Tripreport PA4 Tauplitz-Loser

• markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 10 januari 2017 路 09:13
    Na de jaarwisseling gingen de emails alweer rond, en na het PA van Morris worden er concrete afspraken gemaakt, ik ga op pad met @Aryen later zullen ook @dorylus met wat vrienden aanhaken in Tauplitz, mooi centraal gelegen om wat gebieden af te krassen.

Woensdagochtend rijden we Oostenrijk in, het is verdacht rustig in de atmosfeer, zelfs een heldere lucht, zijn we toch te vroeg? Als we in Tauplitz omhoog gaan gaat het toch sneeuwen, prima dagje freeriden, ondanks het matige zicht.

Donderdag naar Hinterstoder, leuk gebiedje, maar hier lag net te weinig base tussen de bomen. En dat heeft ons materiaal en mijn stuitje geweten!

Vrijdag naar Loser, omdat we horen dat er meer liften open gaan. Het zicht wordt eindelijk wat beter, en we vermaken ons prima in het bos. Later gaat de toplift open, maar boven de boomgrens zie je te weinig. Veel Wepowderaars daar tegengekomen, altijd leuk!

Zaterdag is het eindelijk helder!, maar wat een kou! Onze Belgische vrienden zijn er ook bij, we touren op aanraden van onze verhuurder bij Tauplitz het dal uit, op weg naar de Grobe Tragel. Onderweg gaat het toch weer heel hard waaien, en we besluiten om te bouwen, we vinden nog een mooie run naar het meer, die we na een korte pauze nog maar eens doen. Voldaan splitten we terug naar de auto.

en wat bewegend beeld:
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 10 januari 2017 路 09:15
    Nice Mark! Was leuk om je weer eens tegen te komen in Loser 馃槂
    Dromen zijn er om te realiseren
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 10 januari 2017 路 09:19
    Lekker hoor! 馃槂
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 10 januari 2017 路 09:35
    Ah, wat een feest. Slechte winters bestaan niet!
    splitfest.nl
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 10 januari 2017 路 10:24
    Het was leuk de eerste keer op de split zaterdag. Tot de volgende!
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 10 januari 2017 路 10:24
    馃榾 Dank voor het delen!
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 10 januari 2017 路 11:27
    Lekker! het is dan toch eindelijk officieel begonnen!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Ors
    Advanced
    Ors op 10 januari 2017 路 12:09
    Lekker!
    Screw the cool guy standard procedure... I'm gonna CLAIM! --Shane
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 11 januari 2017 路 20:20
    @markindealpen @Aryen
    Wie van jullie is er in zijn blote flieter naar huis gereden? 馃槂

Verder kan ik enkel bevestigen dat het een top trip was.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 11 januari 2017 路 21:21
    Gelukkig deden vanwege de lage temperaturen de ruitenwissers en sproei-installatie het niet echt op de terugweg, dus van buiten was er niks nakkes zichtbaar. 馃榾
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 11 januari 2017 路 21:22
    haha, ik was t niet....
  • sanno
    Tourist
    sanno op 11 januari 2017 路 22:58
    bekende 'ik heb vaart, later!' beelden. Mooi man
    Toerisski
  • mikakindt
    Beginner
    mikakindt op 19 mei 2017 路 12:17
    Ziet er super uit! Ik zie een drinkslangetje uit je tas hangen, bevroren zeker? Met -20 was na een uur de slang al dichtgevroren, en aan het eind van de dag had ik 1,5 kilo ijs in het reservoir van mijn rugzak... Gelukkig had mijn maatje een bidon mee die op een of andere manier niet bevroor...
    Live to ride another day.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro