Heliskiën en -boarden in Revelstoke met wePowder!

Heliskiën en -boarden in Revelstoke met wePowder!

Wil jij ook een keer zo’n droomtrip beleven? In januari 2020 gaan we langs de mooiste gebieden van BC (Red Mountain, Whitewater en Revelstoke) en gaan we 4 dagen heliskiën of -boarden. En jij kan erbij zijn! Lees dit artikel voor alle informatie.

Philippe van CMH trekt een spray (photo: Justin Nann)
Philippe van CMH trekt een spray (photo: Justin Nann)

Januari 2015 gaat het gebeuren. Dan zit jij met een groot aantal andere wePowderaars in de heli op weg naar de beste poeder die je ooit gereden hebt. In Revelstoke, Canada vindt alweer de vierde wePowder RevelSTOKE week plaats. Dus……waar wacht je nog op? Als je het nu niet doet ben je het jaar erop weer een jaar ouder!

Wanneer?

In samenwerking met CMH Benelux hebben we een week gekozen waarin de kans op goede condities groot is. Er ligt al een goede base en als je kijkt naar het langjarig gemiddelde van de temperatuur in de Selkirks, Monashees en Purcells (de bergen waar je in vliegt) blijft het goed koud. Maar goed, de datum:

van zaterdag 24 tot en met woensdag 28 januari 2015

Je komt op vrijdag 23 januari in Kelowna aan en gaat op 24,25,26,27 en 28 (de eerste dag is een halve dag) met de heli omhoog. Dat betekent dus vijf dagen in een heli! Eventueel kan je de trip uitbreiden met een bezoek aan skigebieden als Big White, Revelstoke Mountain Resort en Kicking Horse. Bijvoorbeeld om vooraf twee dagen in te rijden of erna nog lekker te roadtrippen. Een compleet pakket dus!

Het echte werk: Morris op mooie pillows
Het echte werk: Morris op mooie pillows

Waarom heliskiën/boarden?

-Wij (Arjen en ik) hebben nu drie trips met CMH gemaakt en het waren onze beste poederweken ooit. En ja, wij hebben al e.e.a. gezien, maar de kwaliteit van het terrein en de sneeuw die we in Revelstoke en de Gothics hebben meegemaakt is niet te vergelijken met alles dat je normaal gesproken in een skigebied skiet of met een heli in de Alpen doet. Tel daarbij op dat alles eromheen (hotel, eten, sfeer, etc) ook top geregeld is en dit is met recht een droomreis.

-Als je wilt weten hoe goed het kan zijn, bekijk dan zeker dit filmpje van Dylan Siggers (waar we dit jaar mee geskied hebben in The Gothics), dit verhaal van Emil over de trip van twee seizoenen terug, het verslag van Mike over de trip van vorig seizoen.

-Wil je weten hoe het dit seizoen was tijdens onze trip naar Revelstoke dan kan je een serie van vijf artikelen terugkijken. Veel foto’s, veel video’s en vooral heel veel stoke. (Dag 1, dag 2, dag 3, dag 4, dag 5).

-Downdays komen weinig voor in Revelstoke, maar mocht de heli niet kunnen vliegen, dan is er voldoende te doen. Uiteraard kan je de berg op en het skigebied in, maar je kan ook gaan crossen op sneeuwscooters. Een downday is dus geen verloren dag! En nogmaals: het is het beste poederrijden ooit!

-Vaak wordt ten onrechte gedacht dat je een absolute expert moet zijn om te heliskiën of -boarden. Dat is dus niet waar. Als je wat poederervaring hebt en je komt goed beneden, dan ben je ook goed genoeg om te heliskiën of -boarden. Wel is het slim om fysiek in goede conditie bent. Gewoon omdat je er dan het meeste voor jezelf uithaalt.

Prima fysieke conditie van gids John. Of Brody. Of Steve. (photo: Justin Nann)
Prima fysieke conditie van gids John. Of Brody. Of Steve. (photo: Justin Nann)

Wat kost het?

Je denkt misschien ‘waarom heb ik dit nog niet eerder gedaan?‘. Nou, misschien vanwege de prijs. Vergeleken met een ‘normale’ trip is het uiteraard duurder. Is het waar voor je geld? Ja, tot de laatste cent. En mocht je niet aan al je hoogtemeters komen (bijvoorbeeld door slechte weersomstandigheden), dan kent CMH de beste ‘refund-policy’ van alle helibedrijven. Maar goed, concreet, wat gaat het kosten:

*vijf dagen: CAD 6.570,25 voor een verblijf in een twin room en CAD 7.236,50 in een single room.

Da’s met de huidige koers dus vanaf zo’n € 4496,- euro.

Mark Tober in priceless powder
Mark Tober in priceless powder

Wat krijg je voor dat bedrag?

Je krijgt hiervoor het volgende:

*21.780 meter vertical (dat is 71.456 feet)

Bij CMH gaat het niet om de tijd die je in de heli zit, maar om het aantal vertical dat je skiet.

