Een vraagje over telefoons...

• Bart1
    Tourist
    Bart1 op 27 Februar 2010 · 11:07
    Uit interesse voor een te volgen route richting een mobiele wePowder. Wat voor mobiele telefoon heb je? En als open bonus-vraag: hoe gebruik je die in het buitenland?
    You ski? wePowder!
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 27 Februar 2010 · 11:37
    Geen data verkeer in het buitenland. Wel bellen.
    Ik zorg dat ik (bijna) altijd internet (wifi) heb in ons app.
    sneeuw, pffff
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 27 Februar 2010 · 12:21
    Als het goed is vanaf volgende week de HTC HD2. Laptop is fijn voor in het app maar meenemen is geen optie en er is ook niet altijd internet waar ik wil en met zo'n modefoontje kun je de verbinding gewoon opzoeken 😉

Kijken of ik net voor Davos er nog wat speeltjes op kan zetten. Ben niet zo'n enorme wizzkid maar als er een compas, hellingshoekmeter, lawineberichten en kaarten op kunnen in combinatie met de 5 megapixel camera dan vermoed ik dat ik toch ook echt toetreed in de gadgetgeek community.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • doov
    Advanced
    doov op 27 Februar 2010 · 16:00
    Een simpele Nokia om te bellen.

Voor email en mobiel intenet een Palm Treo.

In de Palm zit alleen een data sim waarmee ik in NL per maand 250 MB kan verstoken. In het buitenland activeer ik een data abo dat € 12 ( ex BTW) per dag kost waarmee je 50 MB per dag krijgt. Per maand worden maximaal 12 dagen in rekening gebracht.

Internet op zo'n ding? mwah, het houdt niet over. Dus voor mijn gemak neem ik liever een minilaptop mee met een dongel. Wordt dezelde sim in gebruikt als in de Palm. Omdat het een Linuxmasjien is krijg je Lines niet draaiend  :-[
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • rogierkoop
    Advanced
    rogierkoop op 27 Februar 2010 · 23:09
    telefoon is android phone,

in het buitenland internet ik daarop, of iig in italie zoek ik een TIM winkel voor een pre paid internet sim gebeuren voor in de netbook (ubuntu), ik dacht 15,00 voor 30 uur internet in 1 maand te verstoken

lines werkt op ubuntu overigens.
  • Steef
    Advanced
    Steef op 27 Februar 2010 · 23:50
    iPhone (oldskool 1G) hier.
    In buitenland altijd op zoek naar wifi puntjes en onbeveiligde netwerkjes....Ervaring leert dat die altijd super traag zijn. Dus bij voorkeur een niet te zware mobiele site....😉
    Every turn is a sign of weakness
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 28 Februar 2010 · 08:53
    Ik heb een gewone Nokia -bel only- telefoon nadat ik mijn HTC Diamond kapot had gemaakt.

Ik denk wel dat mijn volgende een Iphone wordt. Ik heb hem bij mijn vader gezien en ik ben erg impressed, vooral die White Risk app. van het SLF.
    Go to heaven, ski like hell!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 28 Februar 2010 · 09:36

Ik heb een gewone Nokia -bel only- telefoon nadat ik mijn HTC Diamond kapot had gemaakt.

Ik denk wel dat mijn volgende een Iphone wordt. Ik heb hem bij mijn vader gezien en ik ben erg impressed, vooral die White Risk app. van het SLF.

White Risk app. van het SLF nu ook op Android beschikbaar
    May the powder be with you.
  • huib
    Expert
    huib op 28 Februar 2010 · 10:06

Omdat het een Linuxmasjien is krijg je Lines niet draaiend  :-[

Op mijn linux server heb ik, gewoon omdat het kon, de Lines geïnstalleerd en het werkt net zoals op Windows of Mac. Eerst Adobe Air instaleren en dan de Lines app pas downloaden. Zelfs op een trage mini laptop zou dat gewoon moeten werken.

Mijn telefoon is trouwens een Blackberry. Slechte internet browser, ook met Opera Mini werkt het nog steeds slecht, en apetraag met het laden en uitvoeren van scripts op WEB-sites. En erg kwetsbaar, een beetje vocht in je jaszak en het toetsenbord houdt er mee op.

Maar het grote voordeel is dat ie van het werk is. Dus geen keuze in toestel, maar wel onbeperkt bellen en internet overal!!!

Ik heb ik deze crisistijden nog wel gevraagd bij de IT afdeling wat dat nu kost dat internetten in het buitenland, maar ze onderhandelen eens per jaar een groot alles in één pakket voor internet, bellen en mobiel voor een paar honderd medewerkers. Dan maakt mijn eigen internetgedrag in de Alpen ook niet meer uit.
  • Marco
    Advanced
    Marco op 28 Februar 2010 · 10:28
    Heb een android telefoon. Tenminste als ie weer terug is van de reparatie want hij heeft storing, combinatie van oxidatie (volgens HTC) en van 1 meter hoogte laten vallen (volgens mezelf).... Volgende telefoon wordt ook weer op Android, maar dan niet van HTC!

In het buitenland internet enkel via wifi e.d.. Dataverkeer is me nog net iets te duur in het buitenland.
  • ginga
    Tourist
    ginga op 28 Februar 2010 · 11:46 nuff said
  • jelmer
    Advanced
    jelmer op 28 Februar 2010 · 13:52
    Ik heb even uitgezocht wat de verschillende tarieven zijn voor mobiel internetten in het buitenland en dacht dat het wel handig was om hier te delen:

Telfort: 5,95 (eu landen incl. zwitserland)
    Vodafone: 2,50 (met passport aan en alleen in passport landen (incl zwitserland)
    KPN: 2,95 (bij  Surf&Mail Totaal of Extra Snel en alleen eu. Zwitserland valt erbuiten)
    T-Mobile: 8,93
    Hi: 2,95 (bij eindeloos online, en alleen eu landen. Let op, zwitserland dus niet en is 19,95 per mb! )

De tarieven zijn per mb.. allemaal nog redelijk duur. Opvallend is dat vaak zwitserland buiten de "goedkope" landen valt en de tarieven daar gauw op kunnen lopen tot 20 euro per mb! Let hier dus op! Vodafone komt er voor ons wintersporters dus het beste uit..
  • alexsvw
    Advanced
    alexsvw op 28 Februar 2010 · 15:39
    Ik heb een IPhone 3G en gebruik in het buitenland alleen de wifi punten.
    Walking down a mountain is a waste of gravity
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 28 Februar 2010 · 16:40

De tarieven zijn per mb.. allemaal nog redelijk duur. Opvallend is dat vaak zwitserland buiten de "goedkope" landen valt en de tarieven daar gauw op kunnen lopen tot 20 euro per mb! Let hier dus op! Vodafone komt er voor ons wintersporters dus het beste uit..

Binnen de EU. Buiten de EU in westerse Landen is T-mobile te prefereren.

Iemand ervaring met prepaid kaartjes bestellen vanuit de Alpen?
    Wel zo relaxed als je die niet meer hoeft te zoeken aldaar in de kleine dorpjes..

sneeuw, pffff
  • famvermeent
    Tourist
    famvermeent op 28 Februar 2010 · 21:59
    euh, online opwaarderen?
    feel like doin' it
  • jelmer
    Advanced
    jelmer op 28 Februar 2010 · 22:11

[quote author=jelmer link=topic=1265.msg17996#msg17996 date=1267361564]

Binnen de EU. Buiten de EU in westerse Landen is T-mobile te prefereren.

Iemand ervaring met prepaid kaartjes bestellen vanuit de Alpen?
    Wel zo relaxed als je die niet meer hoeft te zoeken aldaar in de kleine dorpjes..

Ik heb ooit een zwitserse pre paid kaart gehad toen ik daar op seizoen zat, maar daarvoor moest je je wel helemaal legitimeren etc, zodat je niet anoniem prepaid sim's kon kopen. Bestellen vanuit NL zal dus lastig zijn. Hoe het in Oostenrijk of frankrijk is weet ik niet..

[/quote]
  • drpeppert
    Beginner
    drpeppert op 1 März 2010 · 16:12
    Hier een windows mobiel. Alleen wil mijn directeur de datakosten in het buitenland niet betalen dus zijn we altijd op zoek naar wifi punten. Heb daarom ook een Ipod Touch gekocht omdat de interface toch een stuk prettiger werkt.
  • barries
    Tourist
    barries op 1 März 2010 · 18:48
    Gebruik een Iphone..

In het buitenland geen mobiel dataverbruik, wel opzoek naar wifi verbinding. Verder in het buitenland wel bellen en smsen

• Manuel
    Beginner
    Manuel op 1 März 2010 · 22:57
    Zie VerseSneeuw #3 over gebruik(skosten) van internet in het buitenland.
    heb zelf een (inmiddels ouderwetse) Sony Ericsson K800i maar doet het nog prima. Internet gebruik ik (haast) niet in het buitenland
  • JeWeDe
    Advanced
    JeWeDe op 2 März 2010 · 11:23
    @Spam

Mag ik komen spelen? Met je HD 2 haha

dat lijkt mij echt een top telefoon, alleen zou ik graag android er op hebben.
  • Janusius
    Beginner
    Janusius op 2 März 2010 · 11:28
    Heb al een hele tijd zo'n onverwoestbare Nokia en eigenlijk vind ik dat wel prima zo. Ergens vind ik dat ik nu al teveel betaal, terwijl ik alleen maar bel/sms, dus dat internet laat ik maar even voor wat het is. Ik duik meestal ergens een i-netcafé oid in als er iets boeiends zou moeten gebeuren. Als ik ooit meer ga verdienen dan komt al die ellende waarschijnlijk vanzelf wel.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 2 März 2010 · 11:32

@Spam

Mag ik komen spelen? Met je HD 2 haha

dat lijkt mij echt een top telefoon, alleen zou ik graag android er op hebben.

Ga je nog mee naar Davos?
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • lucraak
    Advanced
    lucraak op 2 März 2010 · 12:37
    iPhone en geen data roaming aanstaan. Dat vind ik echt belachelijk duur. Ik zoek wel een wifi spot of doe maar ff zonder inet...
    Always be yourself. Unless you can be Batman, then be Batman.
  • slobson
    Tourist
    slobson op 5 März 2010 · 09:41
    Een HTC, draait op Windows Mobile, normaal gesproken gebruik ik alleen Wifi, maar kon het afgelopen week 20-27 feb. maar kon het bij afwezigheid hiervan niet laten om even via mijn mobiele internet te kijken of er nog updates waren van MM.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 5 März 2010 · 21:19
    Iphone zonder dataroam in buitenland, meeste hotels hebben wel wifi. Daarnaast ook meestal mn macbook mee (ook wifi)
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Teze
    Tourist
    Teze op 6 März 2010 · 09:22
    Good old Nokia voor te bellen.
    Blackberry voor emails & internet. (werk heeft momenteel nog geen plannen om ons ook met de BB te laten bellen.
    Laptopke gaat ook meestal mee.
  • alexsvw
    Advanced
    alexsvw op 6 März 2010 · 09:49

Blackberry voor emails & internet. (werk heeft momenteel nog geen plannen om ons ook met de BB te laten bellen.

Je werkt niet toevallig voor Boskalis. Die hadden dat ook.
    Walking down a mountain is a waste of gravity
  • Teze
    Tourist
    Teze op 6 März 2010 · 13:00

[quote author=Teze link=topic=1265.msg18295#msg18295 date=1267863763]

Je werkt niet toevallig voor Boskalis. Die hadden dat ook.
    [/quote]

Nope,

probeer nog steeds te snappen waarom we de BB niet mogen/kunnen gebruiken om te bellen.  ???
    (Alle collega's niet werkzaam in Europe kunnen wel bellen met de BB)
  • skiester
    Advanced
    skiester op 6 März 2010 · 21:13
    Of ABN AMRO: daar haden we hetzelfde.. Nooit begrepen...
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 7 März 2010 · 10:11
    Een Nokia N95, die het prima doet. Gebruik hem alleen voor internet als er een gratis netwerk in de buurt is, verder niet, veel te duur en te langzaam (wepowder mobiel app. draait er prima op, lines nooit geprobeerd) Ik neem als het even kan mijn laptop mee naar de bergen en bij de vooraf geboekte vakanties altijd iets met internet geboekt. Ik denk dat ik in de toekomst gewoon ter plekke een dongel koop zodat ik tijdens chases ook evt lines/wepowder/weersites kan checken.

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro