Het wordt dik!

• ebbe
    Tourist
    ebbe op 15 Dezember 2011 · 14:02
    ik ook 😃
  • $andokan
    Tourist
    $andokan op 15 Dezember 2011 · 15:46
    Wij ook!
    2 Rad 4 Mum & Dad!
  • Leonie
    Advanced
    Leonie op 15 Dezember 2011 · 15:56
    Lalalala France, je t'aime!
    Morgen werken en af en toe kwijlend naar buiten kijken hoe ze vallen!
    ... but if you try sometime, you just might find, you get what you need!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 15 Dezember 2011 · 21:10
    Sorry dat het wat langer duurt vandaag. Ik zat vandaag in diepe poeder in Courmayeur en Bart en Arjen waren onderweg op de Duitse autobahn.

Actueel
    Groot tot zeer groot lawinegevaar in de westalpen, waaronder het westen van Zwitserland en het westen van de aosta vallei. Ik heb vandaag al nare dingen gezien in Courmayeur en we hebben een paar keer op de limiet gereden. Wat heb ik gezien. Slides op hele hellIingen, triebschnee op een hoogte van 1600 meter (in een bos notabene), sneeuw die in een half uur transformeerde van losse powder naar triebschnee. Het heeft hard gewaaid en de komende 24 uur komt er nog eens 50 tot 80 cm bij (op de 40-70 cm die al zij gevallen).

Tip 1. Vermijd de komende 72 uur het hooggebergte. Er is boven de 2300 meter zoveel gebeurd en gaat er gebeuren.

Tip 2. Vermijd de grote gebieden. Er is veel poederstress aanwezig. Ik heb het aan onszelf gemerkt.

Tip 3. Kies voor gebieden met bomen.

Dan mijn persoonlijke tips voor komend weekend. Champex, Ovronnaz, la fouly, chatel, samoens, areches-beaufort, seythenex (zijn die al open?), de kleine gebieden in de aisys vallei (zoek maar eens op etroubles 😉), serre Che (Bljft de col open?), puy st. Vincent, les karrelis. Valfrejus, courchevel, nendaz, grimentz...
    May the powder be with you.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 15 Dezember 2011 · 21:23
    O ja, hoewel ik onderweg ben. Je kunt me tot vannacht 1 uur vragen stellen via lines en powfinder (openbaar via @morris en via de persoonlijke berichten/direct messages). Ik ontvang pushberichten hiervan en zal zsm reageren.
    May the powder be with you.
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 15 Dezember 2011 · 23:21
    @allemaal, rij veilig en geniet 😀
    sneeuw, pffff
  • kanski
    Elite
    kanski op 16 Dezember 2011 · 22:23
    Niet te geloven zoveel sneeuw als er hier gevallen is de laatste 24u!
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro