Ski touring met BCA trekkers

• philipc
    Advanced
    philipc op 27 Oktober 2014 · 19:57
    Hallo!
    Ik ben van plan om in Maart een paar dagen te gaan skitouren in Noorwegen (met gids in de omgeving van Narvik). Nu heb ik momenteel skins met BCA trekkers en ben ik benieuwd hoe het is om op deze adapters te gaan skitouren. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hoe is het bv om in lastiger terrein te touren met trekkers? Is dit echt een no go of moet je gewoon wat beter opletten en langzamer aan doen? Heb eigenlijk geen zin om voor een paar dagen touren meteen nieuwe bindingen te kopen..

Hoor graag jullie ervaringen.

Thanks, Philip
  • arthurpuls
    Beginner
    arthurpuls op 27 Oktober 2014 · 20:38
    Hoi Philip,

Mijn ervaring is dat je vooral op steiler ijzig terrein minder controle hebt. Mijn skischoenen konden in de adapterbinding een beetje van links naar rechts bewegen, waardoor je echt wat speling had met je ski. Ook voor spitzenkeren niet zo relaxed, al kom je wel overal boven waar je boven wil komen. Hele dagen touren op die trekkers zou ik niet aanbevelen.

Groeten Arthur
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 27 Oktober 2014 · 21:01
    Als je echt voor het touren gaat zou ik het ook niet doen, uurtje of 2 wat eenvoudige klims gaan prima maar als het serieus touren wordt raad ik het niet aan

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro