Misschien toch ook beter om van een afstand de hellingshoek te leren inschatten... Dan voorkom je dat je misschien in een te steile helling terecht komt volgen de reductie methode! kanski op 31 mrt 2016 11:35
Je leert het wel sneller als je af en toe je eigen schatting na kan meten. Daar is dit wel een nuttige tool voor vind ik. Ik had afgelopen winter 10 van deze setjes om weg te geven, en ben er zelf best tevreden over. Weegt niets, kost haast niets, dus ik zie dit wel als een nuttige aanvulling.
@kanski Met zo'n hellingshoek meter van Pieps kan je alleen meten als je je stok op de helling legt. Dat vind ik zelf niet zo nuttig, dat ding gebruik ik in de praktijk nooit. Met deze kan je ook meten als je nog boven staat, dat is slimmer en in de praktijk werkt het ook fijner. Ik heb een aantal hellingen gemeten met de pieps en de sticker, en de uitkomst is dan altijd vrijwel gelijk dus dat is vrij positief.
De stickers komen in 3 maten, 1 past op jouw stok. De andere twee niet weggooien! Die kan je eventueel op een passend los stukje pvc elektra buis plakken of weggeven aan een vriend met andere stokken. Let wel op dat bij een aantal tour stokken waar zo'n rubberen grip onder het handvat zit niet altijd de doorzichtige sleeve eroverheen past. Maar met doorzichtig tape of iets anders kan je ook een beschermlaagje maken.