Voorjaar in de Goldberggruppe

• Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 9 april 2017 · 10:44
    Als kers op de taart konden deelnemers aan het flatland splitfest dit jaar een paar dagen splitboarden onder leiding van @Erwin winnen, door een highscore neer te zetten in de snowboardgame Alto’s adventure.

Wat psychologische oorlogsvoering op de chat en pijnlijke vingers later waren @willemien_w, @FlorisAanstoot, @Poedertijn, @Dorylus en ik de gelukkige winnaars. Waarbij @Dorylus zijn plek afstond aan @ieism, aangezien hij zelf andere verplichtingen had.

Willemien en ik treffen Floris en Erwin voor de hike naar het Niedersachsen haus, waar we de eerste nacht in het winterraum zullen doorbrengen. Martijn en Ivar zullen de volgende ochtend aansluiten.

De klim is mooi, maar _erg_ warm. We stijgen deels over kale rotsen en het is duidelijk dat het voorjaar in de lucht zit. Op het graatje naar de hut maken we nog wat spannende foto’s voor de mensen thuis en eenmaal aangekomen trakteren we onszelf op de daar voorradige biertjes.

Niet vergeten van het uitzicht te genieten.

In de nacht blijkt er zowaar wat verse sneeuw te vallen, wat de afdaling de volgende ochtend een stuk aantrekkelijker maakt dan we omhooglopend durfde hopen. We treffen Ivar en Martijn en klimmen met zijn alleen naar het Schutzhaus Neubau, waar we de komende nachten zullen verblijven.

Floris verdiept zich in het sneeuwdek.

De beheerders hebben de hut speciaal voor ons open gehouden, dus we hebben de plek voor onszelf. Super vriendelijke mensen, die trouwens ook heerlijke dennenappel schnaps schenken…

Iets minder uitzicht.

Het weer blijft erg wisselend, van zonnig tot ‘laten we dan maar een sneeuwprofiel graven’ wegens slecht zicht, sneeuwval en wind. Omdat niemand veel zin heeft in een white out over de gletsjer te struinen laten we de geplande tocht naar de Hohe Sonnblick voor een andere keer. Maar we kunnen gelukkig nog een paar andere mooie afdalingen maken.

Erwin laat even zien hoe het moet...

Al met al een mooie trip met een toffe gids en een fijne groep. Mocht dit de laatste trip van het seizoen blijken was het een mooie. 😃
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 9 april 2017 · 14:45
    Nice! En fijn dat @erwin weer de oude is! Maar accepteren dat het weer klaar is dit jaar, het lukt me nog niet!
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 9 april 2017 · 15:14
    Begin je net een beetje fit te worden..is het al weer afgelopen. Ik gooi gewoon met de voorjaars vakantie de hele meuk weer in de auto. Je weet nooit toch?
    splitfest.nl
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 9 april 2017 · 15:17
    Niet verwacht, toch gekregen; een paar lekkere poederafdalingen, gletsjerspleetreddingtraining (nu al scrabblewoord van het jaar) en dennenappel schnapps. Hij was fijn! Maar daardoor nu moeilijker om 't klaar-voor-dit-jaar te accepteren dan voor vertrek 😉
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • SanderK
    Advanced
    SanderK op 9 april 2017 · 18:10
    ....it ain't over till the fat lady sings!
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 10 april 2017 · 11:02
    Je hebt gelijk @SanderK ... ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om de Korua uit te laten. Dus wie weet 😉
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 10 april 2017 · 12:41
    Fijn hoor! 😃

En het is idd nog niet voorbij. Afgelopen zaterdag fantastische tourcondities rond de Rüdolfshütte bij de Weißsee. Als daar later deze week nogmaals wat vers valt en het ondertussen niet te warm wordt ... . (tm 23 april nog open)
  • FlorisAanstoot
    Advanced
    FlorisAanstoot op 10 april 2017 · 13:54
    Het waren mooie dagen ....
    ...... toen we nog zicht hadden 😉
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 10 april 2017 · 19:51
    Klinkt goed allemaal hoor!
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 10 april 2017 · 21:11
    Lekker hoor!
    Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar ik zie dat de sneeuw nog niet op is voor deze winter.
    Er komt nog wel een herkansing 😃
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 10 april 2017 · 21:30
    Klinkt als een top trip!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 11 april 2017 · 00:47
    Leuke trip, en dennenappelschnapps... Hmmm...

That fat lady aint singing yet!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 11 april 2017 · 08:51
    Mooi man!!
    Dromen zijn er om te realiseren
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 13 april 2017 · 09:14
    Thanks voor een mooie trip jongens en meisje! Ik ga eens kijken of ik voor volgend seizoen een stempel- en affenfaustentripje op kan gaan zetten. 😉
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 13 april 2017 · 09:57
    Jij bedankt @Erwin . Zit nog steeds met mijn kop in de bergen. Goed teken! Waar kan ik me inschrijven voor volgend jaar? 😀
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 14 april 2017 · 21:32
    Filmpje! 😃

Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 15 april 2017 · 11:29
    Top zeg!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 15 april 2017 · 14:43
    Die lach van jou is bijna pijnlijk vanachter een bureau! @Willem2k
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro