@PieterDC Als je de Punisher hebt met 110 onder de voet heb je eigenlijk al de ideale 1 quiver. Ik ga ervan uit dat je voor aankoop eerst heel bewust test, en dat op basis van deze bevinding je uiteindelijk bij Scott bent terecht gekomen.
Ik vind het ietswat raar om dan in het wilde weg zowiezo al over te schakelen naar een extremere ski en dan ook nog van een ander merk. Hoe voordelig de prijs dan ook is, als het uiteindelijke gevoel met de ski niet optimaal is, maak je ook verlies. Ik herinner me het niet zo goed maar was jij dat niet die ook een tijdje geleden hier een boodschap plaatste rond de 'foute' aankoop van de Sin van Rossignol die verre van optimaal was ifv je lichaamsbouw?
Ski's moet je testen en dan best ook nog in de condities die matchen met het programma van de ski die het heeft meegekregen van de fabrikant.
Ik moet zelf ook eerlijk zijn; mijn Kuro's waren meermaals overkill, enkel in Canada, Patagonië en 2 jaar geleden 2 dagen in Arlberg kwamen deze 100% tot hun recht. Als je kijkt naar het overall rendement van de ski scoort ze eigenlijk niet bijster goed.
Mijn vrouw was zo enkele jaren geleden gefocust op de aankoop van de Yvette van DPS, zeg maar het Big Mountain merk in de industrie. Ze wou ze via internet aanschaffen tot ze uiteindelijk de kans kreeg om ze eerst hier in Zwitserland te testen; de ski kreeg zeer snel een onvoldoende; veel te dunne ski's die onvoldoende stijf zijn en die in best wel gunstige condities zo onstabiel bleken te zijn dat ze de dag zelf nog is gaan omruilen voor een andere ski.
Testen, testen, testen is mijn boodschap ondanks de prijs want het is eigenlijk de synergie tussen ski en skier die primeert.
Vrijblijvend uiteraard maar handig kan zijn om je 'Freeride paspoort' hier online te vervolledigen zodat Forum-gangers je beter kunnen adviseren met hun opgedane ervaringen.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Grüezi
Kuro