Gebroken been

Von irian an 24 Februar 2012 · 22

Ik sta niet aan de start van de 4**** wedstrijd in Andora waar ik had moeten zijn. Eergisteren heb ik mijn Tibia kop (scheenbeen) gebroken. Mijn knie is meteen geopereerd, twee schroeven houden mijn bot in vorm en ik ben hard aan het revalideren. Het duurt acht weken en als ik hard train duurt het zes weken is mij gezegd. Mijn doel is in vier weken weer te kunnen snowboarden. Vandaag kan ik al met 12 kilo op mijn been steunen in plaats van de 5 kilo die mij is voorgeschreven. Het is gebeurd bij een frontsite bocht in een kleine windlip met 1 meter diepe sneeuw, in plaats van een dikke spray vloog ik over de windlip, maximaal 2 meter ver en verdraaide mijn snowboard en lande als een opgedraaide tol. Ongelofelijk dat je met zo een klein valletje je been kan breken.

Dit is niet de eerste keer dat ik iets breek. Ik brak eens mijn linker pols en verbrijzelde eens beide polsen tegelijkertijd, ik heb mijn sleutelbeen gebroken, een duim, een stuk tand, een linker rip en drie ribben rechts en nu dus mijn knie. Daarnaast een paar kneuzingen, een zware oorontsteking in Brazilië en ik heb eens een virus in een wond in mijn linkerknie meegenomen uit Indonesië waardoor ze bijna mijn been moesten amputeren.

Mijn doel nu is snel revalideren, eind maart weer fit zijn, meedoen aan filmfestival ‘powder to the people’ en 19 april rijd ik de laatste 4**** wedstrijd van dit jaar in Roldal, Noorwegen.
Ik sta nog 1e in de fwq ranking list (http://www.freerideworldtour.com/404.html ), maar heb nog een goed resultaat nodig. Namelijk de beste drie resultaten tellen en in de maand maart zijn de meeste wedstrijden. Ook al word het nu heel moeilijk, mijn doel is volgend jaar de FWT mee te rijden, ik ben er bijna.

De zon schijnt en ik zit binnen met mijn bokaal (die gouden Steinbock) aan de muur…
www.irianvanhelfteren.com

Kommentare

• Haagje
    Beginner
    Haagje op 24 Februar 2012 · 12:53
    balen!
  • famvermeent
    Tourist
    famvermeent op 24 Februar 2012 · 12:55
    shit man! heel veel sterkte!!!
    feel like doin' it
  • RP
    Advanced
    RP op 24 Februar 2012 · 13:13
    Stekte man, balen!
    Explore the Outdoor!
  • Echo
    Advanced
    Echo op 24 Februar 2012 · 13:48
    Sterkte Irian, jouw revalidatie gaat iig een stuk sneller dan die van mij...Succes gewenst!
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • poling
    Beginner
    poling op 24 Februar 2012 · 13:54
    ooh men... 😞 maar goed, je hebt ook een rijke ervaring aan revalideren! 😉
    succes!
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 24 Februar 2012 · 14:08
    Klote zeg, succes met revalideren man! En hopelijk Roldal rijden met kwalificatie tot de FWT tot gevolg!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • joepchinees
    Advanced
    joepchinees op 24 Februar 2012 · 16:01
    sterkte en dat je snel mag herstellen en die laatste FWQ mee kan pakken!
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 24 Februar 2012 · 16:59
    Klote joh, succes met revalideren!
    Waar het wit is, is een weg.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 24 Februar 2012 · 18:29
    naadje.
    splitfest.nl
  • Easy
    Advanced
    Easy op 24 Februar 2012 · 20:33
    Sterkte met de revalidatie! & ik hoop dat je jezelf spoedig kan revancheren, door je te plaatsen voor de FWT van komend seizoen!
    Built for Speed
  • Denny
    Beginner
    Denny op 24 Februar 2012 · 22:19
    Irian, balen man, sterkte de komende weken!
  • Haas
    Expert
    Haas op 25 Februar 2012 · 01:10
    Mooi kut, maar fenomenaal hoe je het weet te relativeren en in de toekomst kijkt! een true athlete! 😉
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • irian
    Elite
    irian op 25 Februar 2012 · 01:12
    Thanks allemaal. Dit is zeker sht, ik zit bomvol energie uit het raam te staren, maar gelukig tijdelijk. Mijn doel is nog steeds beter worden in freeride snowboarden!
    .
  • irian
    Elite
    irian op 25 Februar 2012 · 01:30
    En mijn belanrijkste doel; nog heel veel te genieten van alle mooie freeride dagen die nog komen. Freeriden is voor mij vrijheid en geluk.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 25 Februar 2012 · 07:06
    Irian, sterkte! Zet ´m op!
    May the powder be with you.
  • alexsvw
    Advanced
    alexsvw op 25 Februar 2012 · 08:42
    Sterkte! Wel mooi om te lezen hoe je er alles aan doet om je gestelde doelen te halen.
    Walking down a mountain is a waste of gravity
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 25 Februar 2012 · 10:18
    sterkte ; komt wel goed ; blkbr ben je al wat gewoon dus dit kan er nog wel bij zekers ....
    sbs roelz
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 25 Februar 2012 · 20:10
    WE volgen je! zet m op!
    sneeuw, pffff
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 25 Februar 2012 · 21:22
    Fuck, sterkte and don't push it beyond! De aftrekwedstrijd heb je nu dus binnen, nog 1 keer vlammen in April!
  • edvantijen
    Beginner
    edvantijen op 26 Februar 2012 · 00:58
    season ender sucken behoorlijk...maar neem wel een beetjes rust, anders kan je nog nog lang last houden..annoying als dat dan door trekt naar je knie😞(
    Beterschap!!
    gr.Edward
    Summer Sucks!
  • sjonnie
    Advanced
    sjonnie op 26 Februar 2012 · 14:38
    Sterkte man! Hopelijk kan je snel weer genieten van mooie lijnen!
  • wittelijnen
    Expert
    wittelijnen op 27 Februar 2012 · 21:59
    Op naar een noors sprookje..
    FB.com/wittelijnen

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro