Iemand ervaring met Dynafit Grand Teton of Fischer Hannibal?

• evan
    Advanced
    evan op 4 Mai 2015 · 16:16
    Ik ben op zoek naar een paar lichte ski's van ongeveer190cm lang en 100mm onder de voet en kwam zodoende bij de Fischer Hannibal 100 en de Dynafit Grand Teton uit. Ik kan er weinig recensies over vinden, dus ik vroeg mij af of er hier iemand is die zijn ervaring met deze ski's wil delen.

Op dit forum vond ik alleen dit (http://wepowder.nl/forum/topic/96275) over de Grand Teton.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 4 Mai 2015 · 17:09
    ben ook wel benieuwd naar Hannibal 100 of G3 District hybrid 100 in 192.
    Toerisski
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 23 Januar 2017 · 09:33
    Even een upje, zit te kijken naar de Hannibal 100. Iemand op t forum ervaring mee inmiddels?
  • dieter
    Advanced
    dieter op 23 Januar 2017 · 10:09
    Ik heb de Hannibal 100 in 180cm al een 2 jaar en ben er super tevreden van.
    Skiet erg fijn, ook in diepe poeder en toch weinig gewicht.
    Responsief, speels en houdt goed op snelheid.
    Ik weeg zelf natuurlijk maar 60 kg en ben 174cm groot dus ik heb snel genoeg float en stijf genoeg.

Indien iemand een specifieke vraag heeft, shoot
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 23 Januar 2017 · 10:31
    Thanks, ben zelf wat meer aan de maat, 105 kg/ 2 meter 😃 Zit te kijken naar de 190 omdat de automatic 117 toch wel erg zwaar is om een paar uurtjes omhoog mee door te brengen 😃 Reviews van die Hannibal zijn allemaal behoorlijk positief in ieder geval.
  • dieter
    Advanced
    dieter op 9 Februar 2017 · 09:22
    Update Hannibal:
    ik blijf erbij, super ski, maar niet echt duurzaam.
    Na slechts een 15-tal dagen erop geskied te hebben zijn ze al begraven.
    De kant is in het belag geslagen onder de voet en het belag is ook losgekomen van de ski.
    Ik heb geen rots geraakt met een impact dat ik me echt herriner dus ze zijn denk ik toch wat fragiel.
    Ik ga ze alleszins niet opnieuw kopen en liever een paar 100g zwaarder en steviger.

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro