Het grote wePowder Lines vragen & feedback topic

• WvD
    Beginner
    WvD op 18 Dezember 2009 · 16:55
    Ik heb twee kleine puntjes wat betreft de status updates:

- Kan er een @reply (zoals bij tweetdeck bv) komen, dat maakt het reageren op een update wat makkelijker ipv steeds alles uittype.

- Een versesneeuwreport is natuurlijk erg mooi, maar wat te denken als er mensen een foto hebben (vanaf de gsm) dat ze die erbij kunnen plaatsen (via twitpic oid)?
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 18 Dezember 2009 · 17:27
    Draait goed via mobiel breedband!
    For cryin' out loud...
  • Powderfan
    Advanced
    Powderfan op 18 Dezember 2009 · 20:17
    Krijg de mededeling dat ik geen prorider account heb, maar heb ik wel. Wat is de oplossing?????

Mijn dank is groot.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 18 Dezember 2009 · 20:28

Krijg de mededeling dat ik geen prorider account heb, maar heb ik wel. Wat is de oplossing?????

Mijn dank is groot.

ff naar bart[at]wepowder.nl mailen
    May the powder be with you.
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 19 Dezember 2009 · 21:13
    In de lines widget zie ik telkens een wepowder gebied in beeld. In mijn geval is het een gebied in een andere provincie dus lawinebericht e.d. klopt niet.

Kan ik dat ook uitschakelen? Of is het gekoppeld aan mijn locatie?
    For cryin' out loud...
  • huib
    Expert
    huib op 20 Dezember 2009 · 12:36
    Als ik in de Lines bovenaan een regio selecteer, zoomt de kaart daarop in, maar zie ik ook alle wepowder gebieden van alle andere regio's. In de wirwar van icoontjes is het dan lastig zoeken. Op de WEB-site krijg ik bij een regio juist alleen de gebieden te zien die in die regio liggen. Ik vind dat laatste eigenlijk handiger.

In de sneeuwberichten van Morris lees ik veel over de verschillende weermodellen. Waar komen de weerberichten van elk gebied op de Lines eigenlijk vandaan?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 20 Dezember 2009 · 15:37
    @Jaap,
    * dat is dus een typische bug.. gaan we oplossen.. waar zit je?

@Tiger
    *dat van die gebieden is bekend, wordt aan gewerkt
    * weerdata komt uit WRF-NMM model.. een nieuw model, gestart vanuit amerika. Veel wetenschappers doen er aan mee.
  • Sjoerd
    Advanced
    Sjoerd op 20 Dezember 2009 · 20:00
    hey MM, klein bugje gespot:
    na het wijzigen van de vertreklokatie word het "voorbeeld plaatje" niet aangepast.
    zie hiervoor in route overzicht: Lac du Lou Est en West.

Keep up the good work!!
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 21 Dezember 2009 · 00:39
    als ik ; zoals morris op youtube zegt, op wePowder-lines klik ; kan ik juist nix downloaden maar kom ik raar maar waar op een google-zoek-blad uit. help.
    sbs roelz
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 21 Dezember 2009 · 00:40
    trouwens ook als ik op het VERSE SNEEUW blok klik ; straight naar google ?????? not nice
    sbs roelz
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 21 Dezember 2009 · 15:39
    We zijn er weer.. excuses voor de vertraging, was ff buiten...
    You ski? wePowder!
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 21 Dezember 2009 · 15:57
    nog steeds geen Lines te vinden ; trouwens alle andere tab-bladen verbinden mij door naar google en dan terug naar wePowder home ; enkel Home en Forum werkt hier normaal  😞
    sbs roelz
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 21 Dezember 2009 · 16:09

nog steeds geen Lines te vinden ; trouwens alle andere tab-bladen verbinden mij door naar google en dan terug naar wePowder home ; enkel Home en Forum werkt hier normaal  😞

Geen idee hoe dat kan, lines staat hier gewoon. Misschien moet je even je cache leeg gooien en een harde refresh doen.
    You ski? wePowder!
  • huib
    Expert
    huib op 22 Dezember 2009 · 18:42
    Log ik net in op Lines, krijg ik de melding dat ik geen prorider ben. Nog een keer inloggen en probleem verholpen.
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 23 Dezember 2009 · 20:45
    @ Morris, het klopt nog niet helemaal. Delen van mijn regio valen onder het lawinebericht van Tirol, delen onder dat van Karinthie en delen onder de Dolomieten.

Ik zit nu in osttirol en zie het bericht van de Dolomieten. terwijl ik het het bericht van Tirol nodig zou hebben. Lastig gebiedje dit!  😉
    For cryin' out loud...
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 23 Dezember 2009 · 20:50
    @jaap, is bekend en we werken er aan. Nu wordt je lawinebricht aan de dichtsbijzijnde wepow locatie gekoppeld. In mepowder is dat probleem al opgelost, maar zitten we nog met de uitdaging om het actuele bericht van tirol te krijgen. Ook dat gaan we oplossen, maar kost ff wat meer tijd. Xcuus!
  • robbert
    Advanced
    robbert op 25 Dezember 2009 · 21:16
    voor sud tirol is deze link http://www.provinz.bz.it/lawinen/ best fijn. Wel duits maar meer info dan de link die je nu krijgt voor dit gebied
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 26 Dezember 2009 · 15:53

@jaap, is bekend en we werken er aan. Nu wordt je lawinebricht aan de dichtsbijzijnde wepow locatie gekoppeld. In mepowder is dat probleem al opgelost, maar zitten we nog met de uitdaging om het actuele bericht van tirol te krijgen. Ook dat gaan we oplossen, maar kost ff wat meer tijd. Xcuus!

Actuele bericht Tirol wordt nu ook weergegeven.
    You ski? wePowder!
  • rogierkoop
    Advanced
    rogierkoop op 28 Dezember 2009 · 23:05
    huh?

Ik ha d een route aangemaakt voor Alagna, Canale Bidonvia - Valle Bors, maar die verschijnt niet in de routelijst. wellicht ben ik hem vergeten op te slaan.

maar het rare is dat op de route-indexpagina het kaartje van die route wordt weergegeven met de link naar de route erbij die ik daarvoor heb gemaakt. (nr 76 in beaufort, de alagna route zou ws nr 77 zijn geweest)

typisch?
  • Artman
    Tourist
    Artman op 30 Dezember 2009 · 17:02
    allereerst complimenten voor de applicatie!!!

voor de mensen die geen windows draaien, maar een versie van linux:

update je linuxsoftware en installeer vervolgens adobe air en daarna los de applicatie. Dan gaat het vast en zeker werken!

heb nu een Eee pc 4g waar ik het voortreffelijke Jolicloud op heb geinstalleerd. Ik kan iedereen dit besturingssysteem aanraden welke gebaseerd is op Ubuntu. Het kan zelfs vanaf een usb-stick werken (ook naast windows) dus je kan het eerst even testen.

Als je Jolicloud hebt geinstalleerd, update dan via je account het systeem (update all), ook al staat er dat je de meest recente versie draait. Vervolgens kan je bij accesoires Adobe Air vinden en dan ff installeren. Update deze ook even als hij daarom vraagt.

Hierna zie je bij het tabje accessoires op je computer de Adobe AIR application installer, klik er op, en dan ga je naar de map waar je het Lines-bestand (laatste: http://www.wepowder.com/desktop/downloads/applications/wePowder_Lines_...) hebt opgeslagen en installeer je deze. Works like a charm!

Enige is dat mijn beeldscherm net te klein is om Lines goed horizontaal weer te geven, dus ik zie niet alles maar nog wel voldoende. Breedte van mijn scherm is 800 pixels en kan helaas de applicatie niet smaller maken...

Al met al bedankt voor alles 😃
  • Markie
    Advanced
    Markie op 2 Januar 2010 · 00:24
    Gents, app ziet er goed uit! heb alleen nog wat problemen met het oversturen van de routes naar mijn PowPow ;D ;D

Snowsurfing rules :) www.dryboards.nl
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 2 Januar 2010 · 10:26
    Markie, ik zou zeggen direct naar het patent bureau. Dit gaat heel groot worden in 2010 ;D

Ik  zou hem ook nog ff combineren met een DVD speler dan kun je toch mooi op poederloze dagen vette lijnen kijken.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Markie
    Advanced
    Markie op 2 Januar 2010 · 12:29

Markie, ik zou zeggen direct naar het patent bureau. Dit gaat heel groot worden in 2010 ;D

Ik  zou hem ook nog ff combineren met een DVD speler dan kun je toch mooi op poederloze dagen vette lijnen kijken.

Haha,
    Dit was mijn publicatie, patend pending  ;D SD kaart met de film "Lines" is reeds pre-installed.
    Snowsurfing rules :) www.dryboards.nl
  • Olivier
    Advanced
    Olivier op 2 Januar 2010 · 16:13
    Is er (in de toekomst?) zoiets mogelijk als het importeren van routes?

Ik heb op mijn nokia toestel een programma zitten (sports tracker) waarmee routes etc "opgenomen" kunnen worden.
    De files zijn te exporteren naar: Google Earth, GPX, XML of CSV...
    Waarschijnlijk zijn er genoeg leden met betere GPS apparatuur maar wie weet is dit ook handig?
    Is het zinvol zo ook routes te gaan verzamelen?
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 3 Januar 2010 · 16:19
    Ik zie alleen nog mijn eigen status uodates nu in de lines..?
    For cryin' out loud...
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 4 Januar 2010 · 07:33
    @Olivier: GPX export zijn we mee bezig, maar zitten wel wat haken en ogen aan. Eerst een aantal belangrijke dingen fixen, maar staat zeker op de lijst.

@Jaap: als je vrienden in je lijst hebt, krijg je automatisch de berichten van je vrienden te zien. Je krijgt dus de berichten van 3 mensen op dit moment. We zijn aan het werk om daar een setting voor te maken in de nieuwe versie van Lines.
    You ski? wePowder!
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 4 Januar 2010 · 10:58
    Nou, dan ga ik eens vrienden maken...
    For cryin' out loud...
  • Peteraloha
    Tourist
    Peteraloha op 4 Januar 2010 · 22:20
    ligt het aan mij als digibeet of kan je lines niet op je I-phone installeren?

mag ik weg
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 5 Januar 2010 · 07:23

ligt het aan mij als digibeet of kan je lines niet op je I-phone installeren?

Beide.. 😃

Lines is een desktop app... Volgens mij draait AIR nog niet op de iPhone.
    You ski? wePowder!
  • Vorda
    Tourist
    Vorda op 12 Januar 2010 · 21:30
    Suggesties: mogelijkheid om een lijstje met favorieten te maken, een print functie (die alle informatie behalve de afbeeldingen en google maps bevat) en een zoekvenster waarmee je meteen naar een skidomein kan gaan.

Leuk voor de rest 😀

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro