Skiën in Saas-Fee in Zwitserland...

• Peter
    Tourist
    Peter op 8 januari 2009 · 16:38
    Zoals in de We-Powder gids stond beschreven is het geen supergebied voor een free-rider. En duur! Het dorp ligt in een dal omringt door 4000'ers en dat merk je aan de kleine hoeveelheid zon. Ben er geweest rond oud/nieuw '08/'09... Er waren zowaar freshies te scoren (Salomon Foil), er lag superveel sneeuw. Off-piste is er weinig te doen, veel gletschers. Wel is bij Plattjen de ski-route 1a door het bos helemaal geweldig! We waren een keer te ver rechts uitgekomen, dus zaten bij Saas-Almadel pront voor de parkeergarage van Saas-Fee zelf. Niet aan te raden, het bos wordt te dicht en er zit een rots met afgrond... het ging allemaal goed, maar blij werden we op dat moment niet. Elke vakantie weer hetzelfde liedje, altijd maar op zoek naar die mooie track; maar altijd is er wel een moment dat je dan op de koffie komt. Saas-Fee: leuk voor een keer! Geen gekke apres-ski taferelen, veel volk van tussen de 20 en 40. Relaxed en pitoresk plaatsje. Autovrij, dus je wordt met electrische karretjes vervoerd.

Stay stoked! 8-)
    Peter
    It's the need for speed...
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 8 januari 2009 · 17:55
    Ik kan van Saas de biertjes in de Popcorn altijd wel erg waarderen 😉
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • elpiedro
    Tourist
    elpiedro op 9 januari 2009 · 14:37
    Top gebied voor paar dagen. Ben er zelf een keer met Pasen geweest, ligt lekker hoog en is vrij sneeuw zeker. Toen heb ik nog een paar mooie sporen getrokken vanaf de Plattjen en Egginerjoch.
    Wat ik me kan herinneren is dat er best veel groepen met gids vanaf de Alphubel (4206 m) gingen. Leek me heel vet, maar moet zeker met gids want het is een gletsjer (en is volgens mij een helse tocht om te komen)
    blablabla

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro