Ga mee met de wePowder Galena helitrip met CMH!

Ga mee met de wePowder Galena helitrip met CMH!

Wil jij ook mee op deze ultieme Canada trip in 2021? Laat dan hier je e-mailadres achter en we houden je op de hoogte!

Januari 2019 wordt de Galena lodge van CMH helemaal wePowder. Januari 2019 lijkt ver weg, maar de praktijk heeft geleerd dat onze helitrips binnen no time vol zitten. Toen de wePowder helitrips naar de Gothics en Kootenay lodges voor winter 17-18 veel te snel volgeboekt waren, hebben we CMH gevraagd voor ons de Galena lodge voor winter 2018-2019 te reserveren. Dat is gelukt! Alle plekken in de lodge (dat zijn er 44) zijn alleen beschikbaar voor wePowder. Hoe uniek is dat. 44 gelijkgestemden die een droomtrip maken naar het terrein waar Travis Rice zijn nieuwe film heeft geschoten.

Vijf redenen waarom je met deze trip meewilt

  • De koers van de Canadese dollar is nog steeds zeer laag. Dat betekent dat een helitrip naar Canada goedkoper is dan ooit. En met de huidige ontwikkelingen in Noord-Amerika en op geo-politiek gebied weet je nooit hoe lang die koers nog zo laag blijft.
  • Een heerlijke lodge. Denk nu niet dat Travis Rice al die tijd in het kleine schattige lodge verbleef dat je in bovenstaande trailer ziet. Travis zat gewoon in de Galene lodge. Een heerlijke lodge ten zuiden van Revelstoke. Dat betekent dus de ultieme Canada beleving en uiteraard met jacuzzi in de buitenlucht en een helikopter die iedere ochtend voor de deur stopt.
  • Roadtrippen langs Fernie, Nelson en/of Rossland. Voorafgaand aan de trip kan je gaan skiën of boarden in de legendarische skigebieden van Fernie, Whitewater en/of Red Mountain. Ook een bezoek aan het gezellige Banff staat op de planning. Uiteraard kan je ook direct in de shuttle van CMH te stappen die je direct naar de Galena lodge brengt.
  • Het allermooiste terrein. Galena staat bekend om zijn super terrein. Super treeruns, pillows, clifs, steeps en diepe poeder. Je vindt het allemaal in Galena. Onderstaand de favoriete run van Travis Rice. Misschien denk je nu direct ‘dat is too much voor mij’. Geen zorgen, er is voor iedereen wat wils. Maar ga er maar van uit dat je op het einde van de trip dingen hebt gereden waar je eerder alleen nog maar van droomde. Hier verlegt iedereen (gecontroleerd) zijn grenzen.
  • Dit is dé droomtrip. Niet langer meer wachten. Excuses zijn er niet meer. Met alleen maar wePowderaars in de lodge. Stoke. Gezelligheid. Dikke afdalingen. Fantastisch terrein. Jacuzzi’s in de sneeuw. Poeder. Nog meer poeder. En een heli voor de deur. En ook nog eens een roadtrip langs de dikste skigebieden vooraf. Het is simpel. Hier moet je bij zijn. #bucketlist

Wanneer?

In samenspraak met CMH Benelux hebben we de volgende week gekozen: maandag 7 januari 2019 tot en met zaterdag 12 januari 2019.

Hoe ziet de reis eruit?

Er wordt vijf dagen poeder gereden in de Galena lodge van CMH. Om er te komen zijn er twee opties:

Optie 1

  • Zondag 6 januari 2019: Vlucht op Kelowna (overnachting in Kelowna)
  • Maandag 7 januari 2019: Met de shuttle van CMH naar Galena ('s middags safety programma en eerste vluchten met de heli)
  • Dinsdag 8 t/m zaterdag 12 januari 2019: dikke poeder rijden!
  • Zaterdag 12 januari 2019: 's middags vertrek naar Kelowna, overnachting in Kelowna
  • Zondag 13 januari 2019: Vlucht vanaf Kelowna naar Amsterdam

Optie 2

  • Vrijdag 4 januari 2019: Vlucht op Calgary - Overnachting in Fernie
  • Zaterdag 5 januari 2019: Skiën/snowboarden in Fernie en einde dag richting Nelson
  • Zondag 6 januari 2019: Skiën/snowboarden in Whitewater/Red Mountain, overnachting in Nelson
  • Maandag 7 januari 2019: vertrek naar de Galena heli pad en daarna met de heli naar de lodge ('s middags safety programma)
  • Dinsdag 8 t/m zaterdag 12 januari 2019: dikke poeder rijden!
  • Zaterdag 12 januari 2019: 's middags vertrek naar Banff, overnachting in Banff
  • Zondag 13 januari 2019: Vlucht vanaf Calgary naar Amsterdam

Waar?

De Galena lodge van CMH ligt ten zuiden van Revelstoke. Het gebied van de Galena lodge is een van de uitdagendste gebieden met heel veel verschillende soorten afdalingen. Dit gebied staat bekend om het treeskiën en er zijn spectaculaire afdalingen, voor wie het aandurft tot 50 graden steil. Je vindt hier maar liefst 278 afdalingen in een gebied dat 116.000 hectare groot is (dat is héél erg veel keer het skigebied van Les Trois Vallées). Jaarlijks valt er 18 meter sneeuw en in die 5 dagen is dat gehele gebied voor ons, 44 wePowderaars. Wij hebben de beste afdalingen van ons leven hier gemaakt.

Wat nog meer?

De lodge is gewoon fantastisch. Klimmuur, game room, gym, massage, sauna en gewoon veel gezelligheid. Het mooiste is de jacuzzi die buiten staat en waar na een dag op de berg de grote verhalen gedeeld worden. Vaak wordt ten onrechte gedacht dat je een absolute expert moet zijn om te heliskiën of -boarden. Dat is dus niet waar. Als je wat poederervaring hebt en je komt goed beneden, dan ben je ook goed genoeg om te heliskiën of -boarden. Wel is het verstandig om fysiek in goede conditie te zijn. Gewoon omdat je er dan het meeste voor jezelf uithaalt.

Wat kost het?

Je denkt misschien ‘waarom heb ik dit nog niet eerder gedaan?‘. Nou, misschien vanwege de prijs. Vergeleken met een ‘normale’ trip is het uiteraard duurder. Is het waar voor je geld? Ja, tot de laatste cent. Totale kosten CMH: CAD 8623,75 op basis van twee personen per kamer en CAD 9527,75 op basis van een éénpersoonskamer (hier heb je dus een privé badkamer). Da’s met de huidige koers dus vanaf zo’n € 5800,00 voor de allermooiste trip van je leven. Je reserveert je plaats door minimaal 20% aan te betalen. De rest van het bedrag moet zo’n 16 weken voor de trip betaald zijn.

Inclusief

  • 21.780 meter vertical (dat is 71.456 feet) te verspreiden over de 5 dagen. Bij CMH gaat het niet om de tijd die je in de heli zit, maar om het aantal vertical dat je skiet. Ski je meer vertical, dan betaal je $ 145 (CAD) per 1000 hoogtemeters.
  • Alle maaltijden (ontbijt, lunch op de berg, diner en de heerlijke après-ski snacks). Denk aan broodjes zalm die worden ingevlogen naar de remote locatie in de bergen waar we aan het rijden zijn.
  • Alle non-alcoholische drankjes die je nuttigt. Dus ook alle non-alcoholische drankjes in het hotel
  • Gebruik van drie-eenheid en de nieuwste K2 en Atomic ski’s of snowboards van Burton. Iedereen krijgt een uitgebreide safety training voordat je überhaupt de heli in gaat!
  • Verblijf in een twin-room in de Galena Lodge. Mèt outdoor hottub!

Exclusief

  • De vlucht van Amsterdam-Calgary of Amsterdam-Kelowna v.v… Wij hebben de afgelopen jaren nooit meer dan € 600,00 betaald voor een retourtje.
  • Benzine van de huurauto (splitten met de rest van de groep)
  • Overnachtingen, liftpassen, eten etc tijdens het roadtrip deel
  • Alle alcoholische versnaperingen
  • Eventuele extra meters als je over je hoogtemeters bij CMH heengaat

Contact

Wil je mee met deze droomreis? Neem dan contact op met Paul of de Groot (info@cmhbenelux.com of tel:+31 6 278 368 57) of Philippe Mullens (info@cmhbenelux.com of tel:+31 6 141 886 95) van CMH Benelux. Zij kunnen je alles vertellen over CMH en over deze week! Uiteraard kan je je vragen ook kwijt onder dit topic in de comments. Schroom ook niet om ons te benaderen (bijvoorbeeld via een PM) als je meer informatie wilt hebben!

Wat is er ook alweer zo tof aan heliskiën/heliboarden?

In de categorie ‘beelden zeggen meer dan woorden’ hieronder een korte selectie van blogs en vidoe’s. Het is simpel: dit wil je gewoon een keer gedaan hebben! Lees hier het verhaal van Mike, en hier de verslagen van dit 2 winters terug. Afgelopen januari waren we met een grote groep wePowderaars naar de Cariboos (en dat was wederom een topweek, bekijk hier, hier, hier en hier maar wat filmpjes en foto’s).

Wil jij ook mee op deze ultieme Canada trip in 2021? Laat dan hier je e-mailadres achter en we houden je op de hoogte!

meteomorris

Reacties

Expert
meteomorrisAuteur10 november 2017 · 08:07

De eerste 4 plekken zijn inmiddels alweer gereserveerd…
In Galena nemen ze hun werk overigens heel serieus.
De eerste sneeuw van eind oktober moest direct even gecheckt worden. (Vervelende baan zeg ;)) De pillows zijn al goed te zien. Stel je voor hoe zoiets begin januari is als er nog een paar meter extra op ligt…

powfinder.com
Toerist
AnoniemAuteur10 november 2017 · 09:26

@@meteomorris, Voor jou,Arjen en de bonenbroeders? Wat is de vroegboekkorting? Begint elk jaar vroeger dit feestje…

Expert
meteomorrisAuteur10 november 2017 · 11:55

@@heiko, biertje voor in de hottub staat klaar ;)

powfinder.com
Toerist
AnoniemAuteur10 november 2017 · 15:34

haha, nice, op naar de Kokanee Glacier. Schrijf me in dat geval maar in ;-)

Beginner
christophebuyckAuteur3 maart 2018 · 20:35

Haha,
mooie marketing. Beetje sneu wel dat er niet eens gereageerd werd toen ik vroeg om een weekje voor onze kootenay trip een weerberichtje te verschaffen.
Galena blijkt volgens de CMH brochure toch ‘het van het’ te zijn kwa uitdagend terein. K2 was een hemelse trip, maar wegens de mindere weersomstandigheden (mist/sneeuw/wind) gingen we meestal niet te hoog en hadden we dus geen heel erg steep alpine terrain.
Ik ging best wel vlotjes overal af. Hoeveel moeilijker/technischer wordt deze trip ?

Expert
meteomorrisAuteur4 maart 2018 · 09:54

@christophedebuyck, ik had graag willen reageren, maar zat toen in een remote lodge met zeer slecht internet. Ik was al blij al ik na veel geduld het weerbericht voor Europa kon posten. Sorry.

powfinder.com
Gevorderd
DutchessAuteur4 maart 2018 · 11:19

Is dat sneu? Ik wist niet dat morris op afroep klaarstond voor wie dan ook waar ook ter wereld? Je kan zeker discussieren over de al dan niet te ver gegane commercialiteit van wepowder, maar zoiets verwachten -en dan helemaal gratis ook, neem ik aan- vind ik toch ietwat kortzichtig. Het siert Morris dat hij er sorry voor zegt, in mijn mening hoeft hij dat helemaal niet te doen.

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Beginner
christophebuyckAuteur5 maart 2018 · 10:55

@@meteomorris, het was geen noodzaak en ik snap dat het niet lukt met slecht internet in een remote lodge. Dat er in die 3 weken voor de reis helemaal niks van reactie kwam gaf me dat sneu gevoel… maar goed, ik snap de omstandigheden.

Hoeveel uitdagender is het Galena terrein tov Kootenay ? Wordt er opgesplitst naar niveau, want dit was met ons 11 te Kootenay niet het geval.

@@Dutchess, “voor wie dan ook ter wereld”? : het ging om 11 wepowderaars die naar CMH kootenay gingen… om maar niet te zeggen dat de trip door wepowder was georganiseerd.
“Gratis” - >6K Canadese dollars , een wepowderpro abo en de academy. Ok , in geen enkel van de drie zit een ’ persoonlijk weerbericht’ inbegrepen, maar zo gratis vind ik dit nu ook weer niet.
En Sorry, nee dat hoefde niet, maar als je een paar weken voor afreis een vrijblijvend vraagje stelt aan je reisorganisator , dan blijf ik het sneu vinden als je helemaal niks hoort.

Expert
meteomorrisAuteur5 maart 2018 · 11:19

@@christophebuyck

Hoeveel uitdagender is het Galena terrein tov Kootenay ? Wordt er opgesplitst naar niveau, want dit was met ons 11 te Kootenay niet het geval.

christophebuyck op 5 mrt 2018 10:55

Ja, in Galena zijn we met een veel grotere groep en dan wordt er opgesplitst naar niveau. Galena heeft het meest extreme terrein van CMH. Natuurlijk bepaalt de natuur wat er mogelijk is, maar de gidsen in Galena hebben als doel je net dat stapje meer te maken zodat je comfort zone na afloop weer een flink stukje groter is.

@@christophebuyck @@Dutchess ik vind dat Christophe een punt heeft. Dat had ik beter moeten doen. Ben blij met zijn feedback. Door mensen als jullie (jullie zijn beide wePowder pro en dragen ieder op eigen wijze een steentje bij) is wePowder mogelijk zonder dat we de site vol hoeven te hangen met popup banners en andere meuk.

We draaien dagelijks voor heel veel euro’s een weermodel (lees: we huren serverruimte om de berekeningen te kunnen doen), de site wordt miljoenen keren per winter geraadpleegd en ik krijg tientallen tot honderden vragen per week. Ik baal dat ik Christophe niet goed heb kunnen helpen vanwege de matige verbinding. Juist mensen zoals jullie maken dit mogelijk. Die hebben dan ook een streepje voor bij me.

powfinder.com
Beginner
christophebuyckAuteur5 maart 2018 · 16:52

Hey, discussie is afgehandeld, niet meer als een storm in een glas water ;-)

Ik twijfel hard om nogmaals mee te gaan. Het uitdagende terrein is wat zowel aantrekt als een beetje afschrikt. Voorafgaand aan Kootenay waren er ook wel een beetje vraagtekens, maar dat bleek allemaal goed mee te vallen. De comfortzone uit dus…

Hm, harde euro’s… ik zal er veel moeten tegenover zetten om nogmaals het thuisfront te overtuigen :p
Hoe vol zit het al ?

Expert
meteomorrisAuteur5 maart 2018 · 17:05

@@christophebuyck dat weet @@arjen beter dan ik. Maar die reist op dit moment ergens door de Alpen. Laatste wat ik gehoord heb was dat we al over de helft zaten. Maar dat is van ruim een maand geleden.

Een biertje staat in ieder geval voor je klaar in Galena. Of op die andere plek waar we elkaar eens mogen ontmoeten…

powfinder.com
Gevorderd
ArjenproadminAuteur5 maart 2018 · 17:27

@@christophebuyck Er zijn zeker nog wat plekken, maar als het zo doorgaat dan zal deze trip tegen het einde van het seizoen wel vol zitten.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
DutchessAuteur5 maart 2018 · 21:21

Ik snap je sneue gevoel nu heel wat meer @@christophebuyck, ik las je vraag als: “ik zat in canada en wilde graag effe een weerbericht hebben” iets wat Morris volgens mij heeeeel vaak gevraagd wordt. Maar dat lag dus wat genuanceerder. Ik trek mijn woorden weer in.

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Toerist
TogiAuteur7 maart 2018 · 08:32

Misschien is het een idee (als @@meteomorris er de tijd en de internet verbinding voor heeft natuurlijk) volgende keer in de weken voor de trip in zijn powder alerts alvast stil staat bij deze trip (extra alinea of zo)

Ik ga zelf niet mee maar vind het heel leuk om de blogs van deze trips te lezen en mee te leven met wePowderaars die wel gaan.
Vaak is de weg naar een trip net zo leuk als de trip zelf en kan dit soort info die weg alleen maar leuker maken

Expert
meteomorrisAuteur7 maart 2018 · 10:14

@@Togi, goed plan. Ga ik komende winter doen!

powfinder.com
Gevorderd
ArjenproadminAuteur9 juli 2018 · 11:30

We beginnen lekker vol te lopen. Er zijn nog wat plekken beschikbaar, dus bijzijn = meemaken!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
P@bzAuteur6 augustus 2018 · 10:40

@@Arjen hoeveel plaatsen zijn er nog? Zware jeuk hier…

Work hard, play harder
Gevorderd
ArjenproadminAuteur6 augustus 2018 · 21:01

@@P@bz, voor zover ik weet is er nog een aantal plekken vrij. Je bent niet de enige, want de laatste weken zijn er met dit warme weer een aantal boekingen bijgekomen. Je bent niet de enige die jeuk heeft :-)

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Expert
martijnmvfAuteur2 september 2018 · 23:04

Vraag, hoe worden de groepen (niveau) ingedeeld? Hoeveel personen per gids? Hoeveel personen/groepen per heli? Hoeveel drops heb je circa per dag?

Expert
meteomorrisAuteur3 september 2018 · 10:37

@@martijnmvf, niveau: vooraf worden rijders gevraagd hun niveau aan te geven, daarnaast wordt er de eerste uren zeer intensief gescout door de gidsen. Daarna wordt er dan nog wat gewijzigd indien nodig. Indien betere rijders bij vrienden willen blijven wordt dat natuurlijk gerespecteerd. Per gids 11 personen. Je daalt meestal af in tweetallen en een enkel drietal. Het tempo is goed, dus er wordt vaak doorgereden. Hoeveelheid drops is afhankelijk van het weer (zicht, lawinegevaar). Bij goed zicht en stabiele condities zijn runs van 1000hm+ goed mogelijk. Bij slechter zicht blijven we meestel in de treeline (open chutes, pillows, trees etc.), maar dan zijn de runs wat korter 500-900hm. Reken op 7 tot 11 drops op een dag. Bij goede dagen meer. Helpt dit?

powfinder.com
Expert
martijnmvfAuteur3 september 2018 · 10:51

He @@meteomorris helpt zeker. Als ik het goed begrijp dus 11 riders per heli? En er zijn dus 4 groepen in de lodge? Moet je de heli dan met de 3 andere groepen delen?

Expert
meteomorrisAuteur3 september 2018 · 12:47

@@martijnmvf ja, maar dat gaat redelijk rap. Na de middaglunch gaat het vaak nog sneller omdat er altijd wat mensen zijn die eerder terug gaan naar de lodge (moe, hoogtemeters sparen, etc.). Vaak vlieg je dan nog maar met 2 of 3 groepen.

powfinder.com
Gevorderd
ArjenproadminAuteur10 september 2018 · 21:46

Voor de twijfelaars voor de laatste paar plekken is er op woensdag 19 september een informatieavond. Inschrijven en meer informatie over de informatieavond (wow) kan hier: https://cloud9travel.nl/presentatie-wepowder-helitrip-2019/

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
EmmelAuteur18 september 2018 · 15:29

Yes, dat is weer een plekje minder. Na een paar twijfels, die toch vooral met de financiële kant te maken hadden, heb ik uiteindelijk moeten toegeven aan de stoke die me eind augustus overviel en me inschreven. Het grote ‘nadeel’ van als je al een keer geweest bent: je wil alleen maar nog een keer (prima excuus toch ?)! Addicted to white stuff. Het is ook wel errug mooi om nu met zo een grote groep gelijkgezinden te gaan en natuurlijk ben ik ‘enigszins’ benieuwd naar het gebied van Galena (na alle sterke verhalen over pillows, bomen en steile lijnen). Dus in ieder geval fijn te weten dat dat bedrag naar een heel erg goed doel gaat ?!

Nu dat uit de weg is zeg ik laat maar komen die trip, de flessen champagne powder mogen ontkurkt en geleegd worden daar boven Canada. Het is dan misschien pas september en de zomer nog vers voorbij, maar de wintermodus is nu full on aan. Ik kan dus echt amper wachten tot januari!!!

Skiing combines outdoor fun with knocking down trees with your face.
Gevorderd
ArjenproadminAuteur19 september 2018 · 15:34

Gezellig dat je erbij bent @@Emmel! Gaat een topweek worden!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
ConstantAuteur30 september 2018 · 18:27

Is er nog plek? Zo ja, wat is het minimum niveau om mee te mogen?

I need Coffee, you need Coffee, we all need Coffee.................
Gevorderd
ArjenproadminAuteur30 september 2018 · 18:38

@@constant Ik stuur je even een PB. Er zijn nog een paar plekken vrij.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!