Academy: wat is de expositie van de helling?

• pjnijssen
    Advanced
    pjnijssen op 9 Dezember 2014 · 21:39
    Mooie oefening, zet alles weer een beetje op scherp, een week voor de Zuid Alpen...

Exp: NNO
    Wind: ZW
    Er zat in ieder geval een westelijke richting in. Eerste foto: zie de rand / ruggetje (helder witte lijn) die vanuit de spray diagonaal naar linksboven op de foto loopt (geen komeet streep). Skiers/boarders rechts van die lijn helemaal vlak / stucadoor (luwte), skiers links windtekenen. Foto 2, bij kam / entree: ik dacht eerst wat te kunnen zien aan de windkam oriëntatie, maar die wordt vooral door de dominante windrichting gevormd en lag er misschien al. Helemaal boven in de foto, skiers links van de twee andere sporen en voor die keien rechts van de foto middenlijn: steentjes met wind tails in een noordelijke richting (dus wind uit een zuidelijke richting). Dat bij elkaar: dan kom ik op een zuidwesten wind.

Wat was het nou ook al weer met de "extra heldere" witte kleur?
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 9 Dezember 2014 · 21:52
    Bedoelde dus WNW ipv WZW.
    Het verschil zien tss ZW en WZW lijkt me wat moeilijk. Om die windlips te creëren kwam de wind dus zijdelings dwars op de helling vanuit het WNW.
    knowledge is powder
  • Mikey
    Beginner
    Mikey op 9 Dezember 2014 · 21:56
    Ik gaf aan , wind NnW, hiermee bedoel ik dat hij vanuit het NnW komt, maar nu schiet mij ineens te binnen dat je dan moet zeggen dat de wind in mijn geval naar het ZzO is toch? In dat geval bedoelde ik
    Expo: NnO
    Wind: ZzO ....
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 9 Dezember 2014 · 21:58
    3. N/NO
    3b aan de windtekenen te zien ligt de helling in de leizijde dus wind kwam uit Z/ZW. Je ziet ingeblazen sneeuw boven de boarder, en tegen rotsen. Ook zie je het "stukadooreffect" vooral achteraan op de foto.
    Riding on the edge!
  • Jespervz
    Beginner
    Jespervz op 9 Dezember 2014 · 22:05
    Hmm
    NNO, ik zie wel triebschnee maar dat is dan ook wel het enigste wat ik eruit kan opmaken
    Skileraar bruin Jelmer
  • Frisco
    Advanced
    Frisco op 9 Dezember 2014 · 22:55
    @jespervz dat is al een heel belangrijke constatering! 😃
    Never eat yellow snow!
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 9 Dezember 2014 · 23:28
    wind: NNW
    expo: NO
  • Patrick2
    Tourist
    Patrick2 op 10 Dezember 2014 · 07:52
    3a) NNO
    3b) Sneeuw "hangt" met de skirichting mee (uit het zuiden) en een beetje naar rechts (het oosten) Wind kwam dus uit het ZZO
  • Crayno
    Beginner
    Crayno op 10 Dezember 2014 · 09:45
    Epositie: NNO
    Windrichting: ZW
  • Jespervz
    Beginner
    Jespervz op 10 Dezember 2014 · 12:07
    @Frisco! Bedankt 😋
    Skileraar bruin Jelmer
  • roel2
    Beginner
    roel2 op 10 Dezember 2014 · 13:07
    3a Helling NO
    3b Noord, heb het idee dat de wind tegen de rotsen heeft geblazen.
    The only source of knowledge is experience

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro