Welke gebieden zijn er nog open?

Welke gebieden zijn er nog open?

De winter is weer terug! Volgens de laatste berekeningen zou de winterinval in het midden- en hooggebergte wel eens tot eind deze maand aan kunnen houden. Mooie perspectieven voor iedereen die nog even snel de poeder in wil. Poederalert#16 is AAN en zorgt voor veel sneeuw in het oosten van Zwitserland en alle gebieden ten noorden van de Alpenhoofdkam in Oostenrijk. En voor komend weekend staat poederalert#17 alweer op de kaarten. Maar zijn er nog wel gebieden open?

Draaien er nog liften?
Draaien er nog liften?

Onderstaand een overzicht van de gebieden waar nog liften draaien. De opsomming tot en met 23 april bevat enkel die gebieden die de komende dagen sneeuw krijgen. De opsomming na 23 april is een overzicht van alle gebieden die dan nog open zijn.

Tot en met 21 april geopend

  • Galtür
  • See
  • Nauders

Tot en met 22 april geopend

  • Dorfgastein
  • Großarl Tal -
  • Hochzeiger -

Tot en met 23 april geopend

  • Andermatt
  • Disentis
  • Davos Jakobshorn
  • Damüls
  • Lech Zürs am Arlberg
  • St. Anton am Arlberg
  • Stuben am Arlberg
  • Warth - Schröcken am Arlberg
  • Serfaus - Fiss - Ladis
  • Kühtai
  • Zell am Ziller
  • Gerlos
  • Mayrhofen
  • Hochfügen
  • Hochzillertal
  • Königsleiten
  • Weissee Gletscherwelt
  • Zauchensee - Flachauwinkl
  • Planai / Schladming
  • Reiteralm / Schladming
  • Sportgastein
Poeder voor jezelf
Poeder voor jezelf

Tot en met 28 april geopend

  • Bonneval sur Arc

Tot en met 29 april geopend

  • Les 2 Alpes

Tot en met 30 april geopend

  • Nendaz / 4 Vallées
  • La Clusaz

Tot en met 1 mei geopend

  • Silvretta Bielerhöhe

  • Ischgl

  • Obergurgl - Hochgurgl

  • Kitzbühel - Kirchberg

  • Obertauern

  • Breuil - Cervinia

  • Cortina d’Ampezzo

  • Livigno

  • Passo Tonale

  • Ponte di Legno

  • San Domenico

  • Sulden am Ortler

  • Chamonix Mont-Blanc

  • Grands Montets

  • Val d’Isère

  • Val Thorens

Tot einde meivakantie geopend

  • Corvatsch

  • Diavolezza

  • Les Diablerets - Glacier 3000 Diavolezza - Graubünden

  • Engelberg Titlis

  • Zermatt

  • Pitztaler Gletscher

  • Sölden

  • Kaunertaler Gletscher

  • Stubaier Gletscher

  • Kaprun Kitzsteinhorn

  • Hintertuxer Gletscher

  • Schnalstal - Val Senales

  • Tignes

Happy hunting!
Happy hunting!
meteomorris

Reacties

Toerist
AnoniemAuteur18 april 2017 · 13:02

Nice, met dit overzichtelijke lijstje ben ik erg blij. Ik zag er al tegenop alle resorts op sluitings-data te checken.

Is er op dit moment iemand in het Zillertal? Ik zit er aan te denken om morgen die kant op te knallen om tot en met 23 April daar nog even door de bossen te rossen maar dan wil ik wel zeker weten dat het onder de 2000 meter in de bossen goed te doen is.

Ik ben vooral benieuwd of er genoeg sneeuw valt om ook de tree runs op zuid hellingen weer goed genoeg in de slappe was te zetten. Bijvoorbeeld deze runs bij Konigsleiten en Gerlos in de Zillertal Arena:

Anyone?

En wellicht kan die persoon dan ook gelijk even bevestigen dat deze 2 tree runs op noordhellingen in Mayrhofen’s Penken en Eggalm er weer goed bij liggen:

Cheers

Gevorderd
PistenbulckyAuteur18 april 2017 · 13:46

Kleinwalstertal zou al dicht zijn maar op de webcam is er toch nog veel beweging te zien ;-)
Zou dat de moeite zijn om nu nog heen te gaan (qua hoogte dan…) of toch beter Arlberg?

Gevorderd
DutchessAuteur18 april 2017 · 14:27

GA RIJDEN!!!

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Gevorderd
PistenbulckyAuteur18 april 2017 · 14:52

GA RIJDEN!!!

Dutchess op 18 apr 2017 14:27

lol :-) doen we…

Expert
meteomorrisAuteur18 april 2017 · 22:42

Kleinwalstertal zou al dicht zijn maar op de webcam is er toch nog veel beweging te zien ;-)
Zou dat de moeite zijn om nu nog heen te gaan (qua hoogte dan…) of toch beter Arlberg?

Pistenbulcky op 18 apr 2017 13:46

Beter Arlberg. Het is midden april en de zon krachtig.

powfinder.com
Toerist
MichvielAuteur19 april 2017 · 00:16

Lets be nomads (Tim Boffé; even via fb contacteren) zitten in Zillertal regio

Beauty is in the eye of the beholder.
Beginner
Marco-tjeAuteur19 april 2017 · 10:39

Skigebied Zugspitze is ook volledig open tot en met 1 mei. Nu 420cm. Wellicht tikken we de 500cm grens nog aan voor het eind van de maand.
Na 1 mei is het skigebied dicht. Maar het treintje brengt je het hele jaar door tot op 2600m. Dat betekent dat je zeker tot eind juni met vellen onder kan toeren tussen de 2000m en 2700m

Real Skiers don't have real jobs
Gevorderd
evr66proAuteur19 april 2017 · 10:52

Skigebied Zugspitze is ook volledig open tot en met 1 mei. Nu 420cm. Wellicht tikken we de 500cm grens nog aan voor het eind van de maand.
Na 1 mei is het skigebied dicht. Maar het treintje brengt je het hele jaar door tot op 2600m. Dat betekent dat je zeker tot eind juni met vellen onder kan toeren tussen de 2000m en 2700m

Marco-tje op 19 apr 2017 10:39

Hmm, dit haal ik zojuist van de website??? “Tiroler Zugspitzbahn noch bis einschließlich 23.04. in Betrieb!”

Gevorderd
SteefAuteur19 april 2017 · 11:17

@@evr66 beter / verder zoeken ;). Je kijkt naar de Tiroler zijde…

Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
Beginner
Marco-tjeAuteur19 april 2017 · 11:18

Ja…dat is de toegang tot de Zugspitze vanuit Ehrwald, Oostenrijk.

Vanuit Garmisch-Partenkirchen, Grainau (Duitsland) is het skigebied per treintje gewoon bereikbaar.

www.zugspitze.de

Real Skiers don't have real jobs
Gevorderd
evr66proAuteur19 april 2017 · 11:26

Dank u! Vond juist de at zijde wat aantrekkelijker ivm aanwezigheid resort/camping dicht bij de lift :). En heb enige angst voor wachttijden bij het treintje, zeker wanneer dat de enige toegang tot het gebied is.

Gevorderd
FolkertAuteur23 april 2017 · 15:51

@@meteomorris
Zou het mogelijk zijn om een (optioneel) filter op de lijst met gebieden in de forecast te zetten die de dichte gebieden eruit filtert? Dat maakt in het voor- en naseizoen het zoeken weer een stukje makkelijker.

Of nog beter: een filter op basis van een begin/einddatum (afhankelijk van of het herfst of lente is), zodat je kan zien wat er over bijv. 4 dagen nog open is.

Gevorderd
CassiejAuteur23 april 2017 · 23:13

Ik was eigenlijk bijna in de zomer modus, maar ik zie in de voorspellingen nog veel sneeuwval staan di-vr. Welke hoge gebieden zijn nog open en de moeite om heen te gaan as weekend om te freeriden op een niet al te moeilijk niveau? Vrijdag 28 april tot uiterlijk maadag, dus 3 a 4 dagen. Ik kijk nu naar Hintertux of Kaprun. Maar is Solden ook een optie? of andere gebieden die nog open zijn? Tips zijn welkom!

Work less || Board more
Gevorderd
evr66proAuteur24 april 2017 · 17:04

Ik was eigenlijk bijna in de zomer modus, maar ik zie in de voorspellingen nog veel sneeuwval staan di-vr. Welke hoge gebieden zijn nog open en de moeite om heen te gaan as weekend om te freeriden op een niet al te moeilijk niveau? Vrijdag 28 april tot uiterlijk maadag, dus 3 a 4 dagen. Ik kijk nu naar Hintertux of Kaprun. Maar is Solden ook een optie? of andere gebieden die nog open zijn? Tips zijn welkom!

Cassiej op 23 apr 2017 23:13

Solden is nog helemaal up-and-running! Omstandigheden zijn prima voorlopig in Solden. Vandaag de Gurgls, was wat minder. Alles wat in het zicht lag in ieder geval volledig verspoord lees verwoest daar :)

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!