Actuele stand gletsjers in de Alpen

• Henrybest
    Beginner
    Henrybest op 2 September 2015 · 14:58
    Ik zal me eerst even introduceren. Ik ben Henry en kom al sinds mijn kinderjaren in de Alpen en dan vooral in de winter. Sinds 15 jaar klim ik zelf om daarna af te dalen. Een tijdje terug las ik het verhaal van Meteomorris over de gletsjers. Ik ben toen zelf weer een beetje de webcams gaan volgen waarna ik dacht laat ik een topic aanmaken waar we actuele kennis over de gletsjers kunnen delen.

Ik heb wat screenshots gemaakt de afgelopen dagen:

Stubaier Gletsjer, 1 september 2015

Kaprun (Kitz), 1 september 2015

La Grave, 31 augustus 2015

Zermatt, 2 september 2015

Saas Fee, 2 september 2015
  • ieism
    Tourist
    ieism op 2 September 2015 · 15:12 splitfest.nl
  • Henrybest
    Beginner
    Henrybest op 2 September 2015 · 15:57
    @ieism, indrukwekkende beelden. Maar ik ben vooral op zoek naar actueel fotomateriaal/shots van webcams van de gletsjers in de Alpen. Dan heb ik voor later in het seizoen een beeld waar het echt oppassen is.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 2 September 2015 · 16:13
    @ Henrybest
    Ik kijk altijd hier:
    http://www.sommerschi.com/forum/sommerschi-f5/
    Staan vooral veel Oostenrijkse Gletscher duidelijk op de foto. Webcams zijn toch niet echt hoge resolutie.
    Je kan beter foto's van einde zomer zien, na de eerste sneeuwbui zijn de Spalten al veel moeilijker te zien.
    splitfest.nl
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 2 September 2015 · 16:42
    Ik zal ergens de komende tijd nog eens proberen een goede highres foto te maken van de Kitzsteinhorn, ik vind het er nogal droevig uit zien.
  • Henrybest
    Beginner
    Henrybest op 2 September 2015 · 19:17
    @Erwin dat zou mooi zijn! Dank.
  • Henrybest
    Beginner
    Henrybest op 2 September 2015 · 20:32
    Het is echt heel slecht gesteld. Dat wordt lang wachten en hopelijk veel sneeuw dit najaar.

Tignes, 2 september 2015

Les 2 Alpes, 2 september 2015

Zugspitze, 1 september 2015

Solden, 1 september 2015

Pitztaler gletsjer, 1 september 2015

Molltaler gletsjer, 1 september 2015
  • Rutger
    Advanced
    Rutger op 3 September 2015 · 09:38
    Op deze site gegevens waarom de gletchers smelten (een veel hogere zomer temp). wintertemperaturr en sneeuwbedenking spelen nauwelijks een rol. Echter de zomer temperatuur is ruim 1.5 jaar hoger dan in de jaren 60.

als je verder kijkt op de site zie je winter temperatuur eerder omlaag is gegaan de laatste 30 jaar, en de sneeuwhoogte en sneeuwbedekking laat oa in de regio Pillersee (ca 900m) een stijgende trend zien (hochfilzen fieberbrunn waidgrenn).

http://www.zukunft-skisport.at/warum-die-gletscher-weiterhin-schmelzen...
    The object in life is not to be on the side of the majority,

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro