wePowder goes CMH Cariboos dag 5: Pillow paradise

wePowder goes CMH Cariboos dag 5: Pillow paradise

Wil jij ook mee op deze ultieme Canada trip in 2021? Laat dan hier je e-mailadres achter en we houden je op de hoogte!

Dag 5 en de laatste dag bij CMH Cariboos. Qua weer was het misschien wel de minste dag. De zon had plaatsgemaakt voor wat hoge bewolking en een wat flets licht. De eerste tekenen van een nieuwe storm die eraan zit te komen. Het zicht was gelukkig nog meer dan goed. Lead guide John (de man gidst al 23 jaar in het gebied) besloot ons mee te nemen naar een aantal steilere hellingen. De stabiliteit was goed, de sneeuw van goede kwaliteit en de groep kon het aan.

Zonsopkomst vanuit de slaapkamer
Zonsopkomst vanuit de slaapkamer

Beste. Dag. Ooit.

Om een lang verhaal kort te maken. Voor vrijwel iedereen is dit één van de beste dagen ooit geweest. En voor sommigen misschien wel de mooiste. Codewoord van de dag was: pillows. En dat op hellingen die starten met zo’n 40 graden, uitvlakken naar een graad of 34 en zo’n 700 tot 800 hoogtemeters lang zijn. Een keer of vijf werden we weer bovenaan het paradijs afgezet (de drie ‘warm-up runs’ niet meegerekend). Het blijft lastig om zoiets op video weer te geven, dus ik heb maar een deel van twee runs achter elkaar gezet. John had het beste voor het laatste bewaard. Een pillow lijn die je alleen in films ziet.

De laaste pillows van de dag
De laaste pillows van de dag
Last run of the day: Kokanee Glacier
Last run of the day: Kokanee Glacier

Verslaving

Je kunt je voorstellen dat iedereen met een hele grote smile en hyper van de stoke terug kwam in de lodge. Het bier in de jacuzzi smaakte goed en 's avonds was het nog lang onrustig. Wát een einde van wederom een geweldige helitrip met CMH. Bucketlist, droomreis, once in a lifetime… het maakt me niet uit hoe je het noemt. Dit was gewoon een van de beste dagen ooit.

Een deel van de gereden runs
Een deel van de gereden runs

wePowder trip 2018 naar The Gothics

Wil jij volgend jaar ook in de heli van CMH stappen? Check dan onze reis in januari 2018 naar The Gothics. Bijzijn is meemaken. Plekken beginnen nu vol te stromen, dus wacht niet te lang!

Wil jij ook mee op deze ultieme Canada trip in 2021? Laat dan hier je e-mailadres achter en we houden je op de hoogte!

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Toerist
The_OAuteur15 januari 2017 · 15:45

Cool ! Canada op zijn best…

And Also The Trees
Beginner
Dirk77Auteur15 januari 2017 · 22:16

Ik wou dat ik erbij was… ow, wacht… dat was ik ook! :-p

Beginner
Marco SturingAuteur16 januari 2017 · 11:35

Het was perfect!! Ook als de heli niet vloog.

Beginner
Marco SturingAuteur17 januari 2017 · 07:51
Beginner
DennnnisAuteur17 januari 2017 · 19:22

Heren, mijn favo van de 5! Bedankt voor de stoke

sneeuw!!!!
Gevorderd
Jef2Auteur17 januari 2017 · 19:57
Gevorderd
Jef2Auteur17 januari 2017 · 20:15

Het was idd een ‘once in a life time experience’… eh ff kijken of we er minimaal twice van kunnen maken!

Gevorderd
Jef2Auteur17 januari 2017 · 23:07
from Marien G on Vimeo.

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!