Summer tourski?!

• TimV
    Advanced
    TimV op 6 september 2017 · 15:25
    Wat als je op zomerreis bent in Noorwegen en "toevallig" je ski's en een drone bijhebt..

Grtz,

Tim
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 6 september 2017 · 17:05
    Heel tof!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 6 september 2017 · 18:23
    Mooi filmpje Tim!
    splitfest.nl
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 6 september 2017 · 18:30
    Ziet er uit als een goeie zomerdag!
    Toffe beelden & edit ook.
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 7 september 2017 · 12:16
    Gaaf man!
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 7 september 2017 · 12:22
    Heel tof!
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 7 september 2017 · 12:34
    Mooi!
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • TimV
    Advanced
    TimV op 7 september 2017 · 13:31
    hahah tnx mannen! altijd leuk in de zomer die skis eens boven te halen 😉
  • svenk
    Advanced
    svenk op 7 september 2017 · 13:37
    Gaaf Tim!
    If in doubt, don't go out!
  • jeroenj
    Advanced
    jeroenj op 9 september 2017 · 02:59
    Lijkt alsof je helemaal alleen was. Doe ik eigenlijk nooit, mis daardoor wel eens een poederdag...
    Iemand een mening hierover? Wel mega vet filmpje trouwens! Zin in de winter!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 10 september 2017 · 14:22
    Superleuk filmpje! Tof!

@jeroenj Meningen zijn er genoeg. Ook over alleen het terrein ingaan, waar al eens eerder discussies over zijn ontstaan op dit forum. Maar, in deze wereld is niets simpel. Omdat wij als mensen het wel graag simpel hebben, maken we voor onszelf en voor elkaar heel erg duidelijke regels: Niet alleen in lawinegevaarlijk terrein gaan. Nooit zonder heilige drie-eenheid buiten de pistes en altijd een piepercheck doen. etcetera, etcetera... Duidelijke regels die het omgaan met het gevaar inderdaad overzichtelijker maken, en waar ik persoonlijk ook graag mee zwaai.

Maar dan is er nog de werkelijkheid. In combinatie met persoonlijke wensen, inzichten en inschattingen maakt dat de beslissingen heel wat diffuser.

(je zou een amalgaam van die drie dingen een mening kunnen noemen)

Is dit terrein, waar Tim in het filmpje skiet, lawinegevaarlijk terrein, bijvoorbeeld? Zijn de drie voorwaarden voor ellende aanwezig?

Als iemand een rustige tour gaat doen in de winter, die niet op terrein van meer dan dertig graden komt tijdens een LB3 (ik simplificeer hier even, ik wete het) neemt hij dan onaanvaardbaar risico voor zichzelf? Voor zijn naasten?
    En dezelfde tour bij een LB2?

Ik denk dat het aan diegene zelf is en zijn/haar naasten om die beslissing te maken. Ja, natuurlijk, als iemand dan verongelukt in de bergen weet ik wel wat de reaguurders op het internet zullen zeggen, maar ik ga de keuze van een ander niet zomaar in de prullenbak gooien omdat ik denk te weten hoe iemand met de wereld, en alle gevaar daarin, om zou moeten hebben gegaan.

Werner Munter gaat ook alleen op pad in de winter. Daar heb ik geen mening over. Ik hoop wel dat ik mijn beslissingen weloverwogen maak. Dat ik ze zo maak dat ik als ik later oud en groot ben, ik heel veel in de sneeuw heb gestaan. Daar zitten dan ook een aantal keren alleen touren bij, denk ik. In de juiste omstandigheden voor mij.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 10 september 2017 · 14:25
    PS: als richtlijn nooit alleen op poederdagen is een erg goede richtlijn, begrijp me niet verkeerd! Ik hanteer die ook. Of ik alleen eropuit ga is ernstig afhankelijk van het weer, de tour, het terrein,(lees: lekker mak en tam) de zetting van de sneeuw etc. En het thuisfront ingelicht en met afspraken over wanneer ik bel/sms. Het gebeurt heel weinig.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • TimV
    Advanced
    TimV op 11 september 2017 · 13:42
    @jeroenj , goede mindset, op poederdagen zeker niet alleen gaan! en dankje 😃

Zoals je ziet op het filmpje kon het sneeuwdek moeilijk nog stabieler dan dit zijn.. 😉
    Ik ga normaal ook nooit alleen, tenzij in omstandigheden als deze, of omgeving die ik goed ken en weet dat deze safe is ivm lawinegevaar etc... Als je dan toch alleen gaat, rustig skien en geen risico nemen!

@dutchess thanks voor de verduidelijking 😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro