ze hebben een beginner groep waarbij ze bij het begin beginnen en een gevorderden groep dus zeker aan te raden om alvast te gaan! Kun je tijdens de cursus alles fine tunen en de juiste vragen stellen 馃槂 Sowieso heerlijk om alvast de stoke te proeven! ffKnallen op 31 aug 2015 15:53

Bedankt. Lijkt me duidelijk dus, ik ben er bij!
  • WeirdHatGuy
    Beginner
    WeirdHatGuy op 9 september 2015 路 10:36
    Hey dit lijkt me zeker interessant, zijn er meer mensen hier vanuit groningen?
  • kanski
    Elite
    kanski op 17 september 2015 路 15:11
    Om nog een keer onder de aandacht te brengen!
    Het seizoen staat weer voor de deur dus het wordt tijd om de skills weer te gaan trainen!

Het Snow Safety Center Pieperfest.

Grote trainingsdag op het strand van Wijk aan Zee. (Aloha beachclub)

Onder begeleiding van instructeurs van het SSC wordt je alle technieken van de search and rescue bijgebracht.

Schrijf je in via snowsafety punt nl
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • Doekej
    Advanced
    Doekej op 21 september 2015 路 21:05
    oproepje:
    Is er iemand die wil carpoolen? Ik kom vanuit Twente die kant op rijden. Dat is dus nagenoeg de gehele A1 afrijden via Apeldoorn, Amersfoort en dan Amsterdam.

Het is natuurlijk veel gezelliger om samen te rijden en ook wat voordeliger!
  • SjefS
    Beginner
    SjefS op 23 september 2015 路 09:28
    Ik mag vanaf Eindhoven de hele A2 afrijden. Als iemand wil carpoolen, hoor het graag!
  • JurgenB1
    Advanced
    JurgenB1 op 24 september 2015 路 14:47
    Sjef, ik woon in Den Bosch. Heb je een berichtje gestuurd.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro