het FuckTom(tom)-topic

• koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 1 August 2010 路 10:46
    Tijdens het uren Stau-staan in duitsland  >馃槥 dit topic bedacht.
    Tips i.v.m. de te volgen reisroute naar je pow-bestemming maar beter dan TomTom om niet uren in de file te staan (knelpunten, werkzaamheden, ...).

Voorbeeld :
    Antwerpen - Pitztal (oostenrijk) :
    via Nurnberg en niet via Stuttgart waar daar zijn werkzaamheden  tot einde 2011.
    Of iemand een beter alternatief ?

Rijdze
    sbs roelz
  • [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 1 August 2010 路 11:16
    Ik snap niet zo goed wat dat met TomTom te maken heeft...!
    No risk, no fun...No limit, no life
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 1 August 2010 路 11:37
    omdat een (simpele) gps geen rekening houdt met werkzaamheden en knelpunten en je dus op drukke dagen van de ene file naar de andere stuurt omdat de meesten dit blind volgen ...
    sbs roelz
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 1 August 2010 路 18:11
    Om het over gesloten bergpassen, verkeerde tunnels en nieuw aangelegde wegen nog maar te zwijgen..
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • alexsvw
    Advanced
    alexsvw op 2 August 2010 路 12:01

Tips i.v.m. de te volgen reisroute naar je pow-bestemming maar beter dan TomTom om niet uren in de file te staan (knelpunten, werkzaamheden, ...).

Voorbeeld :
    via Nurnberg en niet via Stuttgart waar daar zijn werkzaamheden  tot einde 2011.

Rijdze

A3 van Frankfurt tot Nurenberg is ook 1 grote bauwstelle geworden.
    Walking down a mountain is a waste of gravity
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 2 August 2010 路 12:14
    TT moet gewoon in de gaten houden hoeveel gebruikers er op een bepaalde route zitten en als dit er teveel worden moet en een andere route getoont worden. Zo kan je gemakkelijk het verkeer spreiden over de wegen 馃槂

Jammer dat het alleen niet echt uitvoerbaar is 馃構
  • Thijzel
    Tourist
    Thijzel op 2 August 2010 路 12:53
    Tomtom http://www.tomtom.com/hdtraffic/?Lid=5anyone??

Heb het afgelopen 1,5 jaar gebruikt voor ritjes in de randstad  tijdens de spits. Zo lang je het ding als 'adviseur' gebruikt en niet blind volgt werkt het goed.. Soms is er gewoon geen (goed) alternatief voor een file.

HD-traffic is een stuk nauwkeuriger/gedetailleerder dan TMC.
    http://www.snowcountry.nl
  • elchico
    Tourist
    elchico op 2 August 2010 路 21:50
    ogier link=topic=1536.msg20996#msg20996 date=1280654201]
    Ik snap niet zo goed wat dat met TomTom te maken heeft...!

ik ook niet precies, maar ik ken wel een tom en daar wil je gewoon echt niet mee F*cken  :-X
  • Ogre/Robbert
    Beginner
    Ogre/Robbert op 2 August 2010 路 22:28
    die af fabriek dingen van 2 ruggen zijn niet veel beter hoor....

Iphone met file info gaat een stuk beter
    may the pow be with you
  • ollie
    Expert
    ollie op 3 August 2010 路 09:45
    A61 en A5 zitten tot en met November vol met werkzaamheden: dit weekend meer dan 10 uur gereden op 800km (zonder stops!)
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 3 August 2010 路 12:24
    werk tegenwoordig tam (toch atlas mee )  na overlijden van tomtom. die dingen kunnen toch niet zo goed tegen stuiteren vanaf voorruit naar handrem. Hij maakte een erg lelijke faceplant 馃槈
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • SjefS
    Beginner
    SjefS op 3 August 2010 路 12:27

A61 en A5 zitten tot en met November vol met werkzaamheden: dit weekend meer dan 10 uur gereden op 800km (zonder stops!)

de 61 is idd een hoop ellende. eergisteren na Nature One dik 4 uur op gedaan van Koblenz naar Eindhoven, ook zonder stops
  • WillemIT
    Tourist
    WillemIT op 3 August 2010 路 13:39
    Even google gebruiken en zoeken op "wegwerkzaamheden Duitsland(Frankrijk enz.)" levert een hele rij met sites op waar je de laatste stand van files en werkzaamheden kunt vinden.

Voor wat betreft gebruik van Tom of Tam, beide lopen altijd minimaal een halfjaar achter, al heb je net de nieuwste kaart update (electronisch of op papier) dus kort voor vertrek nog even op zo'n wegwerkzaamheden site kijken kan geen kwaad. Het gebruik van HDTraffic van TomTom, dat werkt volgens mij alleen (nog)maar goed in NL en dan vooral in de Randstad. Het is immers gebasserd op de verplaatsingssnelheid van Vodafone mobieltjes over de snelwegen.

Groet,
    Willem.
    the mind is like a parachute, it only works when it's open
  • coen
    Advanced
    coen op 3 August 2010 路 20:24

Voorbeeld :

Rijdze

Is dat niet erg omrijden? Is het niet een idee om bij Frankfurt door te rijden tot Wurzburg en vanaf daar richting Ulm te gaan over de A7?

Deze route namen wij vaak richting het 脙鈥搕ztal en is bijna altijd erg rustig.
    Earn your turns...
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 5 August 2010 路 13:46

Is dat niet erg omrijden? Is het niet een idee om bij Frankfurt door te rijden tot Wurzburg en vanaf daar richting Ulm te gaan over de A7?

Deze route namen wij vaak richting het 脙鈥搕ztal en is bijna altijd erg rustig.

deze route afgelopen week nog gereden naar Engadin/ St. Moritz en dat reed als een zonnetje!! baustellen heb je overal in DE en idd ook rond Wurzburg, maar het stuk Wurzburg - Lindau maakt heeeeel veel goed. Zeer rustig en mooi vlak doorknallen. Zoveel beter dan dat omhoog omlaag geslinger bij Stuttgart. De aanbevolen snelheid haal je bij Stuttgart toch ook niet dus dat compenseert weer met dat kleine beetje extra kilometers via Wurzburg.
    Plus iedere TomTom fanaat kiest de kortste route en rijdt in de drukte via Stuttgart.

alleen moet je op de terug weg Autobahnrastatte Wurzburg Nord meiden!!!! K*T eten!!!
    http://verticaldissidents.net
  • Dio
    Advanced
    Dio op 5 August 2010 路 23:39

alleen moet je op de terug weg Autobahnrastatte Wurzburg Nord meiden!!!! K*T eten!!!

Meiden of mijden???!!!

Moeten we nou WEL via W脙录rzburg. Meiden!!! K*T eten!!!
    Moeten we nou NIET via W脙录rzburg. Mijden!!! K*T eten!!!

Klinkt hetzelfde. Groot verschil.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 6 August 2010 路 07:15

[quote author=Teleaddict link=topic=1536.msg21050#msg21050 date=1281008765]

Meiden of mijden???!!!

[/quote]

LOL Zit dit hier om 7:00 te lezen, m'n dag begint met ff hard lachen, kan niet beter. Dank.

Om het over gesloten bergpassen, verkeerde tunnels en nieuw aangelegde wegen nog maar te zwijgen..

In februari blind op de Tom naar Brig willen rijden....en er dan bij Interlaken achterkomen dat je helemaal niet richting Lausanne tuft en de Grimsel echt wel dicht is.  :馃槂 Waar zouden we zijn zonder de trein (Kandersteg)
    WeRookie
  • Steven
    Tourist
    Steven op 6 August 2010 路 08:49
    Ik rijd nooit met navigatie, geef mij maar gewoon een kaart. Bij de slegte kan je michelin gidsen kopen van de alpenlanden in 1 op 200000. Wat mij betreft de beste en meest overzichtelijke kaarten.
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 6 August 2010 路 09:11

[quote author=Teleaddict link=topic=1536.msg21050#msg21050 date=1281008765]

Meiden of mijden???!!!

[/quote]

voor Meiden moet je idd niet in Duitsland zijn. want die zijn ook niet om op te eten (uitzonderingen daargelaten  馃槈 )

tja... ieder z'n kwaliteiten  馃構

de route Wurzburg is een topper. alleen die Raststatte Wurzburg Nord moet je niet nemen. zitten vlak daarna nog een aantal opties.
    http://verticaldissidents.net
  • alexsvw
    Advanced
    alexsvw op 6 August 2010 路 09:36
    Wij rijden ook wel A61 dan bij Hockenheim de A6 richting Nurenberg en dan bij Feuchtwangen/Crailsheim de A7 naar beneden richting Ulm. Bevalt ook erg goed.
    Walking down a mountain is a waste of gravity
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 10 August 2010 路 10:08
    TT heeft een functie 'snelweg mijden' probeer die eens!
    via nurnberg en dan zaken naar ulm schijnt idd goed te gaan.
    Maar de 61 weer zoveel werkzaamheden... is die weg dan nooit af, pff
    sneeuw, pffff
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 10 August 2010 路 10:57

Voorbeeld :

Rijdze

Ik heb wel een alternatief.. Oostenrijk links laten liggen 馃槂
    May the powder be with you.
  • robbie
    Expert
    robbie op 10 August 2010 路 10:59
    Of in Noorwegen komen rijden. Daar is maar 1 weg. Lekker makkelijk.
  • robbie
    Expert
    robbie op 10 August 2010 路 11:21
    Verder vind ik "kaarten" echt een geniale uitvinding. Het lijkt een beetje op een TomTom, maar het scherm is ongeveer honderdvijftig keer zo groot. De batterijen gaan tachtigduizend kilometer mee, je kan erop tekenen, je hebt overzicht, je ziet ook nog waar je allemaal langs komt en je ontdekt coole plekken en plaatsnamen. En ze worden zelden gejat (maar wel vaak langdurig geleend). Het enige nadeel is dat je erbij moet nadenken.
    Voor mij dus geen TomTom met zwoele stem aan m'n raam, wat ik liever naast me heb is een wegwijzer van vlees en bloed met de kaart op z'n kop, oftewel gewoon een geografisch blonde [s]mijd[/s] [s]meid[/s] chick met het richtingsgevoel van een pak koffie.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 10 August 2010 路 15:19
    LOL
    Dat is anders een van de dingen die bij stellen het vaakst tot slaande ruzies leidt: het kaartlezen van de e(e)ga!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • ThijsAG
    Advanced
    ThijsAG op 10 August 2010 路 22:54

