PA#17: nog eens heftig winter in de Alpen

PA#17: nog eens heftig winter in de Alpen

Een storm met de naam Reiner zorgt eind April nog eens voor een flinke winterinval in de Alpen. Weliswaar wordt het niet zo koud als afgelopen week, maar de hoeveelheden verse sneeuw liegen er niet om. Tussen dinsdag en donderdag komt er een mooi pakje sneeuw naar beneden en er zijn nog voldoende gebieden open om op donderdag, vrijdag en zaterdag van dit moois te profiteren. Poederalert #17 is daarmee een feit. In dit bericht:

  • Poederalert#16 was mooi
  • Wederom een winters weekje met sneeuw voor de gehele alpen
  • Zwaartepunt rond de Ortler en de Oostenrijkse gletsjers
  • Tips voor de komende dagen

Poederalert 16 was mooi

In het kader van beelden zijn soms sterker dan woorden wat reports van afgelopen week. Wil je meer zien, check dan onze reportpagina met nog meer reports van de afgelopen week.

Veel verse sneeuw
Veel verse sneeuw
Faceshots
Faceshots
Maar de zon was sterk
Maar de zon was sterk

Het is eind april en dat betekent dat je niet te lang moet wachten. Zelfs noordhellingen die niet steil genoeg zijn hebben in deze periode van het jaar al te maken met de krachtige zonnestralen. Wat niet zo vreemd is, want deze is nu net zo krachtig als begin september.

Nieuwe storm
Nieuwe storm

Wederom een winters weekje met sneeuw voor de gehele alpen

Een nieuwe storm ligt klaar en deze trekt vanaf dinsdag over de Alpen heen. Het duurt dan nog wel even voordat de koude polaire lucht zijn weg weet te vinden naar de Alpen. Op dinsdag ligt de sneeuwgrens dan ook nog hoog. Maar als vanaf woensdag de koude lucht Europa in trekt en de Alpen bereikt, dan daalt de sneeuwgrens ook rap. Reken op een sneeuwgrens die richting de 1000 meter gaat aan de noordkant van de Alpen en zo’n 1500 meter ten zuiden van de Alpen. Op donderdag wordt het nog een tikkeltje kouder met sneeuw lokaal zelfs richting de 500 meter. Tot en met zaterdag blijft het dan koel en fris waarbij het vanaf vrijdagmiddag gaat opklaren. Vanaf zondag lijkt het feest voorbij te zijn als de stroming krachtig zuidelijk wordt, maar dat is nog erg ver weg.

Zwaartepunt rond de Ortler en de Oostenrijkse gletsjers

Vanwege de strijd tussen koude lucht uit het noorden en warme lucht die zich niet zomaar gewonnen geeft valt in beginsel de meeste neerslag als regen. Het is dan simpelweg nog te warm. Maar boven de 2300 meter en later ook vanaf de 1800 meter valt de sneeuw redelijk droog. Het beste ben je af rond de Piz Buin, de Ortler en het hooggebergte van Oostenrijk. Hier gaat veel sneeuw vallen en als het vanaf woensdag ook afkoelt weet je dat het tijd wordt voor poederalert#17.

Tips voor de komende dagen

Er zijn nog voldoende gebieden geopend zodat je donderdag, vrijdag en zaterdag je faceshots kunt halen. Hier vind je een compleet overzicht. Tips vanaf donderdag zijn: Corvatsch, Diavolezza, Sulden am Ortler, Engeberg, Ischgl, Sölden, Hochgurgl, Pitztaler, Stubaier en Kaunertaler glestjers, Kaprun en Sportgastein.

Start nu met 35% korting
Start nu met 35% korting

Omdat de winter nog een keer van zich laat horen willen je voor de laatste keer deze winter in staat stellen om met korting aan je safety skills te werken. Schaf je nu een van de modules van de wePowder Academy aan dan krijg je met de code PPA2017 maar liefst 35% korting op de aanschafprijs. Hier kun je direct starten en het bijbehorende boek komt dan in de loop van de week naar je toe!

Ik duik de komende week onder, heb dan slechts beperkt internet en dan ook nog eens enkel via mijn mobiel. Geen uitgebreide updates dus en reacties van mijn kant kunnen wat langer duren. Maar heb je een vraag, stel 'm hieronder of via Facebook of Instagram. Een reactie kan even duren maar volgt zeker.

Stay stoked. Morris

meteomorris

Reacties

Gevorderd
martijnuiterwijkAuteur25 april 2017 · 08:12

VERDOMME. ZERMATT MORRIS ZERMATT.

P.A 16 was al genoeg leergeld om niet zo vroeg te boeken, maar om nu weer te vertellen dat ik achter het net vis is echt niet aardig hahahahaha ;)

was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
Gevorderd
evr66proAuteur25 april 2017 · 08:15

We blijven nog even @solden!

Expert
meteomorrisAuteur25 april 2017 · 08:57

@@martijnuiterwijk, niet op de boodschapper schieten ;). Maar ik kan je gerust stellen. Ook jij krijgt verse sneeuw.

powfinder.com
Gevorderd
martijnuiterwijkAuteur25 april 2017 · 08:59

Whoohoo mijn dank is groot @@meteomorris,

was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
Beginner
twintipmafiaAuteur25 april 2017 · 09:38

We gaan de camper nog ns inladen en vrijdag richting Stubaï vertrekken. Zaterdag, zondag en maandag skiën, 's avonds terug. Nog iemand in de buurt dan ?

Gevorderd
CassiejAuteur25 april 2017 · 09:57

Oké oke hier kunnen we wat mee, iemand tips qua gebieden van dit rijtje voor vr, za, zo? Voor beginnende - gemiddelde freerider? Niet te veel lopen / klimmen dus :) En waar zijn nog de meeste km te vinden?

Work less || Board more
Gevorderd
Willem2kAuteur25 april 2017 · 10:40

http://cdn.wepowder.nl/forum/2/21629.jpg?width=800

In de woorden van Shane McConkey: “NOT. DONE. YET!”

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Gevorderd
MisplacedAuteur25 april 2017 · 12:55

Nog een rondje Pitztal misschien dan maar :)
Of toch beter Kaprun?
Vrijdag nog eens het weerbericht checken :)

Gevorderd
alexsvwAuteur25 april 2017 · 13:05

Summer modus [Off] Winter modus [On]

Walking down a mountain is a waste of gravity
Gevorderd
didiAuteur25 april 2017 · 15:56

Ik ga nog eens richting Kitzsteinhorn.
Boardje is gewaxt was net gedaan na paasweekend… ideaal

Let it snow

Expert
HaasAuteur25 april 2017 · 17:05

VERDOMME. ZERMATT MORRIS ZERMATT.

P.A 16 was al genoeg leergeld om niet zo vroeg te boeken, maar om nu weer te vertellen dat ik achter het net vis is echt niet aardig hahahahaha ;)

martijnuiterwijk op 25 apr 2017 08:12


Gast…als je toch tijd hebt dan hoef je alleen nog maar af te reizen naar 't gebied met de goeie sneeuw!

There are no secrets, only information you don't yet have...!!
Gevorderd
evr66proAuteur25 april 2017 · 17:37

VERDOMME. ZERMATT MORRIS ZERMATT.

P.A 16 was al genoeg leergeld om niet zo vroeg te boeken, maar om nu weer te vertellen dat ik achter het net vis is echt niet aardig hahahahaha ;)

martijnuiterwijk op 25 apr 2017 08:12


Gast…als je toch tijd hebt dan hoef je alleen nog maar af te reizen naar 't gebied met de goeie sneeuw!

Haas op 25 apr 2017 17:05

Wel je bindingen ff aanpassen als het geen Zermatt wordt. In het kader van de ski’s als gatenkaas zeg maar @@martijnuiterwijk :):):)

Beginner
ardtAuteur25 april 2017 · 17:37

Op de hintertux kwam er eind van de middag een mooie lucht opzetten. http://cdn.wepowder.nl/forum/2/21630.jpg?width=800

Gevorderd
evanAuteur25 april 2017 · 19:17

Iemand nog op pad in Zwitserland dit weekend? Ik ben er nog niet klaar mee!

Gevorderd
martijnuiterwijkAuteur25 april 2017 · 20:01

VERDOMME. ZERMATT MORRIS ZERMATT.

P.A 16 was al genoeg leergeld om niet zo vroeg te boeken, maar om nu weer te vertellen dat ik achter het net vis is echt niet aardig hahahahaha ;)

martijnuiterwijk op 25 apr 2017 08:12


Gast…als je toch tijd hebt dan hoef je alleen nog maar af te reizen naar 't gebied met de goeie sneeuw!

Haas op 25 apr 2017 17:05

Ja ik weet het, ben nog maar een beginner. Eerst sneeuw, dan boeken ipv boeken en hopen op sneeuw hehe.
Maar dit gaat me geen 3e keer overkomen hehe

was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
Gevorderd
djmjAuteur26 april 2017 · 11:36

Op het moment dikke vlokken in Luzern…

Gevorderd
CheizzAuteur26 april 2017 · 12:23

Oké oke hier kunnen we wat mee, iemand tips qua gebieden van dit rijtje voor vr, za, zo? Voor beginnende - gemiddelde freerider? Niet te veel lopen / klimmen dus :) En waar zijn nog de meeste km te vinden?\

Cassiej op 25 apr 2017 09:57

Sölden, de Gurgls, Ischgl… en natuurlijk de gletsjers in CH en AT

gigiski.com
Expert
Freerider JobAuteur26 april 2017 · 13:06

http://cdn.wepowder.nl/forum/2/21639.jpg?width=800 http://cdn.wepowder.nl/forum/2/21640.jpg?width=800
Heerlijke afsluiting van het ski seizoen met Pasen in St. Anton: verse pow pow! Cassie en ik kijken nu al uit naar volgend seizoen. … Nu eerst maar Kitesurfen

Expert
Freerider JobAuteur26 april 2017 · 14:11
Beginner
Tim3Auteur26 april 2017 · 16:49

@@evan; mooie meters Evan! Waar is dit?

'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
Gevorderd
AryenAuteur26 april 2017 · 17:39

We gaan de camper nog ns inladen en vrijdag richting Stubaï vertrekken. Zaterdag, zondag en maandag skiën, 's avonds terug. Nog iemand in de buurt dan ?

twintipmafia op 25 apr 2017 09:38


Vandaag aangekomen in t Stubaital. Mogelijk in t weekend ook nog aanwezig. Ff contact houden?

Gevorderd
evanAuteur26 april 2017 · 17:47

Dat was op de Laub (Laubersgrat naar Gerschnialp) in Engelberg, @@Tim3.
Ik vond de titel en beschrijving van de video al behoorlijk informatief. ;-)

Gevorderd
El-AndresAuteur26 april 2017 · 21:13

Hi Evan, ik ben eigenlijk altijd wel in de buurt, en ben er zelf ook nog niet klaar mee:) Laat maar weten waar je heen wilt.

Beginner
Tim3Auteur26 april 2017 · 22:17

@@evan: haha faal, t was een lange dag… (in my defence; ik keek hem ‘inbedded’ ;))

'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
Beginner
twintipmafiaAuteur27 april 2017 · 09:18

@Aryen, pb

Beginner
GaiusAuteur27 april 2017 · 21:56

En het sneeuwde toen ik eind van de middag Ischgl binnenreed. Morgenochtend als eerste bij de lift :-)

Gevorderd
BMTAuteur28 april 2017 · 00:29

Op dit moment sneeuwt het als een malle in Kaprun.

Vanaf Kitzbuhl naar Kaprun dikke vlokken beloofd wat voor morgen.

Hoop dat alles open is :-)

Gevorderd
BMTAuteur28 april 2017 · 07:23
Gevorderd
RPAuteur28 april 2017 · 07:57

Hintertux in the morning.

Het is winter!

http://cdn.wepowder.nl/forum/2/21646.jpg?width=800

Explore the Outdoor!
Gevorderd
49Auteur28 april 2017 · 09:26

Alagna 1200m, vandaag vers. Vanmiddag 1500 draaien de liften een enkel rondje en daarna za-zo-ma continu.
http://cdn.wepowder.nl/forum/2/21647.jpg?width=800

montagna bianca, ti amo
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!