Vellen met freestyle ski

• Teekidiezie
    Beginner
    Teekidiezie op 9 januari 2017 · 20:33
    Hey allemaal .
    Na vele jaren park en freeride met board en ski wil ik eens wat anders .
    Ik zou willen touren , maar om nu direct een nieuw paar skie s te kopen had ik gedacht om tourbindingen op men majesty freestyle ski s te monteren en te voorzien van vellen .

Ervaring met touren : weinig
    Ambitie : ervaring op doen in niet extreem terein
    Conditie: 2 maal per week rondje lopen 10km in bos en als t waait windsurfen .

Wat betreft die ski s die hebben 85 onder de voet , minimale rocker en zijn 175 lang . Ik ben zelf 1.78 en weeg 75 kg .

Heeft iemand dit al eens gedaan .
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 9 januari 2017 · 20:42
    Ja, ik heb eerst getourd met k2 recoils. Is een freestyle ski, gaat prima. Ze waren 90mm onder de voet prima met omhoog lopen,nadeel ik vond ze te weinig float hebben. Men raad voor touren vaak aan 90-100 mm.

Je zou het kunnen proberen, en dan evt later te besluiten of je een bredere of smallere ski wilt.
    Beetje goed zoeken op internet (duitsland) vind je wel smallere vellen voor n leuke prijs.

Mocht je nog tourbindingen zoeken, Ik heb nog een setje liggen.
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 9 januari 2017 · 20:43
    Heeft iemand dit al eens gedaan .Nee. 10 km is te lang voor mn knien, windsurfen is zwemmen als ik wil gijpen, en freestyleskien laat ik graag aan anderen over.

Maar als je gewoon een set bindingen en een paar vellen koopt is er niks dat je tegenhoudt! Je zal vast een aantal reply's over twintips en tailclips krijgen; geen clips, gewone clips, rare clips, t maakt allemaal niks uit. Gewoon gaan; learning by doing. ff opletten dat je je vellen niet achterstevoren snijdt, en anders opnieuw snijden (NB meer dan 2 keer verkeerdom snijden is erg dom).
  • evan
    Advanced
    evan op 9 januari 2017 · 20:45
    Switch skinnen schijnt wel een stuk makkelijker te zijn met freestyle-ski's.
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 9 januari 2017 · 20:49
    Switch skinnen schijnt wel een stuk makkelijker te zijn met freestyle-ski's. evan op 9 jan 2017 20:45

Moonwalkend de berg op? 😀
    Rex Monte - Amor Nix
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 9 januari 2017 · 21:12
    @SneeuwHaas
    Je moet tegenwoordig heel wat over hebben voor je insta-like-cudoos.

@Teekidiezie
    Conditie is kort door de bocht de inverse van de snelheid. Zeg maar 'langzaam aan, dan breekt het lijntje niet', maar what's in a name 😉
    En nou ben ik niet zo'n ervaren toerder, maar de maten/plannen die je noemt klinken prima. In de lente-uitverkoop of volgend jaar kan je Sinterklaas na wat eerste proeftochtjes altijd om nog gespecializeerder speelgoed vragen.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Teekidiezie
    Beginner
    Teekidiezie op 11 januari 2017 · 20:38
    Voila de freestyles zijn voorzien van toerbindingen en vellen. Ma en di gaan we ne keer testen .
    Bedankt allen voor de info .

Grtz
  • pieterschelling
    Beginner
    pieterschelling op 13 januari 2017 · 14:37
    Wist niet dat het kon. Zit met hetzelfde plan. Hou ons op de hoogte van je test!
  • Teekidiezie
    Beginner
    Teekidiezie op 13 januari 2017 · 19:10
    woensdag bij bij de telemarkshop een setje tour bindingen en vellen gescoord en vandaag getest .
    Het eerste plan was iets groter maar t is uit eindelijk de ardennen geworden ..............
    De omgeving van Fraiture ken ik redelijk goed . Dus eerst daar de ski met nieuwe binding getest op de piste en die heeft nog steeds het zelfde ski gevoel .
    De piste lag er onverspoord bij door de verse sneeuw ,leuk voor een uurtje .
    Dan de vellen er onder, eerste meters gingen wat raar maar uiteindelijk had ik er wel ritme ingevonden .
    De tocht ging door +- 20 a 30 cm verse sneeuw , volgende keer toch maar in de lengte aanpasbare stokken meenemen .
    T waren korte hikes en korte afdalingen ,maar het was fantastisch .
    Wat ik zocht in het toeren heb ik wel gevonden denk ik . Beetje t surf gevoel earn your turns .
    Wat de freestyle ski betreft , klimmen geen probleem . Door eerdere ervaring weet ik dat het niet echt een poeder ski is , dat heb ik vandaag nog eens extra ondervonden . Heel wendbaar maar de flow valt er nogal rap uit als terrein te vlak wordt .
    Vellen van de ski halen boven op de top in de wind is ook een kunst .
    Nu maar snel naar langere hikes .

Ps : er was geen lawine bericht , maar de hellingen haalde geen 30° , t was tussen de bomen en er lag geen crunchy base .

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro