Een vraagje over telefoons...

• sjonnie
    Advanced
    sjonnie op 10 März 2010 · 13:36
    nokia e72(symbian) data af en toe in buitenland (2-3mb/trip)
    ipod touch voor iphone apps/wifi in buitenland
  • ollie
    Expert
    ollie op 10 März 2010 · 21:33
    N95, met minimaal gebruik van data in het buitenland.. (als ik al bereik heb).
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • Dio
    Advanced
    Dio op 20 März 2010 · 21:08
    @spam: Hoe bevalt die HD2?
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 20 März 2010 · 21:41
    Grrr, Nog steeds niet in mijn klauwen. Duurt maar en duurt maar. Ik vrees dat de vervanging van mijn gewone belstokje nog wel een 2 maanden kan gaan duren.

Collega's daarentegen zijn erg enthousiast. Dat maakt her er niet leuker op :'(
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Dio
    Advanced
    Dio op 20 März 2010 · 22:01
    Leveringsproblemen bij de providert?
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 20 März 2010 · 22:42
    Nope,  ernstige recessie stress. Alle interne bestellingen gaan ubertraag op het moment en vereisen extra handtekeningen. Ergens snap ik het wel alleen vertragen is niet hetzelfde als besparen 😀
  • Niels
    Advanced
    Niels op 20 März 2010 · 22:46
    Iphone 3GS hier. In buitenland alleen wifi.

Met name White Risk App is een fantastische applicatie. 'S ochtends in het hotel alle info laden en dan de hele dag het lawinebericht e.d. bij je.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 20 März 2010 · 23:55
    Ik heb vanmiddag ff m'n abbo heronderhandeld. Ik moet wel 2 jaar bijschrijven. Oei, 2 jaar da's lang. (  :😃 Ik zit al vanaf de vorige eeuw bij deze provider.) Nieuw toestel, een HD2 en het 1e jaar van de 2 jaars termijn 50% korting op állùs. Dat ruikt niet. Dat Stinkt! Als er ergens geld wordt verdiend is het de telecombranche. Wat een maffia.
    Enniewee, die HD2 gaat er komen. Naar ik begrijp een soort Ãœber-I-phone zonder apple,met peren.

Draait Lines dan ook op dat ding?
  • doov
    Advanced
    doov op 21 März 2010 · 10:34

Als er ergens geld wordt verdiend is het de telecombranche.

Dus?

Aaandelen KPN, Vodafone etc kopen mensen!
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Steven
    Tourist
    Steven op 21 März 2010 · 10:37
    Ik heb nu een jaar de Nokia N96, en ik ga hem vanmiddag voor mijn linkervoorwiel leggen en eroverheen rijden, uit het raam hangend om met groot leedvermaak te zien hoe dit #@#%$#!!$&*! produkt zijn laatste adem uitblaast. Wat een %$#@!ding is dat zeg.
    Klachten kort samengevat: de software is al vanaf het begin bagger, met hangen, niet doen doen wat ie moet doen en onduidelijk, en nu is de hardware ook kapot, de knopjes hebben allen totaal andere functies gekregen, c.q. doen het helemaal niet meer. Ik ga nu even kijken naar die HD2.....
    Verder heb ik een heel tranquille  zondagochtend hoor, lekker jazzie muziekje op, espresso erbij, heerlijk. De rust zelve. :😃
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • Steven
    Tourist
    Steven op 21 März 2010 · 11:31
    Hmm, even ingelezen over die HD2, en die blijkt op Windows te draaien. Ik ben juist bezig al mijn computers windows-vrij te maken.
    Eigenlijk wil ik niets meer met Windows-achtige bedrijven te maken hebben. Nokia is bezig met een linux-gebaseerde telefoon, alleen ben ik na de N96 niet meer zo'n Nokia-fan. Misschien toch de google-android? Hoewel google ook een dubieus bedrijf is....
    Waarom kan je die HD2 niet flashen en er Linux opzetten? Of...kan dat wel?
  • Dio
    Advanced
    Dio op 21 März 2010 · 12:46

en die blijkt op Windows te draaien.

Zei ik toch, met peren.

Die HD2 is qua hardwarespecs op papier beter dat de Iphone. Ik denk alleen dat de Apple-meneren en mevrouwen hun software beter voor elkaar hebben. Ook meende ik laatst van een softwarebakker te begrijpen dat het OS van Apple is gebaseerd op Linux?
    Flashen zou echt cool zijn maar valt volgens mij in de categorie 'keep dreaming'.
    Toch een merkwaardige deal die Apple heeft gemaakt met t-Mobile, dat zij exclusief de Iphone mogen aanbieden. Ik kan bij Vodafone geen Iphone krijgen. Dan maar de PC variant.  :😃

Hier de youtube review van Wirefly

[youtube]it803qrSjCY[/youtube]
  • Dio
    Advanced
    Dio op 21 März 2010 · 13:00
    @Steven: Ik denk dat je even moet wachten op http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=2251&view=1&c=htc_de....
  • Steven
    Tourist
    Steven op 21 März 2010 · 14:52
    Ik ben een geduldig mens...er zat ook een linkje op die pagina met meerdere telefoons met Android/linux. Voorlopig zing ik het wel uit met een (geleend voor onbepaalde tijd) e66, waarop alles zit wat mijn hartje begeert, van GPS tot wlan en mobiel internet. En....hij doet het! Voelt ook veel steviger aan dan die crappy N96 (wat notabene het vlaggeschip was uit de Nokia collectie een jaar geleden)

Over lines op de mobiel: Is dat überhaubt mogelijk? Lijkt me een beetje zware applicatie op een mobiel. Ik neem altijd mijn laptop mee op trip, dan kan ik in free-wifi café's altijd online.
  • doov
    Advanced
    doov op 27 März 2010 · 10:25
    Vanwege synchronisatie perikelen voor de zakelijke email toepassing zit ik eigenlijk aan Windows vast.
    Ben eigenlijk toe aan een nieuw dingetje en zoek iets wat er niet is.
    Internet en sync van de email en toch een week met de batterij doen.
    In vrijwel alle reviews van de kekke apparaatjes lees ik terug dat de batt het niet lang volhoudt.
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 27 März 2010 · 10:36

Vanwege synchronisatie perikelen voor de zakelijke email toepassing zit ik eigenlijk aan Windows vast.
    In vrijwel alle reviews van de kekke apparaatjes lees ik terug dat de batt het niet lang volhoudt.

Nieuwere Android toestellen hebben windows-sync mogelijkheid. Volgens mij iPhone ook, maar weet niet vanaf welk model. Batterylife is inderdaad een bitch met die nieuwe toestellen. Precies de reden waarom ik een dubbele sim heb geregeld en een backup toestel heb om mee te bellen als m'n god-phone ermee ophoudt 😉
    You ski? wePowder!
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 27 März 2010 · 10:51
    Nu nog windows mobile, maar in juli hopelijk de nieuwe iphone die dan uit gaat komen.
    Zit in NL vaak te surfen op mn tel. of gebruik hem onderweg in de trein als modem(tethering) voor mn laptop, wat met vodafone erg snel is (150/300 kb/s)
    In het buitenland geen databundel, mij te prijzig en zoek ik meestal een wifispot die onbeveiligd is mocht ik even wat willen checken. Eigenlijk neem ik altijd mn laptop mee en had ik afgelopen keer gewoon internet in t app.
    WE´ve got the POWDER
  • doov
    Advanced
    doov op 27 März 2010 · 17:55

[quote author=doov link=topic=1265.msg19097#msg19097 date=1269681901]

Nieuwere Android toestellen hebben windows-sync mogelijkheid. Volgens mij iPhone ook, maar weet niet vanaf welk model. Batterylife is inderdaad een bitch met die nieuwe toestellen. Precies de reden waarom ik een dubbele sim heb geregeld en een backup toestel heb om mee te bellen als m'n god-phone ermee ophoudt 😉
    [/quote]

Onze emailserver staat op een datacentrum dat eigenlijk alleen goed in een windoos omgeving werkt.
    Jammer maar helaas.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 27 März 2010 · 19:15
    Dan toch die HD2. We hebben toch altijd dezelfde gear ;D

Apps voor de windows spulleboel komen er nu in rap tempo aan. Staar je niet blind op de originele windows store die zijn iets te braaf in het aanbod. Anderen bieden inmiddels nuttige apps in grote getale. Als ik het goed begrijp van collega's is die HD2 echt een windows variant van de Iphone.
  • doov
    Advanced
    doov op 27 März 2010 · 21:37
    Ik ben inmiddels wel gehecht aan een volwaardig toetsenbordje.

Heb de vid uit de link van Dio bekeken. Geil dingetje wel.
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 28 März 2010 · 00:03
    Ik gebruik geen internet op mn mobiel in het buitenland. Heb een onbeperkt abo maar geld niet voor buitenland. In het buiteland betaal je per Mb dus dat is heel duur. Gebruik mn macbook met wifi. Zit altijd op de zelfde plek in het zelfde huis dus heb daar gewoon een adsl verbinding. Ben erg blij met mijn N97, toetsenbord is heel handig en snel.
    One step at a time.
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 28 März 2010 · 22:39
    iPhone 3GS

in het buitenland het liefst een Wifi puntje maar als het echt anders kan ff snel het weer en lawinebericht opzoeken. favorieten opslaan scheelt een hoop data verkeer.
    de ervaring leert dat ik dan ook toch wel even m'n mail, tweetdeck en MobileRSS open. Die laatste is echt ideaal om ff snel wepowder artikelen via RSS te downloaden en dan weer offline te lezen.

& jammer genoeg klapt de White Risk app er telkens uit na de allerlaatste update.... update met een fix heb ik alleen nog gezien. hebben meer mensen hier last van?
    http://verticaldissidents.net
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 29 März 2010 · 09:02
    jammer genoeg klapt de White Risk app er telkens uit na de allerlaatste update.... update met een fix heb ik alleen nog gezien. hebben meer mensen hier last van?

idem op m'n Ipod
    May the powder be with you.
  • doov
    Advanced
    doov op 30 März 2010 · 17:51

Dan toch die HD2. We hebben toch altijd dezelfde gear ;D

Apps voor de windows spulleboel komen er nu in rap tempo aan. Staar je niet blind op de originele windows store die zijn iets te braaf in het aanbod. Anderen bieden inmiddels nuttige apps in grote getale. Als ik het goed begrijp van collega's is die HD2 echt een windows variant van de Iphone.

Ik heb de Iphone van een collega geprobeerd. Qwerty op het touchscreen vind ik crap in vergelijking tot een volwaardig ( nou ja) toetsenbord. Ik veronderstel dat dat met de HD2 van het zelfde laken een pak is.

Dus koop ik toch maar weer een dingetke met toetsenbord.

De keuze blijft dan beperkt tot

HTC Toch Pro 2
    Samsung Armani
    Sony Ericson Experia 2.

De browser en de bediening daarvan van de Iphone was trouwens wel super. Een verademing bij mijn Palm.
    Maar ja, de zakelijke toepassing van mobiel emailen heeft toch de overhand in mijn keuze.

BTW: Blackberry is geen optie, want dat praat niet met de eerder genoemde providert van de emailtoepassing.

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro