Tips voor Noorwegen

• Aryen
    Advanced
    Aryen op 16 Dezember 2014 · 12:12
    [mention="/profile/1971"][mention="/profile/1971"]@Emmer[/mention][/mention]

(Andere, nog 'secret-er' tip: Baconpølse. You heard it here first!) 😉 EmileHendrix op 16 dec. 2014 11:54

@EmileHendrix Dank je. Ik zal het doorgeven aan Daan. Klinkt niet alsof ik dat 'mag' hebben. 😃
  • evan
    Advanced
    evan op 16 Dezember 2014 · 12:17
    [mention="/profile/1971"]@Emmer[/mention]
    I know, I know, camperen is the way to go 😃, maar hytta's scoren vast ook bij jou een lekker bonuspuntje als 't probeert. Je hebt ze al vanaf model 'houten tent' en dan kost 't ook net zo veel, maar je hoeft 'm niet meer zelf op te zetten. Win-win situatie.
    (Andere, nog 'secret-er' tip: Baconpølse. You heard it here first!) 😉 EmileHendrix op 16 dec. 2014 11:54
    [mention="/profile/1971"]@Emmer[/mention] krijg je echt niet in zo'n houten tent, [mention="/profile/2958"]@EmileHendrix[/mention] ... 😃
    Zak jij nog naar het Zuiden af, Emile?
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 16 Dezember 2014 · 12:22
    @Evan
    Nou... ik heb in wat hytta getukt... Daar zou zels Emmer spijt van krijgen als 'ie er naast was gaan liggen. Vandaar.

Helaas heb ik donderdag en zaterdag tentamens, en wordt ik daarna in Nederland verwacht, dus zak ik in een keer door af, en zit er geen skien in 😞
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Oldskool
    Advanced
    Oldskool op 16 Dezember 2014 · 12:32
    Overweeg een korte trip aanstaand weekend vrijdag-maandag vliegen ....
    Kan iemand zeggen hoeveel moeite het dan nog is om in bijvoorbeeld Røldal te komen met huurauto? En of dan via Bergen of Oslo makkelijker is?
    JW
  • evan
    Advanced
    evan op 16 Dezember 2014 · 12:41
    @EmileHendrix, ik heb in Alagna in een prima hytta geslapen, maar @Emmer ging daar gewoon lekker naast liggen in zijn tent.

Vertel gewoon dat je vanwege de epische hoeveelheden sneeuw niet verder kwam dan Zuid-Noorwegen. 😉
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 16 Dezember 2014 · 12:57
    Overweeg een korte trip aanstaand weekend vrijdag-maandag vliegen ....
    Kan iemand zeggen hoeveel moeite het dan nog is om in bijvoorbeeld Røldal te komen met huurauto? En of dan via Bergen of Oslo makkelijker is? Oldskool op 16 dec. 2014 12:32

Vanuit Oslo is Roldal best een mijl op zeven. Vanaf Rjukan is het zeker nog 2.5 uur, en dat over passen en slinger weggetjes. Ga uit an 5.5 uur onder goede omstandigheden vanuit Oslo.

Ook zijn de passen vaak dicht, zeker gelet op de sneeuw dat er aankomt moet je daar rekening mee houden. Vanuit Bergen is het allemaal veel beter te doen, alleen tickets zijn wat prijziger.
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 16 Dezember 2014 · 12:59
    PS, Hallingskarvet gaat vrijdag weer open voor het eerst sinds het weekend, dus zal wel helemaal vol liggen!

Tip, skiërs links het bos in traverseren!
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 17 Dezember 2014 · 12:17
    "Ook zijn de passen vaak dicht, zeker gelet op de sneeuw dat er aankomt moet je daar rekening mee houden."

Is de betekenis hiervan omrijden? Of geen optie om van Oslo in het Roldal te komen?
    Dromen zijn er om te realiseren
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 17 Dezember 2014 · 12:29
    http://www.vegvesen.no/Trafikkinformasjon/Reiseinformasjon/Trafikkmeld...
    (Verkeersupdates en andere dingetjes onder de knoppen).
    Nu is 't in ieder geval open...
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 17 Dezember 2014 · 12:55
    "Ook zijn de passen vaak dicht, zeker gelet op de sneeuw dat er aankomt moet je daar rekening mee houden."
    Is de betekenis hiervan omrijden? Of geen optie om van Oslo in het Roldal te komen? FreeArno op 17 dec. 2014 12:17

Omrijden beteket soms uuuuuuuuuuuuuuuuuuren langer rijden. De dag dat wij aankwamen was de pas naar Hovden dicht geweest. meestal maar enkele uren.

Mocht je eigenwijs zijn en soms het toch het gaan proberen, wees er wel op bedacht dat je echt in the middle of nowhere bent. Hulp is vaak ver weg.

Zorg voor genoeg benzine, eventueel kettingen en eten in de auto. mocht je op een bepaald punt vast zitten is het soms een eind naar de beschaving, zeker met slecht weer.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 17 Dezember 2014 · 13:00
    O, ja, en op die site kan je 't ook terugvinden als er op stukken in colonne moet worden gereden, maar dat kost ook tijd...
  • Kendo
    Beginner
    Kendo op 17 Dezember 2014 · 13:54
    Voor lokaal weer;

Www.yr.no
    “Ein Brett macht Spaß. Zwei Bretter machen doppelt so viel Spaß”
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 17 Dezember 2014 · 17:22
    Thanks heren. Toch maar besloten om voor iets meer op Bergen te vliegen.
    Vrijdagochend heen en 1e kerstdag heel vroeg weer terug.
    Auto gehuurd en richting Røldal!

Ik ben met [mention="/profile/121"]@Easy[/mention] en Taro zonder WePowder account.
    Wie zijn er nog meer in die periode?
  • Rapro
    Advanced
    Rapro op 17 Dezember 2014 · 22:19
    Het avontuur van Noorwegen lonkt! Nu nog een bootje zien te vinden naar Larvik of Langesund. Zit vast aan vertrek vanaf de 24e dus dat is een lekker drukke periode... Nog iemand een tip hoe je die boot het beste kan boeken?
  • Grim3
    Advanced
    Grim3 op 18 Dezember 2014 · 12:19
    Nog 24u en we zijn weg... STOKED!!
  • Rapro
    Advanced
    Rapro op 18 Dezember 2014 · 20:59
    Ferrie is geboekt voor 26 December en 3 Januari. Op de site van Fjordline was alles vol maar telefonisch was er nog van alles te boeken. Op naar Roldal!! Ben benieuwd naar het aantal auto's met de blauw-witte sticker. We zijn daar onderweg met onze grijze ComboCamper dus wie weet tot daar!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 18 Dezember 2014 · 21:28
    Hier hebben we ook een Go! (Norge) 😀. Morgen even de boot boeken.
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 19 Dezember 2014 · 19:38
    Vanmiddag om 15.00 aangekomen in Roldal.
    Het dumpt hier als een malle. Sinds 15.00 vanmiddag tot nu (19.30) is er zo'n 15-20cm gevallen. Aan de enorme pak sneeuw te zien in de afgelopen 1 a 2 dagen nog veel meer.

Afgelopen dagen is de lift dicht geweest vertelde een barman ons (er moeten minstens 25 betalende klanten zijn en die waren er de afgelopen dagen niet).

Vanaf morgen gaan de liften zeker open van 10-16. Go go go!!
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 19 Dezember 2014 · 20:59
    @FreeArno Iets met een neus en met boter. Enjoy man!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • ieism
    Tourist
    ieism op 19 Dezember 2014 · 21:25
    Klink als de perfecte trip, behalve dat ik er niet ben. Grrr! Jaloers, ik?

Ja.

Wij gaan dit weekend naar een hut toe waden, en daarna een beetje de flanken in de buurt af schaatsen. 😃
    splitfest.nl
  • Rapro
    Advanced
    Rapro op 19 Dezember 2014 · 22:54
    @FreeArno klinkt goed! Is er nu en straks met de kerst nog wat goedkope acco te verkrijgen daar? Ik zal de Roldal reports in de gaten houden 😉
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 20 Dezember 2014 · 08:09
    @Rapro, nu wel. Prima houten hutjes op de camping voor 4 personen. 400 euro voor 5 nachten. Gevonden via booking.com
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 22 Dezember 2014 · 08:38
    We kwamen gisteren 2 Nederlanders (met een Alfa Romeo) tegen op de parkeerplaats van Roldal skicenter. Die gaven aan vandaag naar Haukelifjell Skisenter te willen gaan ivm zicht - treeruns.
    Ik hoop maar dat jullie dit lezen...

Let op: Op de website van Haukelifjell Skisenter staat dat de liften heel de kerstperiode open zijn.... behalve op maandag 22 december...

http://www.visithaukeli.org/Aktoer/Haukelifjell-skisenter......

ff in Google translate gooien:

"Slopes open every day, except Monday 22.des.
    Christmas Eve is opening kl.10-14 and 1.Juledag kl.12-16, incidentally kl.10-16 all other days."

Ook is de toplift (Panorama) nog niet open geweest hier, en juist die ontsluit de meeste freeride mogelijkheden.
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 22 Dezember 2014 · 08:39
    In Roldal zelf is al 2 dagen slechts 1 sleeplift de kam op open. De korte middelste.
    Zaterdag was er poeder, gisterenmorgen buiten de pistes vooral karton en later op de dag een laagje vers er overheen.

De 2 hoogste sleepliften zijn dicht omdat de wind de helling hogerop kaal blaast. Er is volgens de pisteurs niet voldoende sneeuw om tot boven de sleeproute + piste te prepareren.

Hij voorspelde voor afgelopen nacht al erg veel sneeuw zodat hij wellicht vanmorgen open kan.
    Vannacht is de warmte hier in het dorp echter aangehouden en is er vooral regen gevallen, nog geen sneeuw. Wellicht hoger op de berg wel. Let's hope so...

Neemt allemaal niet weg dat Noorwegen een prachtig land is en de ervaring alleen al heel bijzonder. Een absolute aanrader!
  • snowfreakyvon
    Advanced
    snowfreakyvon op 22 Dezember 2014 · 10:22
    Nu dat ziet er allemaal super tof uit.
    Komend weekend @noorwegen ipv @oostenrijk.
    Eerst maar eens een sneeuwtest in Hemsedal en omgeving, daarna oud en nieuw in het Roldal in een hutje, wat romantisch..!
    Ik (we) @Rapro, hebben er waanzinnig zin in !!
  • PaulJ
    Advanced
    PaulJ op 22 Dezember 2014 · 12:42
    @FreeArno dat moeten wel waaghalzen zijn geweest om met een Alfa Romeo helemaal naar Noorwegen te rijden! 😋 (Rij er zelf ook eentje daar niet van haha)
    Discover the unknown

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro