Ga mee naar de wePowder Rotor Lodge helitrip met CMH!

Ga mee naar de wePowder Rotor Lodge helitrip met CMH!

Wil jij ook mee op deze ultieme Canada trip in 2021? Laat dan hier je e-mailadres achter en we houden je op de hoogte!

Binnen no time was de wePowder heliski trip 2018 naar de Gothics uitverkocht. Tijd voor een extra trip dus en wel de wePowder K2 Rotor Lodge helitrip. Een hele mond vol. We hebben plek kunnen vinden voor 11 man (ofwel een helikopter vol met wePowderaars) en hiervan zijn alweer de eerste 4 plekken geboekt. Ook voor de Rotor Lodge geldt dus: wacht niet te lang!

De Rotor Lodge, wat, waar en wat kost het?

  • Trip: 5 daagse CMH signature trip
  • Locatie: CMH K2 Rotor Lodge
  • Data: 21 januari – 26 januari 2018
  • Prijs: $ 6.611,25 CAD (twinroom)

Hier vind je meer informatie over deze trip!

Vijf redenen waarom je met deze trip meewilt

  • De koers van de Canadese dollar is op dit moment weer super laag. Was het vorig seizoen al heel erg de moeite waard om naar Canada te gaan, dit jaar is de koers zelfs nog iets beter. Dat betekent dat een helitrip naar Canada goedkoper is dan ooit.
Veel Canadese dollars voor je Euro
Veel Canadese dollars voor je Euro
  • De K2 Rotor Lodge ligt in een schattig klein dorpje aan de voet van immens heli terrein. Ofwel het dorpse gevoel gecombineerd met de ongereptheid van de Canadese natuur. Dat betekent dus de ultieme Canada beleving en met natuurlijke warme bronnen in de buitenlucht net om de hoek.
  • Ga roadtrippen langs de mooiste secrets van Canada. Voorafgaand aan de trip kun je lekker gaan inskiën of -boarden in een paar van de meest sfeervolle gebieden van Canada: Fernie, Whitewater en het bijbehorende Nelson of wat te denken van Red Mountain en het bijbehorende Rossland. Uiteraard kun je ook direct richting de Rotor Lodge rijden, maar als je toch naar Canada gaat kun je net zo goed het Canadese skibumgevoel meepikken. Arjen en ik kennen deze skigebieden en de bijbehorende dorpen als onze broekzak en vooraf zullen we je nog overladen met tips en tricks.
  • Super terrein. De K2 Rotor Lodge biedt toegang tot waanzinnig terrein. Pillows, treeruns, noem het en ze hebben het.
  • Niet langer meer wachten. Excuses zijn er niet meer. Dit is dé trip om met gelijkgestemden op trip te gaan. Niets mooiers dan met alleen maar wePowderaars in de heli. Stoke. Gezelligheid. Dikke afdalingen. Jacuzzi’s in de sneeuw. Poeder. Nog meer poeder. En een heli voor de deur. En ook nog eens een roadtrip langs de dikste skigebieden vooraf.

> K2 is known for its mix of open bowls, perfectly spaced trees - and for the adventurous - playful pillows, steeps and drops. While you’re enjoying limitless lines through the glades, you might even run into the K2 ski team. And with over 1,400 sq. km of terrain, you’ll be playing in powder all day, every day.

Heerlijke poeder, super terrein
Heerlijke poeder, super terrein

Wanneer?

In samenspraak met CMH Benelux hebben we de volgende week gekozen: 21 januari tot en met 26 januari 2018.

Hoe kan jouw reis er uit zien?

Er wordt vijf dagen poeder gereden in de K2 Rotor Lodge van CMH. Om er te komen zijn er twee opties:

Optie 1

  • Zaterdag 20 januari 2018: Vlucht op Kelowna (overnachting in Kelowna)
  • Zondag 21 januari 2018: Met de shuttle of gehuurde auto richting de Rotor Lodge en aansluitend safety programma
  • Maandag 22 t/m vrijdag 26 januari 2018: dikke poeder rijden!
  • Vrijdag 26 januari 2018: 's middags vertrek naar Kelowna, overnachting in Kelowna
  • Zaterdag 27 januari 2018: Vlucht vanaf Kelowna via Calgary/Vancouver naar Amsterdam

Optie 2

  • Woensdag 17 januari 2018: Vlucht op Calgary of Kelowna, overnachting in Fernie of Kelowna
  • Donderdag 18 en Vrijdag 19 januari 2018: Skiën/snowboarden in Fernie of Big White
  • Zaterdag 20 januari 2018: Skiën/snowboarden in Red Mountian, Rossland
  • Zondag 21 januari 2018: 's ochtends eventueel skiën/snowboarden in Whitewater, daarna vertrek naar de Rotor Lodge en aansluitend safety programma
  • Maandag 21 t/m vrijdag 26 januari 2018: dikke poeder rijden!
  • Vrijdag 26 januari 2018: 's middags vertrek naar Kelowna of Calgary, overnachting in Kelowna of Cranbrook
  • Zaterdag 27 januari 2018: Vlucht vanaf Kelowna/Calgary naar Amsterdam

Waar?

De K2 Rotor Lodge van CMH ligt ongeveer twee uur rijden van Nelson Whitewater en 3,5 uur rijden van Kelowna. Het gebied van de Rotor Lodge ligt in de Monashees en Selkirks mountains. Niet alleen een paradijs vol met pillows en treeruns, ook valt er gemiddeld zo’n 18 meter sneeuw per jaar. Het gebied herbergt bijna 300 super runs en geloof me, die ga je nooit allemaal doen in die 5 dagen tijd.

Wat nog meer?

De lodge is heel relaxed en heeft een echte motel-feel met een skibum sfeer. Bar en restaurant zijn net vernieuwd en na afloop van een dagje poeder stap je in een van de natuurlijke warmtebronnen om je spieren weer soepel te maken voor de volgende dag. Vaak wordt ten onrechte gedacht dat je een absolute expert moet zijn om te heliskiën of -boarden. Dat is dus niet waar. Als je wat poederervaring hebt en je komt goed beneden, dan ben je ook goed genoeg om te heliskiën of -boarden. Wel is het slim om fysiek in goede conditie te zijn. Gewoon omdat je er dan het meeste voor jezelf uithaalt.

Wat is er ook alweer zo tof aan heliskiën/heliboarden?

In de categorie ‘beelden zeggen meer dan woorden’ hieronder een korte selectie van foto’s en video’s. Het is simpel: dit wil je gewoon een keer gedaan hebben!

Of lees hier het verhaal van Mike, en hier de verslagen van dit jaar.

Wat kost het?

Je denkt misschien ‘waarom heb ik dit nog niet eerder gedaan?’ Nou, misschien vanwege de prijs. Vergeleken met een ‘normale’ trip is het uiteraard duurder. Is het waar voor je geld? Ja, tot de laatste cent. Totale kosten CMH: $ 6.611,25 CAD op basis van twee personen per kamer. Da’s met de huidige koers dus € 4.396,95. Je reserveert je plaats door minimaal 20% aan te betalen. De rest van het bedrag moet zo’n 16 weken voor de trip betaald zijn. Maar met de huidige koers is het wellicht slim om direct al je vakantiegeld over te maken, want dan weet je zeker dat je tegen de huidige koers mee gaat.

Inclusief

  • 21.780 meter vertical (dat is 71.456 feet) te verspreiden over 4,5 dag in de heli. Bij CMH gaat het niet om de tijd die je in de heli zit, maar om het aantal vertical dat je skiet. Ski je meer vertical, dan betaal je $ 145 (CAD) per 1000 hoogtemeters.
  • Alle maaltijden (ontbijt, lunch op de berg, diner en de heerlijke après-ski snacks). Denk aan broodjes zalm die worden ingevlogen naar de remote locatie in de bergen waar we aan het rijden zijn
  • Alle non-alcoholische drankjes die je nuttigt. Dus ook alle non-alcoholische drankjes in het hotel
  • Gebruik van drie-eenheid (pieper, schep en sonde) en de nieuwste K2 en Atomic ski’s of snowboards van Burton. Iedereen krijgt een uitgebreide safety training voordat je überhaupt de heli in gaat!
  • Verblijf in een single of twin-room in de Rotor Lodge.

Exclusief

  • De vlucht van en naar Canada. Wij hebben de afgelopen jaren nooit meer dan € 650,00 betaald voor een retourtje.
  • Benzine en huur van de huurauto (splitten met de rest van de groep)
  • Overnachtingen, liftpassen, eten etc tijdens het roadtrip deel
  • Alle alcoholische versnaperingen
  • Eventuele extra meters als je over je hoogtemeters bij CMH heengaat

Contact

Wil je mee met deze droomreis? Neem dan contact op met Paul of de Groot (info@cmhbenelux.com of tel:+31 6 278 368 57) of Philippe Mullens (info@cmhbenelux.com of tel:+31 6 141 886 95) van CMH Benelux. Zij kunnen je alles vertellen over CMH en over deze week! Uiteraard kan je je vragen ook kwijt onder dit topic in de comments. Schroom ook niet om ons te benaderen (bijvoorbeeld via een PM) als je meer informatie wilt hebben!

Wil jij ook mee op deze ultieme Canada trip in 2021? Laat dan hier je e-mailadres achter en we houden je op de hoogte!

meteomorris

Reacties

Gevorderd
Haas™Auteur31 mei 2017 · 17:53

Some day… :)

Rex Monte - Amor Nix
Gevorderd
MickoAuteur1 juni 2017 · 15:52

Hoeveel dagen wordt er nu poeder gereden? 4 of 5, want volgens mij kloppen de data niet helemaal;\

  • Zondag 21 januari 2018: Met de shuttle of gehuurde auto richting de Rotor Lodge en aansluitend safety programma\
  • Maandag 21 t/m donderdag 26 januari 2018: dikke poeder rijden!
Beginner
QmaartenQAuteur1 juni 2017 · 16:39

@@Snowzone
4,5 dag :-)
Eerste dag is een halve dag vw de safety instructie.
Daarna ga je dus nog een halve dag de chopper in. :-)

powpowwowjippiajippieee
Beginner
eskimo1973proAuteur31 augustus 2017 · 18:37

Na lang aarzelen geboekt voor de trip van mijn leven!! Countdown begins.
Zijn er nog mensen op dit forum die geboekt hebben en optie 2, enkele daagjes vooraf om te climatiseren, willen afreizen en de kosten splitten?

Gevorderd
TeleMarijnAuteur9 september 2017 · 00:44

Hi Eskimo1973,
Leuk om samen vooraf skien :-) Ik vlieg op Calgary (niet naar Kewlona) om in te skien in Lake Louise en Revelstoke. Is dat OK?

De trip wordt dan bijvoorbeeld als volgt:\

  • Woensdag 17 januari 2018: Vlucht op Calgary - Overnachting in Lake Louise (2 uur rijden)\
  • Donderdag 18 januari 2018: Skiën/snowboarden in Lake Louise/Kicking Horse\
  • Vrijdag 19 januari 2018: Toerskien bij Rogers Pass - overnachting in Revelstoke (1 uur + 45 min rijden)\
  • Zaterdag 20 januari 2018: Skiën/snowboarden in Revelstoke\
  • Zondag 21 januari 2018: 's Ochtends eventueel skiën/snowboarden in Revelstoke, vertrek naar Kootenay (K2 Rotor Lodge) (2 uur rijden + veerboot) ('s middags safety programma)\
  • Maandag 22 t/m vrijdag 26 januari 2018: dikke poeder rijden!\
  • Vrijdag 26 januari 2018: 's middags vertrek naar Banff (5 uur rijden), overnachting in Banff\
  • Zaterdag 27 januari 2018: Vlucht naar Amsterdam (aankomst zondag 8:15 uur)

De vlucht kost nu bij KLM 633 euro (werelddeal weken).

Beginner
eskimo1973proAuteur11 september 2017 · 16:01

Hey TeleMarijn,

Lijkt me een goed voorstel om een 3tal dagen op voorhand in te skiën. Is ook wat ik in gedachten had.
De gebieden zijn ok voor mij. Eentje wat ook op mijn lijst stond was Fernie, maar geen must, ik pas me aan aan de groep.
Vertrekdatum is ook prima. Datum terug neem ik liever een dag eerder. Ik laat het gezien vanwege beroepsomstandigheden elke week achter en zie hen enkel in het weekend. Vandaar toch liever een dagje eerder huiswaarts.

Meteomorris replyde op mijn andere post (cmh naar gothics) dat ze iedereen willen koppelen om zo de trips op elkaar af te stemmen. Ook Jochem van cmh liet me verstaan dit te doen tijdens de borrel, en om ons ook bij te staan bij het plannen van de roadtrip. Ze doen ook beroep op de wereld deal weken.
Ik wil dit nog effe afwachten.
Heb jij ondertussen effectief geboekt ? Hoe lang duren die wereld deal weken bij KLM?

Cheers
Christophe

Gevorderd
TeleMarijnAuteur11 september 2017 · 21:36

Hey Christophe,

Leuk dat je ook wel 3 dagen vooraf wil inskien. Fernie lag mij te ver uit de route :-)
De KLM Werelddeal weken duren t/m 25 september, dus voor deze deals kun je niet wachten op de kennismakingsbijeenkomst begin oktober.
Ik heb de vliegtickets al geboekt omdat er praktisch geen andere keuze is:\

  • Op donderdag is er geen vlucht, dus het is 1,5 of 3,5 dagen inskien (makkelijke keuze :-)).\
  • Op vrijdag de 26e, gaan we eerst nog heliskien tot 16:45 uur. Dus je kunt pas op zaterdag terugvliegen.

@@meteomorris,
De data in jouw voorstellen kloppen niet helemaal. Kun je die aanpassen?

Gevorderd
DenniskAuteur12 september 2017 · 10:27

Hey Christophe en TeleMartijn,

Wij hebben dezelfde vluchten geboekt en zaten ook te denken aan een roadtrip langs Lake Louise en Revelstoke maar we hebben nog geen verdere details uitgewerkt. Het lijkt me leuk om vooraf al een beetje kennis te maken en/of in te skien/boarden en we zijn flexibel dus komt wel goed denk ik…

greetz,

Dennis (boarder) en Mike(skier).

Expert
meteomorrisAuteur12 september 2017 · 13:29

@@TeleMarijn, thanx. Aangepast.

powfinder.com
Beginner
eskimo1973proAuteur12 september 2017 · 14:43

Hoi telemarijn, Dennisk,
Ik wil straks de vlucht gaan boeken. Nemen jullie ski/snowboard mee als extra bagage ? Of is het voordeliger daar te huren ?

Gevorderd
TeleMarijnAuteur12 september 2017 · 16:02

Hey Dennis en Mike,
Leuk dat jullie ook meegaan via Calgary. Dat wordt een mooie start van een fantastische trip.
Wat vinden jullie van een dag toerskien bij Rogers Pass?

Christophe,
Ik neem mijn eigen skiset mee. Ik heb een grote skitas waar alle bagage ook inpast. Dat is dan mijn enige tas, zodat er geen extra kosten zijn.

Marijn

Beginner
eskimo1973proAuteur12 september 2017 · 16:17

Telemarijn,
Moet dat een grote tas zijn ;-).
Ik zal eens kijken of ik dit ook niet voor elkaar krijg. Heb je tips ivm merk van skitas ?

Ik ben beginner in de poeder en leek in toerskiën. Ik trek mijn plan wel als jullie gaan toerskiën.
Het wordt avontuur op elk vlak dus.

Christophe

Gevorderd
TeleMarijnAuteur12 september 2017 · 19:40

Hi Christophe,
Kijk voor een skitas eens naar:\

  • Dakine Concourse\
  • Douchebag Snow Roller\
  • Thule Roundtrip
    Succes met uitzoeken, het zijn enorm grote tassen ;-)
Beginner
eskimo1973proAuteur13 september 2017 · 16:20

Identieke reis geboekt. woe 17/1 - zat 27/1. Problemen met de mastercard, dan maar met overboeking geselecteerd. Zonder extra bagage, indien nodig boek ik dat later bij.
Nu nog de overige administratie : Reispas, ETA, …

Gevorderd
slootjes2Auteur25 september 2017 · 16:56

hi, aangezien het weer begint te kriebelen, vraag of er nog plaatsen zijn voor deze trip?

Expert
meteomorrisAuteur25 september 2017 · 17:12

@@slootjes2 jep, er zijn geloof ik nog 2 plekken vrij.

powfinder.com
Gevorderd
telemikeyAuteur25 september 2017 · 18:59

Been there, done it.

Best ski trip of my life, hands down.

White room,Pillow lines,I rule
Gevorderd
ArjenproadminAuteur12 oktober 2017 · 12:30

http://cdn.wepowder.nl/forum/2/22382.jpg?width=800

Lake Louise vandaag. De sneeuw is aan het vallen in BC en Alberta.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Beginner
PieterJan85Auteur24 oktober 2017 · 12:36

En hupla! Ook geboekt om hopelijk heerlijke poeder te scoren! Eveneens vliegtuigtickets van 17 tot 27 om bijhorende roadtrip te doen! Let it start to snow, het kriebelt al fameus!

Beginner
christophebuyckAuteur3 januari 2018 · 12:17

En hupla! Nog een goeie 2 weken en het is zover!!!
Net kwam er op FB een reportje over de poedertoestand in Kootenay, maar het zou leuk zijn als we via MM in de aanloop van deze (en gothics) reis misschien een poederverslagje kregen
@@Meteomorris, is dat een haalbare kaart om ons je expertise te verlenen in de vorm van een paar meteoreports voor de rockies komende weken ?

Cheers

Gevorderd
larselzorroAuteur15 januari 2018 · 16:14

Niet mee op helitrip maar ben toevallig op bezoek in Fernie van 17 januari tot 30 januari. (vrienden bezoeken daar, heb daar 5 jaar geleden een jaar gewoond), dus moesten er Wepowders zijn die voor hun helitrip naar daar trekken, laat maar weten. Kunnen eventueel wat gaan touren in Mongolia Bowl indien de condities het toelaten.

Gevorderd
DenniskAuteur24 januari 2018 · 07:50

Hey Wepowderaars,
Even een berichtje uit Nakusp Canada… dag 1 hadden we safety instructies en door de harde wind en sneeuwval hebben we de dag doorgebracht met tree runs tussen de bomen. Dag 2 begon schitterend met een beetje zon. Hier een korte impressie van de eerste run

Beginner
TukkerAuteur24 januari 2018 · 09:10

Lekkuhr!!!

Tukker(ik)
Gevorderd
pulverdudeAuteur24 januari 2018 · 09:23

Gaaf Dennis!

Let the riding do the talking and you've said enough
Toerist
pauldevriesAuteur24 januari 2018 · 09:36

Ziet er top uit! enjoy!

Beginner
christophebuyckAuteur31 januari 2018 · 18:32

Snelle compilatie van de wepowder Kootenay freeride trip.
Wat een omstandigheden… meer poeder gereden dan de voorbije 15jaar samen. Elke dag 15 a 20 cm verse poeder en wat een vette poederbakken zijn die K2 Pontoons!!!
Sitback, relax and enjoy

Toerist
The_OAuteur1 februari 2018 · 02:27

The Kootenays place to be eeeh !!

And Also The Trees
Gevorderd
El-AndresAuteur1 februari 2018 · 09:40

Wellicht een domme vraag van iemand die alleen op de piste geskied heeft in Canada, maar is dat terrein niet nogal verspoord?

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!