3D off-piste routes

• djmj
    Advanced
    djmj op 8 Februar 2015 · 18:25
    Www.fatmap.com Dit al voorbij zien komen? Nog maar voor een beperkt aantal gebieden beschikbaar (wel Chamonix), maar ziet er slick uit op de promo-materialen.

Werkt op basis van subscription-fee, en vraag me af wie er zoveel geld (€21 per gebied per jaar) voor neer gaat leggen..
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 8 Februar 2015 · 18:45
    Leuk concept, maar of ze het waar kunnen maken vraag ik me af. Met name hoe ze gidsen zo ver gaan krijgen om routes en dergelijke te delen. Met maar een paar resorts en een handje vol ingetekende bergen is die €21 erg duur.

Als ze een trial aanbieden zou ik het graag een keertje testen.
    Rex Monte - Amor Nix
  • GilbertS
    Expert
    GilbertS op 9 Februar 2015 · 12:42
    SHIT! dag business idea 😞 nja mijn idea was iets anders, maar goed.
    www.instagram.com/gilbertsmink/
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 9 Februar 2015 · 13:10
    Als ze een trial aanbieden zou ik het graag een keertje testen. SneeuwHaas op 8 feb. 2015 18:45

- You can trial any resort free of charge for 48 hours.

http://www.fatmap.com/faqs/
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 9 Februar 2015 · 13:19
    pfff, hapklare brokken-samenleving. Waar is het avontuur als je alleen nog maar je schermpje hoeft te volgen?
  • GilbertS
    Expert
    GilbertS op 9 Februar 2015 · 15:10
    Het is toch best handig om algemene routes te zieb alsje een gebied totaal niet kent?
    www.instagram.com/gilbertsmink/
  • tjoep2
    Beginner
    tjoep2 op 9 Februar 2015 · 21:39
    Ik heb al ff zitten denken om een paar bergjes af te drukken met een 3D printer:
    https://www.matterhackers.com/news/how-to-3d-print-a-map-of-anywhere-i...
    Als iemand weet waar er goede hoge resolutie bestanden te vinden zijn van de alpen. Zoals http://terrafab.bengler.no/ of zoiets. altijd welkom!
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 16 Januar 2016 · 18:55
    iemand dit al getest ? wil wel eens weten of het zijn geld waard is ...
  • misteriks
    Beginner
    misteriks op 16 Januar 2018 · 09:14
    Tegenwoordig is alleen de offline functie (op je mobiel) betaald. Online zijn alle functies en kaarten beschikbaar.
    https://maps.fatmap.com

Nu nog beperkt tot de gebieden die ze ondersteunen. (De meest populaire gebieden), maar ze werken aan een global 3D map.
    https://journal.fatmap.com/theres-a-new-way-to-explore-the-outdoors-th...
  • 49
    Advanced
    49 op 16 Januar 2018 · 10:53
    pfff, hapklare brokken-samenleving. Waar is het avontuur als je alleen nog maar je schermpje hoeft te volgen?bertjebertje op 9 feb 2015 13:19

www.siberie.ru
    montagna bianca, ti amo
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 16 Januar 2018 · 13:04
    pfff, hapklare brokken-samenleving. Waar is het avontuur als je alleen nog maar je schermpje hoeft te volgen?bertjebertje op 9 feb 2015 13:19

www.siberie.ru49 op 16 jan 2018 10:53

LOL
  • Kip
    Advanced
    Kip op 17 Januar 2018 · 07:25
    Google earth is toch ook 3d?!
  • misteriks
    Beginner
    misteriks op 17 Januar 2018 · 09:06
    Klopt, Google Earth is ook 3D

Maar als ik moet kiezen... en nee, dan bedoel ik niet tussen de hoeveelheid sneeuw 😉

*Nachricht bearbeitet durch misteriks op 17 Jan 2018 09:08 (11% bewerkt)
  • Powter
    Advanced
    Powter op 17 Januar 2018 · 14:27
    Ik heb vorige week met PA10 met @peterav geskied met de fatmap. Het gebiedje Monetier in Serre Chevalier zat erbij. Werkt heel goed en mooi. Idd met 3d beeld en de steilheid van de hellingen staan erin met nog veel meer opties overigens...

Zeker een goede aanvulling! Maar idd beperkte gebieden en aan de prijs. Maar hoogtekaarten zijn ook niet gratis en daar staan ook niet alle routes in!
    Powter
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 21 Januar 2018 · 09:25
    Het lijkt mij wel een handige app. En de prijs vind ik wel meevallen voor wat ze bieden. Het enige waar ik mee zit is dat een aantal aangeboden gebieden die ik gráag zou willen gebruiken niet streambaar zijn, bijvoorbeeld KWT en Andermatt . Zijn er meer die dit probleem hebben? Kan het liggen aan het feit dat ik de app via Aptoide heb gedownload?
    *Nachricht bearbeitet durch Aryen op 21 Jan 2018 09:33 (20% bewerkt)
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 21 Januar 2018 · 18:00
    @powter: hoe ging dit met het verbruik van de accu? weet dat bv skitracks mijn telefoon in een dag aardig leeg kan trekken.
  • Powter
    Advanced
    Powter op 21 Januar 2018 · 21:21
    Eigenlijk moet @petertav daar op reageren. Zag dat ik een t vergeten was...

Batterij verbruik ging goed maar was niet mijn telefoon. Je hoeft ook geen locatie bepaling aan te zetten. Locatiebepaling is wel een goed optie trouwens je ziet dan heel mooi waar ten opzichte je van de route zit.

@Aryen er zijn maar erg weinig gebieden beschikbaar. Peter reageert misschien ook nog wel voor meer details.
    Powter
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 22 Januar 2018 · 09:24
    @Powter Dank voor je reactie. Heb net even een berichtje op hun facebookpagina geplaatst. De gebieden als Andermatt en KWT staan wel in de lijst met content en niet in de lijst met gebieden die binnenkort beschikbaar komen. Of is het zo dat die niet streambare wintersportgebieden alleen als zomerkaart beschikbaar zijn? Dat heb ik nog niet gechecked.
  • misteriks
    Beginner
    misteriks op 22 Januar 2018 · 09:53
    @powter: hoe ging dit met het verbruik van de accu? weet dat bv skitracks mijn telefoon in een dag aardig leeg kan trekken.evr66 op 21 jan 2018 18:00

Is het niet makkelijker om de Fatmap maps te gebruiken voor de planning thuis en de routes die je hier uit haalt in te tekenen op een hoogte kaart?

Ik vind het gehannes met een mobiel op de berg nooit zo handig. Ik pak hem al te weinig om af en toe een foto te maken en ik houd hem eigenlijk liever uit voor het geval dat ik hem echt nodig heb om te kunnen bellen in geval van nood.

• Aryen
    Advanced
    Aryen op 22 Januar 2018 · 11:07
    @Powter Of is het zo dat die niet streambare wintersportgebieden alleen als zomerkaart beschikbaar zijn? Dat heb ik nog niet gechecked.Aryen op 22 jan 2018 09:24
    Nee, dit blijkt niet het probleem. Er staan dus gebieden in de app als downloadbaar/streambaar waarbij het mij niet lukt die te streamen (KWT, Fieberbrunn, Axamer-Lizum-Schlick2000 en Andermatt bv).
    @Powter Lukt het jou wel deze gebieden te streamen? En te downloaden?

Dan nog een ander vraagje: Als je een (maand)abbonement neemt kun je dan meer gebieden tegelijk op je apparaat hebben staan? Of vervangt je nieuw gedownloade gebied het vorige?
  • Paultjeftw
    Paultjeftw op 25 Januar 2018 · 17:32
    Ik heb al ff zitten denken om een paar bergjes af te drukken met een 3D printer:
    https://www.matterhackers.com/news/how-to-3d-print-a-map-of-anywhere-i...
    Als iemand weet waar er goede hoge resolutie bestanden te vinden zijn van de alpen. Zoals http://terrafab.bengler.no/ of zoiets. altijd welkom!tjoep2 op 9 feb 2015 21:39

Is hier al een vervolg op toevallig. Dit lijkt mij een ontzettend gaaf idee!

• Powter
    Advanced
    Powter op 26 Januar 2018 · 08:38
    Het was niet mijn telefoon dus ik heb voornamelijk de voordelen gezien. De details zijn voor @petertav ...
    *Nachricht bearbeitet durch Powter op 26 Jan 2018 08:39
    Powter
  • petertav
    Beginner
    petertav op 27 Januar 2018 · 13:52
    Sorry, ik had niet door dat ik gevraagd werd in dit topic😃

Ik heb idd Fatmap op mijn iphone. Best mooi en duidelijk. Natuurlijk moet je nog wat je weg kunnen vinden en de berg 'lezen'.
    Het enige dat eigenlijk zowieso niet handig is aan een smartphone met zulk een kaart op: je moet die gsm uit je zak halen, handschoenenuitdoen en derg. Als het dan nog eens goed koud is en de sneeuw flink valt... Ook zien dat je hem dan niet laat vallen in een verse laag poeder.
    Een top app wel met mooie applicaties. Het geeft idd ook mooi aan waar je bent tov de route. Al zou je dat eigenlijk zelf ook moeten kunnen zien aan glooiingen, bomen, rotsen en derg moest je een kaart vasthebben. Je kan ook je gereden route nakijken en derg.
    Idd ook mooi dat je expositie, gradient en derg allemaal kan plaatsen op de kaart als overlay. Plus de beelden van de bergen zelf zijn echt knap gedetailleerd. Niet zoals een zomerbeeld van google.
    De prijs, tja, een kaart kost ook. Plus ze zijn veel gebieden aan het toevoegen dus voor één prijs heb je meerdere gebieden.
    Batt gebruik viel wel mee. Al heb het niet de hele dag actief zitten gebruiken.
    Wel niet goed soms voor het mentale gevoel want als je een vrij momentje hebt in de lage landen en je zit wat te dromen in de app welke routes je zou willen rijden maar voorlopig niet weg kan naar de bergen, dan knaagt dat😃))
    Kortom een leuke extra.

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro