Nieuwe wePowder: deel je bugs, klachten etc.

• meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 1 September 2015 · 14:28
    De nieuwe site is live! We hebben ervoor gekozen om nu live te gaan, zodat we samen met jullie de site verder kunnen verbeteren. Schroom dan ook niet om je problemen, bugs waar je tegen aan loopt en je vragen en opmerkingen hier te delen.
    May the powder be with you.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 1 September 2015 · 15:15
    Ik kan de tips/forumtopics per gebied niet meer vinden op de gebiedspagina? Zijn die weg?
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 1 September 2015 · 15:40
    De Forecast is echt handig geworden, paar aanvullingen die ik echt handig zou vinden om onderweg nog sneller te fine tunen zouden zijn (op de forecast pagina):
    - Er staat nu netjes de sneeuwgrens, het zou fijn zijn als achter de naam van het gebied wat kleiner en tussen haakjes de hoogtes zouden staan (dal,berg) dan kun je in een oog opslag zien of er wel genoeg hoogte meters zijn in dat gebied.
    - Verder zou het fijn dat er naast sneeuwgrens een kolom wind bij komt die de gemiddelde wind en max wind aangeeft, zoals bijv. voor Stabaital morgen: 10/12
    Zodat je ook hierdoor snel gebieden af kunt schrijven in je selectie.
    - Het zou erg tof zijn als er een knop bij kwam in de forecast waarmee de hoge sneewverwachtingsgebieden in de kaart worden geplot met als symbool niet het wepoder icoontje maar een cijfer dat aangeeft op welke plek ze in de verwachtingen lijst staan voor vandaag zou dat dan zijn 1 Saas-Fee, 2 Zermatt zodat je heel makkelijk kunt zien of de hoge nummers de komende dagen een beetje bij elkaar blijven liggen. De grotere gebieden ken ik wel maar er zijn er nog genoeg waarvan ik niet precies weet waar ze liggen.

Dan voor het Forum gedeelte:
    - Zou fijn zijn als je altijd op een icoontje kunt klikken om naar de laatste post van het draadje te springen (nu spring je als er een icoontje staat naar de eerste post van de laatste pagina)
    - Ik mis de mogelijkheid die er in de vorige versie wel was om zonder te scrollen weer terug naar het forum te gaan, dus of het rijtje: Home >> Forum >> Chatter
    ook onderaan de pagina weer kan worden weergegeven?

Maar ziet er weer erg goed uit!!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 1 September 2015 · 15:40
    @willem2k klopt. Die werden zelden bekeken. Forumtopics kun je nog wel vinden via de zoekmachine.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 1 September 2015 · 15:46
    @ffKnallen
    Goede punten. Ik ben nu onderweg, maar kom er morgen op terug. Ook even checken met de boys wat er wel en niet technisch haalbaar is.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 1 September 2015 · 15:52
    Eindelijk staan de inbox berichten in de juiste volgorde! Nooit meer urenlang scrollen naar het laatste antwoord helemaal onderaan, wat zal ik met al die tijd gaan doen?

Kunnen jullie eigenlijk ook mijn gebruikersnaam veranderen in gewoon mijn voornaam? (ik ben toch al niet meer zo heel anoniem hier geloof ik... )

Oh, en wat gebeurt er als ik op dat duimpje klik bij de replies in een topic?
    splitfest.nl
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 1 September 2015 · 15:54
    @ieism, mail even onder welke naam je er in wilt staan en we gaan het fixen. Duimpje omhoog en hij wordt groen. Omlaag en hij wordt oranje.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 1 September 2015 · 16:09
    Ik zie trouwens geen zoekresultaten als ik bv op mijn eigen username zoek.

En waarom is de forumcategorie tripreports weg? Dat was de beste!? 😞
  • sanno
    Tourist
    sanno op 1 September 2015 · 16:13
    Een grote pluim voor de nieuwe voorpagina. ziet er erg goed uit.
    Het forum is strak en eenvoudig, maar ik mis wel heel erg dat je niet kan zien wie de laatste post gemaakt heeft en ook jammer dat je niet meteen naar het laatste bericht gaat maar alleen naar de laatste pagina.
    Toerisski
  • RP
    Advanced
    RP op 1 September 2015 · 17:08
    Nice! Strakke look & feel. Kan alleen mijn blogjes niet meer vinden op mijn 'persoonlijke' pagina. Hiermee bedoel ik dus profiel...
    Explore the Outdoor!
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 1 September 2015 · 17:12
    Look & Feel: top!

Bugjes duiken vanzelf op vermoed ik 😉
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • RP
    Advanced
    RP op 1 September 2015 · 17:27
    Hoe kan ik inloggen op de academy?
    Explore the Outdoor!
  • raz
    Advanced
    raz op 1 September 2015 · 19:52
    Ziet er super strak uit, mn complimenten! Gefeliciteerd ook!
  • Dio
    Advanced
    Dio op 1 September 2015 · 21:18
    Mooi gedaan mannen.

Bij opslaan van het aangepaste profiel krijg ik bovenstaande melding.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Kendo
    Beginner
    Kendo op 1 September 2015 · 22:21
    Ziet er weer netjes uit mannen, complimenten!
    Wel weer wennen maar dat zal wel goedkomen...

Maar eh, zijn de bookmarks verdwenen? Das wel jammer! Zo hield ik wat nuttige topics die diep wegzakken toch vindbaar...
    “Ein Brett macht Spaß. Zwei Bretter machen doppelt so viel Spaß”
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 1 September 2015 · 23:48
    @RP Gebruikte je voor de Academy een ander emailadres dan voor de site zelf? Stuur me even een mailtje met die gegevens, dan kunnen we het matchen.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • MarkieMark
    Beginner
    MarkieMark op 2 September 2015 · 00:28
    Als ik boven in het menu zoek op 'ziller' en dan op de suggestie 'zillertal' klik krijg ik een 404. Andere gebieden lijken wel te werken.
    Een dag niet geskied is een dag niet geleefd
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 2 September 2015 · 09:55
    @ffKnallen
    * Sneeuwgrens: Goed punt. We gaan ermee aan de slag. Binnenkort meer
    * Wind: Goed punt. We gaan kijken hoe we dit oplossen
    * Gebieden uit de forecast list op de map plotten: ook weer een goed punt. Gaan we mee aan de slag
    * Kruimelpad forum onderaan: er zitten wat designissues in de weg. We pijnigen onze hersens erover. Komen we op terug.

@Sanno @ffKnallen, naar laatste post springen in het forum gaan we fixen.
    @ieism, username kun je tegenwoordig aanpassen onder 'instellingen'
    @willem2k, tripreports als kopje hebben we geschrapt omdat die zelden gebruikt werd. Zoekmachine op user gaan we eens naar kijken.
    @Sanno, dat weglaten was een keuze om het strak te houden. Kijk even in de komende dagen hoe storend je het vind. We kunnen eventueel ook ervoor kiezen om te laten zien wie de laatste reactie heeft gepost en daarvoor in de plaats de starter weg te laten. Heb je een voorkeur?
    @Dio dank... het ken net (die naam van je 😉)
    @Kendo, klopt zijn verdwenen. Werden door bijna niemand gebruikt. Alternatief is je 'abonneren' op een topic. Dan krijg je automagisch een mail als iemand een reactie plaatst.
    @MarkieMark: thanks. Gaan we fixen.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 2 September 2015 · 10:00
    @meteomorris Zonde! (van de tripreports). Die melding over de search lag aan de adblocker op mn werk pc. (Omdat jullie gewoon google resultaten in een iframe tonen ofzo?) Thuis deed ie het wel gewoon.
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 2 September 2015 · 10:22
    @meteomorris TOP! Je verhaal dat je net als vele anderen voorheen op meerdere sites keek om je locatie te fine tunen gaf mij het idee om eens te kijken welke info ik normaal gebruik om mijn keuze te maken, dus super dat de forecast voortaan met die insteek gaat functioneren!

Bedacht me nog een ding waar ik en velen vaak wel tegen aanlopen bij het lawine bericht, in welke lawine regio zitten we nu eigenlijk Haute of Savoie-Heute? En waar valt Haute Nendaz onder?
    Het zou daarom fijn zijn als dat in dat kadertje met de link naar het lawine bericht en het noodnummer erbij zou komen te staan...al snap ik wel dat dit een erg arbeidsintensieve aanpassing zou zijn...
  • ieism
    Tourist
    ieism op 2 September 2015 · 10:33

@ieism, username kun je tegenwoordig aanpassen onder 'instellingen'
    meteomorris op 2 sep 2015 09:55

Lukt niet.... hij roept heel hard "alles opgeslagen" maar no bueno.
    splitfest.nl
  • Rickvd
    Beginner
    Rickvd op 2 September 2015 · 10:37
    Ziet er goed uit!! Dit gaat zeker goed werken bij het vinden van goede poeder. Goud ook de weergegevens van de afgelopen periode bij de bestemmingen!
    Ik vond de volgende punten:
    - Of jullie zitten in een andere sterrenstelsel, maar zo niet dan lijkt de tijd van de posts op de frontpage wel erg snel te lopen. Staat nu 50 hours terwijl de posts volgens mij gisteren online kwamen
    - Bij freeride bestemmingen kun je filteren op schneelochs etc. Zou handig zijn om categorie "all" ook toe te voegen in de picklist
    - Zoomen op de google maps kaart kan niet met scrollen met het muis wieltje (windows), maar moet via de zoom lineaal links
    - op de pagina's van een bepaalde bestemming (bijv st anton) staan onderaan de powderquest updates en gidsen. Deze staan nu allemaal links. Ziet er een beetje vreemd uit zo'n lange lijst van 1 rij.
    - de menu structuur is nog wennen: bovenaan forecast, academy en forum. Onderaan paspoort en routes. Alleen vanuit frontpage is de "verse sneeuw" lijst toegankelijk (lijkt het), idem voor de playgrounds. Misschien onderaan alle belangrijke onderdelen van de site naast elkaar zetten (naast routes)?
    - Misschien is het een idee om de forecast kaart en playgrounds kaart te integreren? Nu op forecast geen bestemmingen aan te zetten. Bijv de playgrounds kaart als basis met menu voor bestemmingen: geen, all, schneelochs etc kunnen maken.
  • 49
    Advanced
    49 op 2 September 2015 · 11:08
    Ziet er strak uit, forum en weblog samen: prima plan. Goed om steeds te blijven vernieuwen. Hebben deze veranderingen ook tot een ander blog-beleid geleid?
    montagna bianca, ti amo
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 2 September 2015 · 11:31
    @49 'blog'-beleid... in de zin van?
    @Willem2k , jij kreeg dus een blanco pagina als ik je goed begrijp. Tripreports.. kom met hele goede argumenten en ik ga de discussie aan met de heren technici.
    @ffKnallen, super dat je er vanuit die bril naar hebt gekeken. Goede tips waar we al mee aan de slag zijn.
    @ffKnallen, inzake het lawinebericht. Ik heb even gekeken naar les 4 Vallees (http://wepowder.nl/playgrounds/lesquatresvallees) en ik geloof dat ik je snap. Je zou graag willen weten in welke lawineregio je precies zit. Toch? We zijn aan het kijken hoe we dit kunnen verbeteren. Dat staat nog op ons lijstje, maar is van latere zorg omdat er nog geen lawineberichten zijn.
    @ieism, hm gaan we naar kijken.
    @Rickvd,
    * tijd: ja we zitten in de 'fast lane' 😉. We gaan direct naar de tijden kijken.
    * all: goed punt. Ga ik bespreken
    * zoom: ga ik bespreken met de technici
    * uitlijning links: Chrome? Grappig, ik heb dat probleem ook maar de voor de rest niemand op kantoor. We snappen (nog) niet waar het aan ligt.
    * menu structuur: in principe komt straks op iedere pagina rechts de top lijst uit de forecast te staan met een link daarnaar toe. Dat moet al helpen. We kijken ook even naar de verdere logica.
    * forecast en playgrounds... we gaan proberen de top zoveel lijst uit de forecast opsomming op de forecastmap te plotten. Wordt nu naar gekeken.
  • 49
    Advanced
    49 op 2 September 2015 · 11:41
    @meteomorris blog schrijven-plaatsen, nu via het forum?
    montagna bianca, ti amo
  • Yves
    Advanced
    Yves op 2 September 2015 · 12:00
    @meteomorris ziet er strak uit. Mooi zo.

Maar: het ligt misschien aan mij, maar ik raak momenteel heel moeilijk tot bij de playground paginas met routebeschrijvingen. Als ik doorklik op gebieden (bijv via de geheimtips tab) dan krijg ik wel het desbetreffend gebied, met meteo en webcams enzo meer.... maar geen routes.

EDIT: bizar, voor een aantal gebieden waar ze er nu wel spontaan bij komen kreeg ik daarnet niks. Forget I said a thing, nice job.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 2 September 2015 · 12:25
    @meteomorris Bij nieuwe topics en zeker bij Marktplaats lijkt mij de topic starter het meest relevant, bij erg lange draadjes zoals ' share the stoke' is het de laatste poster. ik merk dat ik van bepaalde posters graag meteen reacties lees tewijl anderen niet direct bovenaan het prioriteiten lijstje staan. Ik begrijp dat er keuzes gemaakt moeten worden en even als bij de vorige overgang is het wennen. Mogelijk verandert het mijn gebruik zolang het niet afstompend is lijkt het mij geen probleem.

Nog 2 andere dingen.
    - op mijn profiel pagina verschijnt een scroll balkje onder de header terwijl volgens mij alle relevante info er gewoon opstaat. ik heb geprobeerd om het weg te krijgen, maar dan kan ik de lettertjes niet meer lezen (Windows 8.1, 1920x)
    -de notificaties lijken alleen gedeactiveerd te worden als je op de link drukt, terwijl ik vaak al daar geweest ben voordat naar notificaties kijk. Dus dan moet ik er nog een keer naartoe. Mooiste is om de links te deactiveren als je al op het draadje gekeken hebt, of kunnen selecteren en deactiveren in het notificatie scherm.
    Toerisski
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 2 September 2015 · 12:29
    Ziet er top uit!

Ik heb een kleine bug weten te vinden:
    Merkte vandaag 1 dingetje: als je een reactie in je inbox krijgt, krijg je een notificatie (getal op je profielafbeelding). Dit getal gaat enkel weg als je via notificaties naar je inbox gaat. Als je direct naar je inbox gaat en het bericht leest dan blijven toch de notificaties staan. Dit is niet erg als je 1 bericht hebt. Maar als je 3 berichten hebt moet je dus 3x doorklikken vanuit je notificaties om de getallen op je profielafbeelding weg te krijgen.
    Misschien kun je het zo bouwen dat wanneer iemand naar inbox gaat, automatisch de inbox notificaties komen te vervallen. Je ziet als je in je inbox bent namelijk direct of er nog nieuwe berichten zijn.
    Riding on the edge!
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 2 September 2015 · 12:42
    @meteomorris

Wat betreft de search, dat klopt. Ik kreeg gewoon een witte pagina.

Over het kopje trip reports... Wat mij betreft was juist dat de kern van WE powder! Gedeelde stoke is dubbele stoke toch? 😃

In de aanloop naar het seizoen is dat geleuter over nieuwe gear en de laatste bevindingen op safety gebied natuurlijk hartstikke leuk en interessant. Maar als het eenmaal begint te dumpen wil ik persoonlijk eigenlijk nog maar twee dingen weten: 1 Wie gaat er op pad, waar... En kan ik meerijden? 😉 2 Hoe vet/diep was het!? En moet ik ergens in een hoekje zitten huilen dat ik er niet bij was?

Maargoed, statistieken liegen niet dus blijkbaar vinden veel mensen hier geneuzel over spulletjes véél interessanter... 😉
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 2 September 2015 · 12:56
    Het tabblad 'hindcast' op http://www.meteoexploration.com/forecasts/Stubaier-Gletscher/... vind ik handig. Kan zo iets toegevoegd worden?

thx!
    knowledge is powder

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro