Test je safety kennis in de praktijk!

Test je safety kennis in de praktijk!
Test je kennis voorbij dit bord
Test je kennis voorbij dit bord

Heb je module 1 en/of module 2 aan de wePowder Safety Academy gevolgd en wil je je kennis toetsen in de praktijk, dan is dit je kans. In de tweede week van maart vinden weer de Snow Safety praktijkcursussen plaats in Davos Klosters. Vier volle dagen met gediplomeerde berggidsen de theorie uit de Safety Academy in de praktijk brengen in een van de mooiste freeride gebieden van Europa. Vier dagen waarin je leert om te gaan met je lawinepieper, je aan de slag gaat met hoogtekaarten, je routes en lijnen in kaart brengt en rijdt en ieder eens de verantwoording krijgt om een groep te leiden, plus beslissingen te nemen. En natuurlijk rijd je ook nog poeder.

Ik ben jarenlang instructeur geweest bij de praktijkweken van het Snow Safety Center en heb met eigen ogen kunnen aanschouwen hoe goed zo’n praktijkcursus is voor je verdere ontwikkeling als freerider. Had er zoiets bestaan toen ik begon, dan was mijn leercurve veel steiler geweest.

Hier begint de off-piste
Hier begint de off-piste

Voor de praktijkcursussen heeft het Snow Safety Center al het nodige voor je geregeld. Het onderdak, ontbijt en avondeten voor 5 nachten is voor je geregeld, de beste Nederlands sprekende berggidsen staan voor je klaar en daarnaast wordt iedere groep voorzien van een extra instructeur zodat zeker is dat iedereen het nodige leert. Verder zijn er de trainingen met de lawinepiepers en kun je 's avonds aan de slag met je lawinepieper, hoogtekaart etc. Vier intensieve dagen die je nooit meer vergeet. Het enige dat jij regelt is het vervoer van en naar Klosters, een liftpas voor 4 dagen en je lunch en drankjes. Vanaf 685 euro ben je erbij. En ik kan je zeggen, het is de investering waard.

Voor de volgende blokken zijn er nog plekken vrij:

8-11 maart, module/snow safety 1, prijs: 685 euro

8-11 maart module/snow safety 2, prijs 699 euro

12-15 maart module/snow safety 1, prijs 685 euro

Kortom… theorie onder de knie? Tijd voor de praktijk! Inschrijven dus!!

Earn your turns
Earn your turns
meteomorris

Reacties

Expert
snahAuteur18 februari 2014 · 12:31

Must do…!

Let's ride...:)
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!