Het regent, 12 graden, de bergen verstopt in de wolken. Eigenlijk zou ik een golfwedstrijd spelen maar ik moet met mijn achterste de berg omhoog. Het wordt een zoektocht naar het gele spul (paddestoelen/cantharellen) en nog niet naar het witte goud, maar goed ik ‘moet' gewoon de berg op.
Ik ben al dagen onrustig, de een zegt het is de volle maan, de ander zegt: 'Ja, er gebeurt ook zoveel in de wereld..' Om eerlijk te zijn kunnen de maan en de rest van de wereld een rondje mars vliegen.. Ik weet waarom mijn lijf en zeel zo gevoelig zijn: de geur van herfst hangt in de lucht!
Owaiowai wat een onrust. De zomer is nog niet voorbij in het dagelijks leven. Hoofdseizoen voor de omgeving en ik moet daar nog een aantal weken mijn steentje aan bijdragen. Tegelijkertijd ben ik met mijn gedachten in een volledig ander seizoen. Zelfs met mijn geopende ogen voel ik bocht voor bocht de kristallen onder mijn voetzolen kriebelen.
Waarschijnlijk is het dit jaar erger als de afgelopen jaren. De knieblessure van afgelopen januari heeft de rest van mijn seizoen heel bezwaarlijk gemaakt. Al jong heb ik geleerd om naar mijn lichaam te luisteren, maar komt puntje bij paaltje ben ik een te grote stoerkop.
Mijn knie is weer sterk en absoluut stabiel, pijnvrij helaas niet. Bij bepaalde bewegingen krijg ik een pijnscheut, dit kan alleen operatief worden beholpen of eventueel met de tijd verdwijnen. Ik kies voor de tijd.
Al met al heeft het veroorzaakt dat ik uiteraard een behoorlijke ‘verdienst-ausfall' heb opgelopen. Zoals het in de toeristenbranche functioneert werk ik daarom sinds april 7 dagen per week om mijn kop boven water te houden. Nog één maand en dan ben ik bevrijd...heb het voor elkaar gekregen...de winter mag komen.
De ‘winter' komt in Kaprun al vroeg.. De eerste conditionele rondjes en technische trainingen kunnen vanaf oktober (ook tijdens een van mijn camps gemeenschappelijk) gedraaid worden. Boven skiën beneden golfen, biken, klimmen, wandelen, grillen ;).. Ik word gelukkig bij deze gedachten!
Ik zit tegelijkertijd nog te denken.. al lang wil ik met families een leuke week organiseren. Het thema freeriden met kinderen is hier op wePowder al eens aangesproken, in die richting wil ik met mijn reis ook gaan. Voor ieder zijn niveau, voor de hele familie, snowboard en ski, onder professionele begeleiding! Mijn vraag is: is er animo? En blijft die interesse bestaan als de reis in januari of in maart zou plaatsvinden? Da's toch lastig met de schoolvakanties. Ik hoor graag jullie antwoorden en/of tegelijkertijd mening over het thema kinderen en off-piste.
Lang leve de winter, en een toekomst zonder enige blessures of enge ongelukken, voor iedereen!
LG
Berber