Hi
@skiester, dank voor je reactie.
Zal een kijken bij epique en pielenz. Reden dat ik het vraag is dat ik de helitrip graag een keer wil doen en de organisatoren geven, waarschijnlijk niet geheel zonder eigen belang, aan dat je het al prima kunt doen als je goed rode/zwarte pistes af komt. Daardoor lijkt de drempel niet erg hoog en is het sterk afhankelijk van de helling waarop je afgezet wordt. Voordeel is daar, dat ik niet met slalomski's door de verspoorde plaksneeuw of erger opgevroren sneeuw hoef, maar met dikke floaters door de poeder. Volgens de brochure is er namelijk altijd verse poeder 😃
Lastige hellingen met grote sprongen zal ik zelf niet snel opzoeken ivm een verbrijzelde knieschijf. Kwam paar jaar terug een bokser (Iers nationaal kampioen) tegen op de piste en door de bomen zagen we elkaar niet aankomen. Knieen tegen elkaar en beiden ko. Na eerst weer leren lopen moest er natuurlijk weer geskied worden en buckels heb ik alleen het eerste jaar gemeden.
Oorspronkelijk plan was wachten tot hij 14-16 is. Reden daarvoor is kracht zoals je ook al aangeeft. Op die leeftijd maakt 1 of 2 jaar veel uit. Heb overigens geen idee wat hij nu weegt of hoe lang. Met voorjaarsvakantie wordt er iig een reis (check nog je tips) met hem geboekt. Kerst is al weken geboekt zonder zoon en overweeg nog een verkennende heli-trip te boeken zonder zoon ergens in januari. Heb ik m'n eigen ervaringen.