GOAL****17 !!! Sella Nevea!

GOAL****17 !!! Sella Nevea!

SELLA NEVEA (26/02 – 03/03/2017)

Wie droomde daar niet van… ? Wie hier op wePowder had daar geen natte droom van … ? Zo van die Stille Onderhuidse Dromen: “One day ….” “Misschien ooit…” “Als de Goden het willen …”

Goal****16 !!! zat door Omstandigheden en La Nina op een “onhold”.
Een “onhold” waar constant met passie aan gewerkt wordt en zodoende wel MOET resulteren in een GOAL****17 ☺
“Hard werken !” zegt os moe altijd…

tsuggencouloir wengen
tsuggencouloir wengen
mittagskogel
mittagskogel
pitztal
pitztal

courmayeur

livigno, haldigrat, zinal, saalbach, enz. enz. …

Skibum chamonix is nu Man On The Snow en komt met z’n bomma naar Rifugio Celso Gilberti in Sella Nevea voor één nachtje … bij een kachel (want aan een vuur ’s avonds vloeit de adrenaline anders) … verhalen … bergverhalen… bergwijsheid … heel veel bergwijsheid … een glas wijn … in een meest idyllische berghut … midden in een romeins amfitheater van bergen 360 graden rondom… op de grens met slovenië …

MeteoPopSki kwam daar opeens mee af : “Fistel, dé Stail-Ist-Gail-training voor GOAL**** moet doorgaan in Sella Nevea !! Alle sneeuwwindweerneerslaghellingsgraadlijnnoemmaarop-kaarten (ik lees ondertussen Tlingit-kaarten) wijzen in dezelfde richting !! OK: Sella Nevea wordt het !!! Yihaa ! Iedereen Gelukkig ! Jij staat niet in de file ; jij bent de file !!!

24 uur later doemt ze in de verte op en én herken ik onmiddellijk de op mijn netvlies gebrande berghut : Rifugio Celso Gilberto ! Een peperkoeken huisje met schattige blauw-witte luikjes zo wonderwel gelegen dat die alleen in Sprookjes voorkomen ; weliswaar TetonGravity-sprookjes …
Je voelt je nederig én magistraal én excited tegelijkertijd want je voelt/ziet in het hele postkaartje ook direct de wanden op de achtergrond : dit is heavy ! Dit is Stail-Ist-Gail !!

Stail-Ist-Gail dus. Couloirs te over ! Allemaal gedaan ; op 4 dagen. Vraag het Popski maar ; die door energie-overschot de locals nog efkes in een drafje naar boven ging volgen … Respect (machtige afdaling ; té snel voor de camera ☺ )

popski duwt op z’n staart
popski duwt op z’n staart

“Deze Sloveense helling wordt te heet. We moeten maken dat we dat gat door zijn !!“
Dit is géén suggestieve James bond-uitspraak maar een SellaNevea-realiteit. Maar wat je dàn krijgt, eenmaal dat gat door ; komt in de buurt van een Walhalla waar James Bond nog eens ‘achter’ kan komen ……

title here
title here
sloveens gat
sloveens gat
andere dag, gids Marco, dé Sloveense local (grens weet je wel)
andere dag, gids Marco, dé Sloveense local (grens weet je wel)
christophe
christophe
door het gat
door het gat
wie goed zoekt, vindt zelfs mensjes klaar om een brede helling in te duiken
wie goed zoekt, vindt zelfs mensjes klaar om een brede helling in te duiken
ellen
ellen

91 cm sneeuw (waarvan 35 cm isomobollekes). LawineStufe 4. Als dat met veel geraas van het dak het terras opdondert, weet je als freerider wat je doen moet : Pablo en Irene hun terras mee helpen leegschuppen ! (Ge zit toch vast in die hut want alles staat op springen ; je hoort de bommen vallen…)

zuiver terras
zuiver terras

Zaligste uitspraak van de week :
“GOGOGO !”
(Pablo plots tegen ons ; halverwege het terras-opkuisen na de bevestiging via z’n walkietalkie van de ordediensten dat de laatste decibel-bommen gedropt waren… Wij rapraprap als eersten naar boven)

op weg naar couloir zonder sporen
op weg naar couloir zonder sporen

Fuckin’ Splitboard ! Dit is too fuckin’ Stail ! Splitboards zijn te breed ! Afgronden gapen te hard ! Ouwe splitboard-bindingen/riders zijn te zwaar. Dit is een Goeie Training : ik ga (nog) niet écht ‘vloeiend’ naar boven én naar beneden op m’n splitboard ☹ ; … Gelukkig heb ik een beter gevoel op m’n Hovercraft17 …

Sella Nevea-bos rippen met lokale held én gids Enrico is in 1-2-3 gebeurd.
1-2-3 is misschien een understatement want ik heb tijdens een opwarming/kennismaking met een gids nog niet vaak zoveel mensen van clifjes zien storten als met Enrico ; om dan nog niet te spreken over de ontelbare dolines waar SellaNevea mee bezaaid is. (Ter info: Dolines = we kloten freeriders en maken op de meest onvoorspelbare plaatsen een metersdiep rotsig gat ; soms verstoppen we dat onder een laagje sneeuw maar soms ook niet).

Je gaat dus niet naar Sella Nevea voor het bos. Sella Nevea is splitten, hiken ; Stail-ist-Gail gaan. Dat doen we dan maar. We blijven hier toch nog enkele dagen.

popski in z’n nopjes
popski in z’n nopjes

“Aringa” moest en zou je eten in de hut op 1 maart Aswoensdag. Wat eten jullie bij het begin van de vastenperiode ? Wij doen hier nog snel onze haringmaaltijd en dan is het 40 dagen op de kin kloppen tot ******.

Bijzonder hoe 8000km van hier ; daar waar die Spines liggen ; op dit moment de vasten volledig anders ingevuld worden ! Het dumpt daar Vollen Bak ! Overvloed versus Versobering !
God : Straf Mij !! Ik ben hier niet voor de Versobering ! Doe mij de Overvloed Bergen maar !

met Irene, warmste gastvrouw ever
met Irene, warmste gastvrouw ever

koen_djfistel

p.s. God straft onmiddellijk : Had ik in m’n splitboardtekstje moeten vertellen over hoe fuckedup ik in het begin van de hike was en op een gegeven moment op het punt stond om terug te draaien en hoe moeilijk het was die gesplitte board (met vooroorlogse, veel te zware bindingen) in m’n nek te moeten torsen en zo al zwalpend en zwiebelend boven een afgrond door een halve meter isomobollekes op vééél te schuine rotsen …

(Pow? Nee, het hagelt isomobollekessneeuw op 1800m aan de Adriatische kust)

Eén FOKDIZ-allesofniks (keer)punt deed me (gelukkig) overleven én een Zààààlig-FeelGood-Couloir halen ! Yihaaa ! Gaaaaan ! Polenta primo secundo dulce grappa espresso, here i come !!!

popski
popski

ps2 : “Hard werken !” zegt os moe altijd…

ps 3 : Na die overdaad komt de onthouding : m’n eerstvolgende druppel alcohol wordt er één van de brouwerij te H*****: Devil Made Me Do It!

koen_djfistel

Reacties

Gevorderd
ReneAuteur29 maart 2017 · 10:37

Dank voor het mooie verslag en het introduceren van een nieuwe camera perspectief: The Beardcam :D

The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
Gevorderd
Guy.Auteur29 maart 2017 · 10:42

Neologismen en stoke te over!!

Beginner
dimsumproAuteur29 maart 2017 · 10:53

Naaaiz!

Gevorderd
EmileHendrixAuteur29 maart 2017 · 11:12

:D

Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Beginner
KendoAuteur29 maart 2017 · 11:15

Lekkerrrrrr…

“Ein Brett macht Spaß. Zwei Bretter machen doppelt so viel Spaß”
Gevorderd
Willem2kAuteur29 maart 2017 · 11:29

Fistel back on track!
Love it! :)

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Gevorderd
TMOZAuteur29 maart 2017 · 11:32

Mooie lijnen, onderste foto heerlijk hoor

The dream is not about actually getting there..but enjoying the ride
Expert
ieismAuteur29 maart 2017 · 11:40

Aah, eindelijk een Fistel update. Mooi, mooi, mooi…

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
robbertAuteur29 maart 2017 · 12:06

Super mooi heren. Goed warm gedraaid voor het volgende avontuur :)

Gevorderd
VinnieAuteur29 maart 2017 · 13:07

YES Hij had een zetje nodig maar de Fistel is back!

mooi avontuur weer en lekker aan het trainen! Goed om te zien dat de @@popski weer fit is ook.

Sharing Secrets, Sharing freedom!
Expert
HaasAuteur29 maart 2017 · 13:39

Ècht mooi weer eens cinematografisch met je mee te mogen rijden! Prijs jezelf gelukkig met je maatje @@popski prijs jezelf gelukkig met je trip naar de spines en prijs jezelf gelukkig om wie je bent… Kortom count ur blessings dude!! PRAISE THE LORD!!!

There are no secrets, only information you don't yet have...!!
Expert
HaasAuteur29 maart 2017 · 13:40

Amen.

There are no secrets, only information you don't yet have...!!
Gevorderd
PoedertijnAuteur29 maart 2017 · 13:41

Yeah… daar hebben we even op moeten wachten. Heerlijk verslag

My drug is white powder. Deep, white powder.
Gevorderd
ArjenproadminAuteur29 maart 2017 · 13:44

Onnavolgbaar als altijd. Het is weer genieten Fistel. Kan niet wachten om straks verslagen van hét avontuur te lezen!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Expert
paddyodenneboomAuteur29 maart 2017 · 14:31

Vet ouwe!

verslaafd aan wit goud!
Gevorderd
Sander K. Auteur29 maart 2017 · 14:34

hahaha , feed the stoke Koen!

Gevorderd
SportGillieproAuteur29 maart 2017 · 18:19

Weer een mooi verslag Koen!!! Goeie training voor GOAL****17!!!

Live to ride, ride to live
Beginner
QmaartenQAuteur29 maart 2017 · 20:46

Beste trip report van het seizoen, heerlijk!
Met de groeten aan @@popski :-)

powpowwowjippiajippieee
Toerist
DorylusAuteur29 maart 2017 · 21:39

Wat heb ik die heerlijke teksten gemist :)

Gevorderd
pulverdudeAuteur30 maart 2017 · 00:08

Miljaar, weer een report van Koen :-) Fijn verslag en mooie beelden!

Let the riding do the talking and you've said enough
Toerist
BeddeAuteur30 maart 2017 · 00:55

Prachtig om dit te lezen@popski@koen_djfistel ik kijk met een grote smile terug op deze dagen samen, het was voor mij trouwens een aangename kennismaking met Koen en zijn madam.

Ondertussen zitten we weer in Kamchatka, dankzij de tips van master Poppe gaat het weer allemaal wat vlotter!

Veel plezier op jullie trip , HIGH FIVE!

Gevorderd
DutchessAuteur30 maart 2017 · 08:10

Oh man, wat ziet dat er vet uit! Zelfs het afgrond-dodgen-door-isomobollekes! En de stoke spat er weer vanaf!

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Beginner
HaagjeAuteur31 maart 2017 · 10:48

weer heerlijk dit verslag :)

Gevorderd
AryenAuteur31 maart 2017 · 11:03

Heerlijk! :)

Gevorderd
popskiAuteur1 april 2017 · 14:07

Het verslag leest al even leuk als de trip zelf.
Bedankt Koen voor het verslag.

Gevorderd
RPAuteur1 april 2017 · 17:01

Haha Koen, geweldig dit!

Explore the Outdoor!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!