Verder vind ik "kaarten" echt een geniale uitvinding. Het lijkt een beetje op een TomTom, maar het scherm is ongeveer honderdvijftig keer zo groot. De batterijen gaan tachtigduizend kilometer mee, je kan erop tekenen, je hebt overzicht, je ziet ook nog waar je allemaal langs komt en je ontdekt coole plekken en plaatsnamen. En ze worden zelden gejat (maar wel vaak langdurig geleend). Het enige nadeel is dat je erbij moet nadenken.
    Voor mij dus geen TomTom met zwoele stem aan m'n raam, wat ik liever naast me heb is een wegwijzer van vlees en bloed met de kaart op z'n kop, oftewel gewoon een geografisch blonde [s]mijd[/s] [s]meid[/s] chick met het richtingsgevoel van een pak koffie.

Haha, goede comment. Ik gebruik TomTom ook vaak, maar niet nadat ik gekeken heb waar ik precies langs ga rijden! En als ik maar enigzins het denk te weten, gaat hij niet mee.
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 11 August 2010 路 09:53
    Wat is dat toch met sommige mannen en het niet willen rijden met een navigatiesysteem? Bewijzen dat ze richtingsgevoel hebben en het ook met een kaart af kunnen? Is het de charme van het kaartlezen? Ja, als er niet verkeerd gereden wordt, want anders krijgt de bijrijder de schuld (meestal de bijrijdster). Is het op plekken komen waart je anders niet komt? Dat kan ook met de navigatie, zomaar ergens naar toe rijden, voordeel is dat je dan wel weer terugkomt.  馃槈
    De navigatie is i.i.g. na mijn snowboardspullen, het eerste wat ik meeneem naar de sneeuw.
  • ThijsAG
    Advanced
    ThijsAG op 11 August 2010 路 22:09

Wat is dat toch met sommige mannen en het niet willen rijden met een navigatiesysteem? Bewijzen dat ze richtingsgevoel hebben en het ook met een kaart af kunnen? Is het de charme van het kaartlezen? Ja, als er niet verkeerd gereden wordt, want anders krijgt de bijrijder de schuld (meestal de bijrijdster). Is het op plekken komen waart je anders niet komt? Dat kan ook met de navigatie, zomaar ergens naar toe rijden, voordeel is dat je dan wel weer terugkomt.  馃槈
    De navigatie is i.i.g. na mijn snowboardspullen, het eerste wat ik meeneem naar de sneeuw.

Charme van het kaartlezen  馃槈 Nee, hoor ik schep er gewoon zelf plezier in te weten waar ik ben en hoe ik er kom of gekomen ben. Kan ook uren lang op de kaart of in een bosatlas kijken voor mijn plezier. Het is maar wat je leuk vind h脙篓  馃槂 Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik zelf ook geen TomTom heb en er meestal 1 van mijn ouders leen, dat kan misschien ook schelen in de frequentie van gebruik. En op wintersport gaat hij ook altijd mee, hoor.
  • ollie
    Expert
    ollie op 12 August 2010 路 09:30
    Een Tomtom is handig, wanneer je weer eens ligt te kloten op een industrieterrein rond Schiphol op zoek naar de onmogelijke kantoortje van die potentiele klant (waar je voor de verandering een keer wel op tijd wil zijn).

In bijna elk ander geval spendeer ik liever een beetje meer tijd aan voorbereiding thuis door effe op Google Maps de alternatieven door te spitten en (als het echt nodig is) de wegnummers op te schrijven. Of m'n vriendin te instrueren..
    Soms krijg je dan op het laatste nog even wat zoekwerk waar je misschien een Tomtom voor in had kunnen zetten, maar ach...

Nu kan het zijn dat ik een van de gelukkigen ben met een vriendin die wel kan kaartlezen maar wat is er mis met de auto effe aan de kant zetten en rustig samen te kijken.. 馃槂
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • robbie
    Expert
    robbie op 12 August 2010 路 11:21
    jaja ollie, dat "effe auto aan de kant met je vriendin om rustig te kijken" van jou, dat ken ik. Dat zal wel weer uitmonden in ff lekker rustig rietzeilen langs de Autoroute du Soleil. 馃槈 Nog een bonus van TomTomloosheid dus

maar ff zonder dollen; als je al moeite hebt om de E62 (google kantoorchallenge: waar is dat??) op de kaart te vinden, dan wordt navigeren in de BC natuurlijk echt een lastig verhaal. Laat staan als het mistig is...

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro