Salomon quest max 130 sluiting gezocht

• thijnvanheijnsbergen
    Tourist
    thijnvanheijnsbergen op 11 oktober 2017 · 03:27
    Van mijn salomon quest max 130 skischoen van het jaar 2015/2016 is de bovenste sluiting afgebroken.
    Het gaat om de rechterschoen, er zit verschil tussen rechts en links!
    Kleur zwart oranje.
    Ik heb al contact opgenomen met Salomon die me doorverwezen naar een salomon skishop.
    Die konden het onderdeel helaas niet meer los bestellen en hadden het ook niet in het magazijn liggen.

Iemand een idee waar ik dit onderdeel nog vandaan kan halen?

Alvast bedankt!
  • Mars
    Tourist
    Mars op 11 oktober 2017 · 08:16
    Een los onderdeel vinden is natuurlijk beter. Maar misschien zijn deze jouw maat.

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/salomon-quest-max-130-24-5...

(Er staan er nog op die site, maar die zijn al snel 150 tot 200 Euro duurder.)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 11 oktober 2017 · 08:53
    Heb je een foto van wat er precies stuk is. Ik wel een paar schnallen liggen die er erg op lijken, bij MK hebben ze ook een hele bak met dat soort onderdelen.
    splitfest.nl
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 11 oktober 2017 · 11:05
    Ik heb al contact opgenomen met Salomon die me doorverwezen naar een salomon skishop.
    Die konden het onderdeel helaas niet meer los bestellen en hadden het ook niet in het magazijn liggen.
    thijnvanheijnsbergen op 11 okt 2017 03:27

#fail Slechte service zeg van Salomon. Deze site heeft spare parts op voorraad: http://www.skiequipmentuk.co.uk/products/spares/ski-boot-buckles-and-c...

Hier heb je de bestelnummers, wellicht dat de shop hierboven of een andere goede shop je verder kan helpen.

May the powder be with you.
  • nero
    Expert
    nero op 11 oktober 2017 · 12:01
    thijnvanheijnsbergen op 11 okt 2017 03:27

#fail Slechte service zeg van Salomon. Deze site heeft spare parts op voorraad: /quote]

Is geen slechte service van Salomon, moet topicstarter gewoon oplossen met de winkel waar hij ze gekocht heeft.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 11 oktober 2017 · 13:06
    Is geen slechte service van Salomon, moet topicstarter gewoon oplossen met de winkel waar hij ze gekocht heeft. nero op 11 okt 2017 12:01

Want? Je koopt toch een Salomon product? Dat moet Salomon toch voor je kunnen oplossen ongeacht bij welke winkel het is gekocht. De schoen is nog geen 2 jaar oud.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 11 oktober 2017 · 13:35
    Nee, Je hebt het gekocht bij de winkel en niet bij Salomon. ( Alhoewel direct via Salomon handiger lijkt en klinkt)

Heel verhaal tussen wanneer je bij een verkopende partij moet zijn en bij een producerende partij.
    Te lang verhaal om dat hier uit te gaan leggen. En daarbij soms een onlogisch
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 11 oktober 2017 · 13:48
    Nee, Je hebt het gekocht bij de winkel en niet bij Salomon. ( Alhoewel direct via Salomon handiger lijkt en klinkt)

Heel verhaal tussen wanneer je bij een verkopende partij moet zijn en bij een producerende partij.

martijnuiterwijk op 11 okt 2017 13:35

Kleine edit, De verkopende partij moet een deugdelijk product leveren. Dus een oplossing zoeken voor de Schnall . Verkopende partij is verantwoordelijk, niet Salomon

Stel de zool was niet goed, en daardoor schade aan de binding, Dan mag je meteen naar Salomon. Want dan is er schade door een gebrekkig product. Dan is dus de verkopende partij niet verantwoordelijk, Maar Salomon.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 11 oktober 2017 · 13:52

@martijnuiterwijk, ik snap wat je wilt zeggen. Dat is wat we met elkaar hebben afgesproken en opgeschreven in wetgeving. Maar wetgeving en bureaucratie zijn niet hetzelfde als 'service' 😉
    Het staat een producent vrij om meer service te bieden dan de wetgeving voorschrijft.
    Zoiets zou je 'service' kunnen nomen... ;P

Daarnaast zoekt @thijnvanheijnsbergen een onderdeel waarvoor hij (corrigeer me als ik niet gelijk heb @thijnvanheijnsbergen) wil betalen. Daarvoor hoeft hij dan toch al helemaal niet terug naar de winkel die me het in eerste instantie verkocht heeft.... Ik geloof juist dat we dat NIET hebben afgesproken. Dat zou een vorm van gedwongen koppelverkoop zijn. Maar corrigeer me als ik niet gelijk heb.

Intussen zijn er voor @thijnvanheijnsbergen 2 opties aangedragen:
    * http://www.skiequipmentuk.co.uk/products/spares/ski-boot-buckles-and-c... en * MK skiservice
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 11 oktober 2017 · 14:13

@martijnuiterwijk, ik snap wat je wilt zeggen. Dat is wat we met elkaar hebben afgesproken en opgeschreven in wetgeving. Maar wetgeving en bureaucratie zijn niet hetzelfde als 'service' 😉
    Het staat een producent vrij om meer service te bieden dan de wetgeving voorschrijft.
    Zoiets zou je 'service' kunnen nomen... ;P

Daarnaast zoekt @thijnvanheijnsbergen een onderdeel waarvoor hij (corrigeer me als ik niet gelijk heb @thijnvanheijnsbergen) wil betalen. Daarvoor hoeft hij dan toch al helemaal niet terug naar de winkel die me het in eerste instantie verkocht heeft.... Ik geloof juist dat we dat NIET hebben afgesproken. Dat zou een vorm van gedwongen koppelverkoop zijn. Maar corrigeer me als ik niet gelijk heb.

Intussen zijn er voor @thijnvanheijnsbergen 2 opties aangedragen:
    * http://www.skiequipmentuk.co.uk/products/spares/ski-boot-buckles-and-c... en * MK skiservice meteomorris op 11 okt 2017 13:52

@meteomorris, Breek me de bek niet open haha, Keer verandertraject gedaan binnen een klantenservice van een retailer.

Dan val je stijl achterover van wat wij in de wetgeving hebben staan + wat een fabrikant + verkopende partij voor een afspraken maken omtrent, garantieprocedures , klachtenprocedures e.d. Dat staat vaak haaks op het begrip service. En soms ook nog eens haaks op wat de retailer zelf zou willen om het op te lossen. ( vaak omdat een retailer dan de creditnota kan vergeten) Zeker als het een zelfstandige is, kan dat voor hele vervelende situaties zorgen.

In mijn optiek is service de verwachtingen van de consument overtreffen. ( kan uren doorgaan over service)

Even terug naar het onderdeel. Ja bedrijf x gaat dat zelf leveren, vervolgens monteert meneer het zelf op het product. In sommige gevallen kan dan de garantie vervallen. Vervolgens is er iets anders mis met het product. En je voelt hem al, dan ga je nat. En helaas komt dat in de praktijk voor, onderdeel via fabrikant verkregen, zelf vervangen. Iets anders gaat stuk. Fabrikant stelt : ja maar je hebt er zelf aan zitten sleutelen.
    En die dingen komen echt voor.

Wbt koppelverkoop, dat is toegestaan maar nog complexer. En hier niet op van toepassing.

Even terug naar de situatie. Ik denk dat het een ondeugdelijk product is, Immers mag die niet 123 afbreken. Dus dan moet je inderdaad bij de verkopende partij zijn. Neemt niet weg dat dat salomon niet moet zeuren en dat gewoon moet toesturen.
  • nero
    Expert
    nero op 12 oktober 2017 · 10:02

Als hij denkt dat dit onder garantie valt moet hij dit via de winkel regelen waar hij deze heeft aangeschaft, denk dat een andere winkel geen zin heeft om dit voor hem op te lossen. Wil hij hiervoor betalen dan is www.mkskiservice.nl de beste mogelijkheid of lekker zelf online bestellen.

Even terug naar de situatie. Ik denk dat het een ondeugdelijk product is, Immers mag die niet 123 afbreken. Dus dan moet je inderdaad bij de verkopende partij zijn. Neemt niet weg dat dat salomon niet moet zeuren en dat gewoon moet toesturen. martijnuiterwijk op 11 okt 2017 14:13

Ten eerste suggereer je iets (misschien heeft hij met z'n monstertruck over de buckle gereden) en ten tweede kan Salomon deze service niet eens verlenen ook al zouden zij dat willen, daar is Amer helemaal niet op ingericht en dan heb ik het over B2C contact.

Lang verhaal kort, buckle is klaarblijkelijk niet te krijgen via winkel dus online bestellen.

http://www.skiequipmentuk.co.uk/products/spares/ski-boot-buckles-and-c...
  • thijnvanheijnsbergen
    Tourist
    thijnvanheijnsbergen op 12 oktober 2017 · 10:49
    Ik ben inderaad met mn monstertruck over mn schoenen heengereden haha.
    Het valt dus niet onder de garantie.

bedankt voor de reacties! ik ga er online eentje bestellen.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 12 oktober 2017 · 11:07
    Mag ik nu een misplaatste grap maken over een monstertruck en over dingen heen rijden?
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 12 oktober 2017 · 22:08
    Mag ik nu een misplaatste grap maken over een monstertruck en over dingen heen rijden? martijnuiterwijk op 12 okt 2017 11:07

Nee
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 13 oktober 2017 · 14:36
    Hier heb je hele boel reserveonderdelen 😃

https://link.marktplaats.nl/m1211749077
    And snow it is.....
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 13 oktober 2017 · 18:48
    Wat ik niet snap is dat de Quest in vele verschillende vormen nog steeds gewoon gemaakt wordt door Salomon, ik heb hem zelf ook. Dan mag je toch verwachten dat buckles gewoon leverbaar zouden moeten zijn toch? Volgens mij zijn ze allemaal precies hetzelfde namelijk.
    Afgezien daarvan heb ik precies dezelfde buckle afgebroken bij mijn 1e paar 4 jaar geleden. Hmm....
    Toen werd hij in een willekeurige skishop in Damüls voor 10 euro in 3 minuten vervangen!
    powpowwowjippiajippieee
  • monk
    Beginner
    monk op 14 oktober 2017 · 14:04
    Ik heb een aantal jaar geleden hetzelfde probleem gehad met mijn Quest schoen. Boven op de berg de bovenste schnall afgebroken bij het vastzetten. Viel buiten garantieperiode maar hier in NL toen door verkopende partij (skicentrum Heemskerk) gebeld met Salomon. Kon daar diezelfde dag langs alwaar ze ter plekke gratis een nieuwe schnal hebben gemonteerd. Toen dus prima opgelost door Salomon (en verkoper).
    Wellicht dus toch via verkopende partij regelen?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro