Live: 10-40 cm verse sneeuw voor de Alpen

Live: 10-40 cm verse sneeuw voor de Alpen

Zoals verwacht is het zaterdag begonnen met sneeuwen in de Alpen. Met name rond de Gotthard regio en het zuiden van de Engadin ging de sneeuwgrens door aanhoudende neerslag vol onderuit en werd het lokaal tot zo’n 1500 meter wit. Gemiddeld is er 10-25 cm verse sneeuw gevallen tot dusverre, maar rond de Gotthard lokaal zo’n 40 cm. Het zwaartepunt van de neerslag heeft zich nu verplaatst naar Oostenrijk waar het vandaag nog even doorsneeuwt. De komende dagen is het wat frisser en licht wisselvallig met hier en daar nog wat sneeuw. Mogelijk dat eind deze week een nieuwe storm zijn weg weet te vinden naar de Alpen. Jammer dat het nu pas september is en niet november, want de storm van nu en afgelopen weekend zouden garant hebben gestaan voor een vroege opening van het poederseizoen. De luchttemperatuur is nog wat hoog en met name de stand van de zon is nog te hoog.

Airolo
Airolo
Engelberg
Engelberg
Andermatt
Andermatt
Bivio
Bivio
Saas Fee
Saas Fee
Camperen in de Engadin
Camperen in de Engadin
Davos
Davos
Sölden
Sölden

Ennuh, op vrijdag 3 november trappen we de winter weer af op het Freeride Film Festival in Tuschinski, Amsterdam!

meteomorris

Reacties

Beginner
BASCAuteur10 september 2017 · 17:10

Begint toch wel onwijs te kriebelen!
Hopen dat het niet als vorig jaar is… Vroege start, toen hele lange droogte… Heb alleen kerst in Europa, daarna Japow dus heel veel maakt het mij niet uit… :)

www.firsttours.nl & www.mountainwatch.travel
Beginner
GerritAAuteur10 september 2017 · 18:58

Als ik die foto zie van Engadin heb ik zin om skietjes te pakken en in de camper te stappen. Nog even geduld hebben…

And snow it is.....
Expert
meteomorrisAuteur10 september 2017 · 20:24

@@GerritA ja, beter geduld hebben. Is leuk voor de voorpret maar meer ook niet

powfinder.com
Gevorderd
DutchessAuteur10 september 2017 · 21:06

http://www.meteoschweiz.admin.ch/home/aktuell/meteoschweiz-blog.subpage.html/de/data/blogs/2017/9/schnee-bis-1100-meter.html

Leuke koude-inval…

(btw, erg interessant blog om af en toe te lezen, het meteoschweiz blog)

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Gevorderd
ffKnallenAuteur10 september 2017 · 23:14
Gevorderd
merelAuteur11 september 2017 · 19:12

Stubai gaat zaterdag open :-)

Toerist
thomasAuteur11 september 2017 · 19:14

@@meteomorris, valt er al wat te zeggen over aankomend weekend? GFS maakt het wel heel bont :)

Gevorderd
AryenAuteur11 september 2017 · 20:21

@@thomas Wil je je nieuwe plankje uitproberen? :)

Toerist
thomasAuteur12 september 2017 · 07:16

@@Aryen, ja dat moet gebeuren he, wat vervelend toch :)

Expert
meteomorrisAuteur12 september 2017 · 13:36

@@thomas, vrijdag volgt er een koufront vanuit het noorden. Deze gaat zeker weer voor sneeuw zorgen. Naar verwachting kruipt de kou en de neerslag in het weekend over de hoofdkam heen om daar nog eens te intensiveren. Modellen twijfelen nog over de sweetspot van de neerslag. Ene run heeft de voorkeur voor de Zwitserse hoofdkam, terwijl andere runs weer meer voorkeur hebben voor Oostenrijkse/Italiaanse hoofdkam.

Ja, er zit sneeuw in de lucht. Komend weekend ook weer even kouder. Meer details op donderdag. Okay?

powfinder.com
Gevorderd
AryenAuteur12 september 2017 · 15:42

@@Thomas Da’s vervelend idd. Kan ik helpen? Waar wil je heen? :D

Gaat Diavolezza open? :)

Toerist
thomasAuteur12 september 2017 · 18:15

@@Aryen , nee ik denk niet dat Diavolezza open gaat. Dus ik zit te denken aan Stubai of Hintertux, maar ik heb mijn portie gletscherspleet wel gezien in de herfst hoor. Dus het word een beetje rustig aan testen…
En of je kan helpen weet ik niet, Heb je wel eens over dwars op een plankje gestaan? :)
Gezellig lijkt me het uiteraard wel!

Gevorderd
3zelAuteur13 september 2017 · 08:39

@@aryen en @@thomas: waarom niet gewoon in één keer ook een monoski maken en testen ;)

knowledge is powder
Beginner
Patrick1973Auteur13 september 2017 · 08:46

@@Aryen, ja dat moet gebeuren he, wat vervelend toch :)\

thomas op 12 sep 2017 07:16

Heb je hulp nodig om die lastige klus te klaren ? Ik kom anders wel vrijwillig af om te kijken of alles volgens wens verloopt …

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!