*Alle maaltijden (ontbijt, lunch op de berg, diner en de heerlijke après-ski snacks)

Denk aan broodjes zalm die worden ingevlogen naar de remote locatie in de bergen waar we aan het rijden zijn

*Alle non-alcoholische drankjes die je nuttigt

Dus ook alle non-alcoholische drankjes in het hotel

*Gebruik van drie-eenheid en de nieuwste K2, Rossignol en Atomic ski’s

Je hoeft je eigen ski’s dus helemaal niet mee te nemen, want er staat een hele vloot aan dikke K2 en Atomic ski’s voor je klaar. Sta je op een snowboard? Dan wel je eigen plank meenemen! Iedereen krijgt een uitgebreide safety training voordat je überhaupt de heli in gaat!

*Verblijf in een twin-room in het heerlijke Regent hotel

Het Regent hotel is een vier-sterrenhotel en ligt in downtown Revelstoke. Mèt outdoor hottub!

*Vervoer van en naar Kelowna in een luxe touringcar

Deze touringcar rijdt op de wisseldagen in de verschillende lodges.

En uiteraard zijn wij er ook bij! Good times guaranteed!

Arjen's glimlach verdwijnt in een witte golf
Arjen’s glimlach verdwijnt in een witte golf

Wat betaal je zelf?

*De vlucht van en naar Kelowna

*Alle alcoholische versnaperingen

*Eventuele extra meters als je over je hoogtemeters heengaat

*Een roadtrip vooraf of achteraf. De afgelopen jaren is gebleken dat er altijd een groot deel van de groep in is voor een roadtrip.

Contact

Wil je mee met deze droomreis? Neem dan contact op met Philippe Mullens (info@cmhbenelux.com of tel:+31 6 141 886 95) van CMH Benelux. Hij kan je alles vertellen over CMH en over deze week! Uiteraard kan je je vragen ook kwijt onder dit topic in de comments. Schroom ook niet om ons te benaderen (bijvoorbeeld via een DM) als je meer informatie wilt hebben!

De Bell 212, jouw skilift deze week!
De Bell 212, jouw skilift deze week!
meteomorris

Reacties

Beginner
HaagjeAuteur21 maart 2014 · 16:26

Staat nog een foutje in het artikel waar je het hebt over januari 2014 :)

Gevorderd
ArjenproadminAuteur21 maart 2014 · 17:23

@@Haagje Thanks, ik heb 'm veranderd. Gaat weer een toptrip worden! Toch @@Dirk77?

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Beginner
Dirk77Auteur23 maart 2014 · 11:49

@@Arjen: Dat kan niet missen, ik heb er alweer zin in. Ben de troepen en de knaken al aan het verzamelen!

Beginner
QmaartenQAuteur23 maart 2014 · 16:50

Hmm, ik wil ook weer.
Voorlopig even doorsparen nog… :-(

powpowwowjippiajippieee
Toerist
AnoniemAuteur23 maart 2014 · 20:13

Vliegen op Kelowna, relaxed! Heb der wel weer heel veel zin in…!

Beginner
JespervzAuteur25 maart 2014 · 19:00

Staat op m’n bucketlist, voor als ik wat ouder ben :d

Gevorderd
FriscoAuteur30 maart 2014 · 17:18

Nog even sparen… 2016 misschien.

Never eat yellow snow!
Beginner
DaafAuteur3 april 2014 · 19:12

Gaan we weer met dezelfde groep? Dan ben ik er wel weer bij denk ik. Wordt hard doorsparen :-) @@dirk77 we kunnen natuurlijk ook een keer een lodge bezoeken? Beetje afwisseling

Beginner
Dirk77Auteur9 april 2014 · 14:53

Goed, was dit nou positief of niet voor de poeder?

http://www.nu.nl/algemeen/3747769/krachtige-el-nio-komst-in-grote-oceaan.html

@@Davy2010: Lodge is zeker leuk, maar dan moet je nog een eurootje of 2000 extra doorsparen…

Toerist
AnoniemAuteur27 juni 2014 · 20:52

Yep!! Ik ben erbij in 2015! Samen met een vriend van me. Vandaag vlucht gelijk geboekt, gelijk vastzetten, dan zit je eraan vast :-)
Woensdag heen, dag naar kicking horse, dagje revelstoke en dan de Bell in voor 5 dagen…aftellen is begonnen!

Gevorderd
ArjenproadminAuteur30 juni 2014 · 11:11

@@Dirk77 @@Davy2010 @@heiko Morgen (1 juli) wordt de trip wat duurder vanuit CMH (het vroegboekenvoordeel is er dan uit). Neem even contact op met Philippe!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
ArjenproadminAuteur20 augustus 2014 · 22:29

De groep raakt al lekker gevuld, maar er is nog een aantal plekken. Kreeg vandaag van CMH te horen dat wanneer je voor 29 augustus, dan kreeg je een credit van 150 dollar van CMH. Dat zijn toch zo’n twee afdalingen met heel veel faceshots van het huis. :)

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
ArjenproadminAuteur25 augustus 2014 · 20:04

@@Dirk77 @@heiko De werelddeal weken van KLM beginnen aanstaande woensdag! :)

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Beginner
DaafAuteur29 september 2014 · 12:27

Ik ga dit jaar eind maart naar BC. Eens kijken hoe de condities zijn aan het eind van het seizoen.
KLM heeft nu goedkope tickets naar Calgary. Voor zo’n 700 euri ben je klaar.

Beginner
josdewolfAuteur30 oktober 2014 · 16:14

Hee Davy
Toevallig van 21-25 maart ? En met CMH ?
If so, dan treffen we elkaar in de freerideweek in Revelstoke
Voor mij de eerste keer !
Gr Jos

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!