Nieuwe lawine airbag: de Jetforce

• MvdBrink
    Advanced
    MvdBrink op 13 Februar 2017 · 17:15
    @kingfisher misschien nog even bij Pieps checken of elke dag activeren handig is. Ik weet dat de tassen van BD ontworpen zijn voor 50 activaties of maximaal 10 jaar gebruik bij geen activaties.
    Inside a swirling maelstrom of snowflakes, I feel most free
  • MvdBrink
    Advanced
    MvdBrink op 13 Februar 2017 · 17:15
    .
  • MvdBrink
    Advanced
    MvdBrink op 13 Februar 2017 · 17:19
    .
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 13 Februar 2017 · 17:37
    @MvdBrink ik denk dat @Kingfisher bedoelt met elke dag activeren dat hij elke dag de plofzak aan en uit zet.
    Niet dat hij elke dag de tas laat ploffen neem ik aan 😃

Ik heb zelf de Pieps versie tourrider 24 en ook mij bevalt het heel goed. Zit perfect en groot genoeg voor alles.
    Eigenlijk voel je hem nauwelijks, ook niet met skies vast aan de tas, en het gaf me toch wel een veilig gevoel al met al!
    powpowwowjippiajippieee
  • MvdBrink
    Advanced
    MvdBrink op 13 Februar 2017 · 17:54

QmaartenQ op 13 feb 2017 17:37

I hope so...
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 14 Februar 2017 · 14:09

QmaartenQ op 13 feb 2017 17:37

I hope so... MvdBrink op 13 feb 2017 17:54

De 50 activaties die Pieps en BD garanderen, is het laten ploffen van de tas.
    powpowwowjippiajippieee
  • jorish
    Beginner
    jorish op 14 Februar 2017 · 15:20
    Ik heb gisteravond tijdens de Avventura poederavond in Gent nog eens de jetforce in actie gezien. Het is veel geld, maar ik was onder de indruk. Ik had 'm al vaker gezien, maar gister viel het kwartje. @jorish, de punten die je nu noemt kwamen gister heel duidelijk naar voren. Ik heb de jetforce nu op een lijstje in mijn hoofd staan.. Ik vermoed nog een paar jaar en dan maak ik de overstap. Ik ga er nog steeds van uit dat voorkomen beter is dan genezen, maar als het dan misgaat dan is dit wel een heel mooi veiligheidssysteem. meteomorris op 20 jan 2017 13:27

Ik was ook aanwezig en ben ondertussen ook overgegaan tot de aankoop van de saga 40. Mooie lezing trouwens! Nederlanders kunnen het toch altijd wat leuker brengen 😃
  • Kingfisher
    Beginner
    Kingfisher op 17 Februar 2017 · 11:29
    Activeren is inderdaad op scherp zetten😉 en niet ploffen. Dat zou een beetje teveel leven op the edge zijn. Maar in tegenstelling tot een abs moet je een jetforce wel aanzetten.
  • mrbrown
    Beginner
    mrbrown op 25 Februar 2017 · 21:33
    Beetje offtopic, maar ik kwam net de voor mij nieuwe alpride airbag tegen. Had er nog nooit van gehoord. Weet iemand de pro's en cons toevallig?
    Heeft deze bijvoorbeeld overlap met de P.RIDE?

Alpride: https://www.bergzeit.nl/scott-air-free-ap-32-kit-lawinenrucksack-burnt...
    ABS P.RIDE: http://wepowder.nl/forum/topic/223062

Thanks!
  • Kingfisher
    Beginner
    Kingfisher op 25 Februar 2017 · 22:10
    Volgens mij een van de vele abs Clonen. zo te zien is de abs unit modulair. Je kunt dan de rugzak ook zonder abs unit mee te nemen gebruiken.
  • CorD
    Beginner
    CorD op 26 Februar 2017 · 12:07
    Is de halo 28 groot genoeg om ook je lawinespullen, een fles water en nog wat extra spullen mee te nemen? Denk aan een dunne jas, buff.
    Think with powder
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 26 Februar 2017 · 21:59
    Dat zou prima moeten lukken met een 28 liter. Ik ben zelf overgestapt van 25 naar 35 liter toen ik begon met splitboarden en dus ook crampons en vellen mee wilde hebben, daar was de 25 eigenlijk wat te klein voor (alhoewel het met creativiteit nog wel lukte) In die 35 liter heb ik een EHBO doos, bivakzak, lunch en thermosfles, half down jack (in compressiezakje) een extra tshirt, extra paar handschoenen, goggle lenzen, zonnebril en zonnebrand, fles water, kleine onderhandschoentjes, reparatiekit, hoofdlampje, heatpacks, schep, sonde en vellen zitten. Stokken en crampons hangen aan de buitenkant. Vind dat ook wel weer de max, meer hoeft niet, is al zwaar genoeg zo.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • jorish
    Beginner
    jorish op 21 März 2017 · 15:18
    Ik vertrek binnen 2 weken op een huttentocht van 3 dagen. Nu vraag ik me af of jullie de lader van de Jetforce meenemen op tocht? IK zou hem eventueel meenemen voor als er een storing is en ik deze even moet aanhangen. Verder zie ik geen nut eigenlijk, als je hem meer als 4 keer moet trekken denk ik dat je beter huiswaarts keert 😃
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 21 März 2017 · 16:04
    Ik neem de lader wel mee voor de zekerheid, maar is eigenlijk niet nodig inderdaad.
    Zeker als je 3 dagen op een huttentocht gaat zou ik hem thuislaten. scheelt gewicht.
    powpowwowjippiajippieee
  • wavesailor
    Tourist
    wavesailor op 26 September 2017 · 16:49
    @ Atlasemiel; Heb inmiddels snowpulse verkocht en Halo 28 jetforce aangeschaft. Fijne tas. Zit lekker. Moest alleen om een snowboard achterop te kunnen binden wat improviseren. atlasemiel op 13 feb 2017 15:31

Nu overweeg ik ook zo'n zak maar twijfel ivm de ontbrekende strap voor het snowboard. Hoe heb jij dat precies opgelost? Net antwoord van de customer service van BD of en waarom de Halo niet geschikt is voor snowboard, hun antwoord; 'we verkopen geen snowboards', zucht..

Verder lijkt hun grotere Saga model wel een board strap te hebben, iemand daar ervaring mee? Ik ben vwb freeride een beginner dus kan nog wat lastig inschatten of zo'n Saga niet veel te groot gaat zijn voor licht tot later wat zwaarder freeride gebruik. Ik wil graag voorkomen dat ik nu een dure pack koop om er na twee jaar achter te komen dat hij te klein is voor wat intensiever gebruik. Iemand tips?
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 27 September 2017 · 08:17
    Jep, gewoon een ABS kopen. Die kun je nog voor een paar € op de kop tikken, dan kun je wat experimenteren met zip-ons en uitvinden wat je wel en niet fijn vindt. Als je daar achter bent, koop je volgende zomer een Jetforce voor gereduceerd tarief.
    It's all about the turns duuuuuude!
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 30 September 2017 · 20:24 Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro