Even dit topic omhoog brengen.
Voor mijn snowkite wedstrijden en expeditie over Groenland gebruik ik Head iGS RD 195 skis uitgevoerd met Dynafit TLT Speed Radical bindingen die op stand 7 staan.
Wellicht voor de meeste skiers een rare combinatie want race skis met tourbindingen zie je niet vaak.
Als tijdens snowkiten de wind wegvalt dan kun je met tourbindingen altijd nog lopen om afstand af te leggen.
De races worden meestal op meren en zeer licht glooiend terrein gehouden; zekers geen alpine omstandigheden !
Race skis met een grote radius zijn gewenst want bochten maken doe ik niet...lange rakken van enkele km's rechtdoor en aan aan het einde even omspringen om de skis weer in de juiste richting te sturen.
Zoals gezegd de bindingen staan op staan 7...mag ik aannemen dat dit overeenkomstig is met DIN 7 ?
Ik zie dat de schaalverdeling op de Dynafit bindingen van 4 naar 10 loopt.
Deze stand 7 is voor mij voldoende en redelijk "los". Alle keren dat ik crashte gingen de bindingen netjes open.
Ik heb de stand 7 proef ondervindelijk bepaald.
Ik weeg 92 kg, 1.92 mtr lang en schoenmaat 44-45.
Voor mijn aankomende deelname aan de RedBull Ragnarok snowkite race ga ik langere skis gebruiken : downhill skis van 218 cm lang.
Hoe langer hoe beter, immers nog hogere snelheid op lange rechte stukken.
Ik zal voor deze race normale bindingen (geen tourbindingen) er op willen zitten.
Echter weet ik nog niet welke bindingen ik er op zal moeten zetten en welke DIN setting ik ongeveer rekening mee kan houden op basis van de ervaring die ik met mijn kortere skis opgedaan heb: langere skis betekent automatisch een lagere DIN setting of juiste een hogere ?
De door de fabrikant aanbevolen bindingen voor deze 218 cm race ski hebben een setting van DIN 20.....ik neem aan dat hiermee de maximale waarde bedoeld wordt en dat de minimale waarde niet (nooit) opgegeven wordt ? Zal een DIN 20 binding ook nog DIN 7 aankunnen ?
Groet,
Eric
*Nachricht bearbeitet durch snowbuggy op 21 Feb 2018 01:13 (3% bewerkt)