Red Snowcat jan 2016 wie wil mee?

• sanno
    Tourist
    sanno op 11 september 2015 · 15:57
    Na afgelopen jaar met z'n vieren in siberie (Krasnoyarsk) een week in een snowcat doorgebracht te hebben leek het mij een geweldig idee om te kijken of we een wePowder cat kunnen boeken. Om diverse redenen is Siberie afgevallen, maar er zijn meer snowcat operators in Rusland die voor scherpe prijzen mooie afdalingen bieden.

Zo is er sinds vorig jaar tussen Sochi en Krasnodar RedSnowcat (www.redsnowcat.ru). Zij bieden standaard alleen weekendtripjes aan (excl. accomodatie), maar als je met 10 man bent rijden ze ook doordeweeks (iets duurder dan in het weekend maar met een kleinere groep) en zonder concurrentie van anderen. Met genoeg sneeuw in januari/februari in deze uitloper van de Kaukasus moet het een top week kunnen worden.

Er zijn 2 varianten te bedenken.
    Vliegen naar Krasnodar en dan transfer (3 uur) naar LagoNaki daar 5 dagen snowcat en dan weer terug.

andere variant

Vliegen naar Sochi daar dagje inskien en dan 6 uur rijden naar LagoNaki om na 4 dagen snowcat nog even te relaxen op het strand voordat je terug vliegt naar Nederland.

Uitgaande van vliegen op Krasnodar kost 5 dagen snowcat met volpension ongeveer 750 euro., Sochi zal ong. 50 euro duurder zijn omdat de transfer verder is Sochi duurder is (excl. vliegreis, visum kosten, drinken en snacks.)

data: 25jan - 29jan of 1 feb - 5 feb

Laat even weten of je interesse hebt. Liefst zo snel mogelijk dan kunnen we data vastleggen.
    Toerisski
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 11 september 2015 · 17:36
    Dat lijkt me heel gaaf, alleen heb ik splitfest van 28-01 t/m 03/02. Dat valt dus precies in de 2 weken die je voorstelt. Mochten er nog andere weken beschikbaar zijn, ga ik graag mee.
  • El-Niño
    Advanced
    El-Niño op 11 september 2015 · 18:44
    Lijkt mij wel wat!! beide opties en beide data.
    Ben alleen nog een beetje in twijfel of ik mijn geld aan de russen wil geven na het "landje pik" verhaal een stukje verder op.
    Zijn er niet ook dit soort trips in Georgie? Maar jij kent Rusland goed geloof ik toch, Sanno?
  • jurriaan
    Beginner
    jurriaan op 12 september 2015 · 14:52
    Oeh, daar heb ik ook interesse in! 1 feb - 5 feb zou mij beste uitkomen en beide opties lijken mij mooi. Al deel ik wel de twijfel van @El-Niño
  • sanno
    Tourist
    sanno op 13 september 2015 · 14:48
    @markindealpen hmm jammer. Zou wel leuk zijn als je weer mee kan. Wanneer zou uitkomen?

@jurriaan @El-Niño Als je met 'landje pik' de Krim bedoelt dan is daar veel over te zeggen, maar of je daar nu meteen alle Russen daarbij moet betrekken. Daarnaast levert het juist het voordeel op dat alles opeens een stuk goedkoper geworden is (hoewel sommige toeroperators daar een visie op na houden dat de buitenlanders maar buitenlander prijzen moeten betalen.)
    Toerisski
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 13 september 2015 · 19:03
    @sanno Alles behalve die 2 weken eigenlijk 😃 . Ik heb verder nog weinig staan deze winter.
  • Bazz
    Beginner
    Bazz op 14 september 2015 · 15:49
    Wat een gaaf idee!
  • MTV
    Beginner
    MTV op 30 september 2015 · 23:15
    @sanno Heb jij enig idee wat een retourvlucht vanuit NL of Duitsland naar Krasnodar zou kunnen kosten in die periode?
  • sanno
    Tourist
    sanno op 1 oktober 2015 · 16:29
    @MTV Een ticket met Pegasus airlines via Istanbul kost nu iets onder de 300 euro. Aankomst en vertrek tijden zijn wat onaangenaam, maar via Moskou betaal je nu een hoop meer.
    Het aantal geinteresseerden valt nog wat tegen. Ik hoop dat er later oktober meer winter vibes zijn en plannen.
    Toerisski
  • MTV
    Beginner
    MTV op 1 oktober 2015 · 16:58
    Reken mij dan maar tot de geïnteresseerden. +1.
  • Bros
    Advanced
    Bros op 1 oktober 2015 · 21:19
    Ik ben zeker wel geinteresseerd! Misschien een keer met wat geinteresseerden een avondje afspreken? Trip naar georgie vorig jaar helaas gecanceled, dit lijkt een mooie herkansing...kan nu nog geen toezegging doen helaas.
    Bros
  • tank24
    Advanced
    tank24 op 1 oktober 2015 · 22:30
    +1. Morgen even navragen wanneer ik met werk zou kunnen.
    High Roller
  • skiester
    Advanced
    skiester op 1 oktober 2015 · 22:44
    Mmm heb ook wel interesse: lijkt me een erg vet avontuur.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 2 oktober 2015 · 12:08
    Zeker interesse. Avondje afspreken is een goed plan!
    Dromen zijn er om te realiseren
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 2 oktober 2015 · 20:21
    Vet Plan.... Jan 2016 gaat mij niet lukken.... maar lekker bezig @sanno zo met de mede wepowderaars!!! Hoop ooit op zo'n avontuur aan te haken.
    xs2arjan
  • sanno
    Tourist
    sanno op 5 oktober 2015 · 15:12
    Snowcat voor 8-11 feb is geregeld, maar het knelpunt schijnen bedden te zijn. Dus als ik daar zekerheid over heb laat ik het weten.
    Toerisski
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 5 oktober 2015 · 15:40
    @sanno slaapmatjes mee ? 😃
  • sanno
    Tourist
    sanno op 5 oktober 2015 · 16:17
    @markindealpen en tent en een geweer om eventuele beren van je lijf te houden
    Toerisski
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 5 oktober 2015 · 16:30
    Dat maakt de hele ervaring wel een stuk spannender!
  • tank24
    Advanced
    tank24 op 5 oktober 2015 · 19:12
    Top ik kan met mijn werk...dus ik ben voor. Wanneer ff samenkomen?
    High Roller
  • sanno
    Tourist
    sanno op 5 oktober 2015 · 19:41
    @markindealpen Na de wolven (ik ben nog steeds niet overtuigd dat het honden waren) van vorig jaar nu beren. Hmm.....

@tank24 ik ben helemaal voor om samen te komen, maar ik denk niet dat ik voor kerst in Nederland ben.
    Toerisski
  • El-Niño
    Advanced
    El-Niño op 6 oktober 2015 · 10:59
    Lekker bezig Sanno
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 6 oktober 2015 · 14:46
    Kind of interesting... Ik hou dit topic eventjes in de gaten 😃

Het idee klinkt eigenlijk wel goed, iets meer info zou welkom zijn!
    Go to heaven, ski like hell!
  • evan
    Advanced
    evan op 6 oktober 2015 · 20:21
    Ik heb ook interesse, maar vind het nog te vroeg om het vast te leggen.
    Het lijkt een vrij sneeuwrijke regio te zijn en het terrein ziet er interessant uit (vooral Oshten, Fisht en Psekha-Su).

@Sanno, zijn de overnachtingen hier (http://oshten.com/)?

Afgaande op de neerslagkaarten, denk ik dat je voor de beste dumps rondom de Zwarte Zee in het noordoosten van Turkije moet zijn. Je hebt daar helaas geen snowcats rijden, maar je kunt er wel heliskiën, bijvoorbeeld vanuit Ayder.

Er zijn ook plannen om er liften te bouwen.
  • El-Niño
    Advanced
    El-Niño op 11 oktober 2015 · 12:08
    @Sanno Al meer bekent over slaapplekken? Ben erg benieuwd.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 12 oktober 2015 · 12:21
    @El-Niño @Pazz457 tank24 PM gestuurd

Nog niets is zeker maar het lijkt Oshten te worden omdat het tegenover de Cat operatie ligt.

Ondertusen hebben zijn er al 7 aanmeldingen
    Toerisski
  • tank24
    Advanced
    tank24 op 13 oktober 2015 · 17:18
    @sanno ja top...ik ben voor. Had al een mailtje van je gehad. #bas
    High Roller
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 16 november 2015 · 11:01
    kick! .... er zijn nog plekken vrij!
  • El-Niño
    Advanced
    El-Niño op 22 december 2015 · 12:25
    Sanno en anderen,

Ben je al weer in NL?
    Misschien kunnen we met wat geïnteresseerden ergens afspreken om de mogelijkheden te bespreken. Ben erg benieuwd.

Daan Funken
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 22 december 2015 · 13:43
    @El-Niño

De Red-snowcat trip van 2016 gaat m niet worden, te weinig (concrete) animo.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro