Freeski TV, seizoen nummer 4

• Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 30 November 2010 · 10:00
    @ 3:30

Tijd voor wepowder.com ?
    Go to heaven, ski like hell!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 30 November 2010 · 10:47
    F*ck. die lui gaan zo hard de berg af dat ze volgens mij niet bang hoeven te zijn voor lawines..😮
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 30 November 2010 · 11:28
    Wooow....wat een lekker filmpje!!
    WeRookie
  • Janusius
    Beginner
    Janusius op 30 November 2010 · 11:40
    Als ik het zo zie dan worden wij als dummies van beter poederadvies voorzien dan de Heren pro's, of zijn Kaj en co al aangemeld bij wepowder.com?
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 30 November 2010 · 14:27
    Heerlijke aflevering  8)

en volgens mij had iedereen hier dezelfde gedachte in z'n hoofd @ 3:30
  • Spider
    Tourist
    Spider op 30 November 2010 · 23:42
    wat een verschrikkelijk gave gast is die Kaij toch...held +1
    Better to burn out, then to fade away.
  • ginga
    Tourist
    ginga op 1 Dezember 2010 · 00:40
    Limone is geweldig, 's ochtends poeder, 's middags terrasje Ventimiglia!
    btw terrein van Montgenèvre is hetzelfde als waar candide kamera 1 (voor een deel?)
    geschoten is?
    nuff said
  • TomDV
    Beginner
    TomDV op 6 Dezember 2010 · 17:44
    Volgende episode is er en hij is weer erg dik!

[youtube]571Lbfo0E8w[/youtube]

• meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 6 Dezember 2010 · 19:42
    Lekker filmpje. En in essentie de reden waarom ik in 2005 met versesneeuw (toen nog een poederblogje) en in 2008 met Arjen en Bart wePowder begon.

Na 15 jaar door de Alpen getrokken te hebben en vanaf begin 2000 helicamps georganiseerd te hebben, was ik wel weer aan avontuur toe. In al die jaren was ik heel wat wintersportvrienden verloren. Vaste bestemmingen, werk, vriendin, de kroeg etc.. de bekende ontwijkende antwoorden waarom er geen poeder meer werd gereden. Met een klein groepje hardcore vrienden reed ik nog achter de poeder aan en in die tijd van schaarste (werk, 2 zoontjes erbij in 2004 en 2006 en de surf die riep) reden we weer als het kon. Als de poeder ons riep.  We stopten met de camps, teveel tijd, teveel gedoe, en gingen weer waarom ik ooit poeder ben gaan rijden. Vanwege het diepe witte goud, de onbekende bestemmingen, nieuwe lijnen en het geluk dat je deelt met vrienden. Oude vrienden en nieuwe vrienden. Want vrienden voor 1 dag in de backcountry, worden al snel vrienden voor het leven. Poeder werd weer wat het voor mij was: vrijheid. Zelf beslissen waarheen te gaan. Iedere dag weer. Iedere dag opnieuw opstaan met een 'joehoe' gevoel. Een nieuwe dag, nieuwe avonturen. Geen regels, geen toezicht, geen betuttelende overheid, helpdesken, wachten.. wachten op de gids, op de sneeuw, op het avontuur. Eigenlijk is het geen wonder dat mensen zich laveloos zuipen tijdens de wintersport. Gaan ze op vakantie om te ontsnappen, staan ze weer in de rij, moeten ze luisteren naar de skileraar, wachten op het eten, niet te hard naar beneden.. Poeder puur it is. Alleen jij, je vrienden en de gedeelde verantwoordelijkheid. Spelen als kinderen.

Zo begonnen we ooit wePowder. Omdat we het waard vinden om vrijheid te delen. Omdat we denken dat er nog zoveel creativiteit in ons mensen zit, omdat we vinden dat wintersport iets anders is dan binnen de lijntjes te rijden. En we zijn nu een heel eind;

* we garanderen met z'n allen poeder
    - door m'n sneeuwbericht en de poederalerts
    - door de nieuwe snowmaps op wepowder
    - door jullie 'local reports' met ons allemaal te delen
    - door je te vertellen waar ze gaan vallen

* we beloven nieuwe speeltuinen en bestemmingen, want de Alpen en Pyreneen zijn het waard om echt ontdekt te worden;
    - met de 114 freeridebestemmingen in het wePowder boek
    - met de inmiddels 212 freerideroutes op wePowder Lines

* en we delen het met (nieuwe) vrienden
    - via het forum
    - de comments
    - wePowder Lines
    - en op de iPhone en wepowder.com

Een groot wijsgeer zei eens: het gaat niet zozeer om de bestemming, het gaat om de reis ernaar toe. Poeder is een wonder. Geniet er zoveel van als je kunt. Maar bij de start zei men dat dit onmogelijk was. 'Freeriden bestaat niet' zeiden een aantal importeurs, 'Mijn vrienden willen niet achter de poeder aan.', 'Airolo nooit van gehoord?', 'Kan ik dan zomaar overal freeriden?'...

Vaak moet ik nog terugdenken aan dat mailtje van John uit Noord-Holland. 4 winters geleden had hij een pension geboekt in Tirol. Maar ik adviseerde het zuiden. Daar sneeuw in Tirol fohn. Na wat mailtjes heen en weer cancelde hij Tirol en ging met zijn camper richting het zuiden. Die nacht stond hij 2 keer op om de sneeuw van het dak van zijn camper te vegen, terwijl het in Tirol fohnde als een gek. Hij reed heupdiepe poeder en afgelopen voorjaar zag ik hem voor het eerst.

Dat is wePowder. Wij geven je de tools, maar je moet het uiteindelijk zelf doen. Pas als je zelf op trip gaat, dan gebeurt er iets magisch. Je eigen avontuur. Met diepte- en hoogtepunten, nieuwe lijnen, spontane vrienden, andere poeder, iedere dag een ander bed en magische pasta. Daarom rijd ik poeder. Door wePowder heb ik vele nieuwe vrienden leren kennen, nieuwe lijnen gereden en nog steeds nieuwe gebieden ontdekt. Ik heb inmiddels al weer een lijstje met bijna 100 gebieden die het waard zijn om met jullie te gaan delen.

Maar in die jaren kwamen we er ook achter dat het avontuur voor sommigen nog een stap te ver is.
    We hameren op veiligheid. Niet omdat er extreem veel mensen omkomen in lawines. Ik bedoel de 100 doden per jaar in de Alpen vallen in het niet bij de 1500 zwervers die jaarlijks sterven in Moskou tijdens de koude winters. We hameren op veiligheid omdat niemand, maar dan ook niemand op dat ene telefoontje zit te wachten. Zelf zorgdragen voor je veiligheid is ook onderdeel van het avontuur. Dat doen we door lawinedienst.nl, het freeridepaspoort en sinds kort met wepowder spots. Jij kunt een betere freerider worden, zodat je het vertrouwen krijgt om zelf op trip te gaan.

We hameren op techniek, want techniek is je redding. Op momenten dat je jezelf klem hebt gereden, je een blessure hebt opgelopen en op halve kracht terug moet of de halve berg naar beneden schuift en er enkel een harde steile onderlaag rest. Techniek leer je door veel te gaan rijden. Niet alleen op de dagen dat poeder heupdiep is (want zeg nu zelf, daar is geen kunst aan), maar ook op die dagen dat er al weken geen sneeuw is gevallen. Techniek leer je door goede lessen te nemen en door veel buckels te rijden. En daarom begonnen we met het paspoort en met de spots, zodat je aan je techniek kunt werken.

We hameren op materiaal, want goed materiaal laat je beter rijden. Freerideboards- en ski's maken de poeder makkelijker. Schep, pieper en sonde het veiliger en vellen, sneeuwschoen en stijgijzer de backcountry toegankelijker.

We hameren op ervaring. Ga zelf rijden. Leer, leer en leer. Altijd onder de vleugels van een ander maken je geen goede freerider. Je leert geen beslissingen te maken. Of dat nu om goede sneeuw of de juiste lijn draait. Neem de verantwoordelijkheid en leer! Maar doet dat pas als je bovenstaande 3 op orde hebt.

En zorg voor vrienden. Want vrienden maken de trip veiliger, maar vooral leuker.
    wPowder weet je..

zucht.. en m'n hoofd borrelt weer... we gaan met z'n allen nog veel avonturen beleven.. Hier en in de sneeuw
    May the powder be with you!
    May the powder be with you.
  • TomDV
    Beginner
    TomDV op 6 Dezember 2010 · 20:00
    Inspirerend stukje ... 😮
    Frontpage waardig lijkt me!

Ook leuk om je achtergrond te weten morris!
  • zwiebertje
    Tourist
    zwiebertje op 6 Dezember 2010 · 20:29

F*ck. die lui gaan zo hard de berg af dat ze volgens mij niet bang hoeven te zijn voor lawines..😮

ik vond deze wel mooi, toen ik het shot op 5.40 zag in de laatste video!
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 6 Dezember 2010 · 20:42
    Mooi stukje Morris, leuk om te zien wat zo'n roadtrip filmpje en het plezier wat van die gasten afstraalt los kan maken  ;D
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 6 Dezember 2010 · 21:19
    Mooi verhaal Morris. Door jullie heb ik het licht weer gezien.

Ik was alweer bijna vergeten hoe lekker het is om in de poeder te knallen, adem te halen tussen twee bochten in. Alles in slow motion aan je voorbij zien gaan terwijl je toch met een aardig tempo bochten aan elkaar rijdt.

Ik was na 7 jaar bijna iedere dag freeriden, op mijn 27e in één keer -cold turkey- gestopt. Er moest zo nodig een huis komen, een carrière, en ik had een meisje ontmoet. Daarna hooguit 1 a 2 keer per jaar een weekje met een groepje vrienden op vakantie.
    Die het vervolgens niet leuk vinden om te skiën als het sneeuwt, of net zo makkelijk op een bleubird day een uur in de auto gaan zitten, om te shoppen in Kitz  ???

Tot vorig jaar, toen ik me wat meer ging interesseren in WePowder. Vanaf toen kreeg ik weer in de gaten dat Poeder ook echt een keuze is. Helaas waren toen alle vakanties al geboekt en betaald (want stel je voor: er is niets meer te krijgen  😋).

F*ck it, dit jaar doe ik het anders!

De krokus vakantie met de vriendengroep heb ik afgezegd en ik heb van het weekend een ticket geboekt, eind januari ga ik skieen in Gulmarg, India  ;D.
    In maart ga ik nog de praktijkversie van Lawine II doen en ik hoop ook nog geld over te houden om nog een weekeindje ergens begin januari te gaan knallen (daar waar ze vallen 8)). Als ik helemaal de Jackpot win kan ik in ook nog mee met een Powderchase, ik denk echter dat dit ijdelele hoop is.

De toon is echter gezet: Poeder is ook mijn keuze

Ik dank u.

p.s. vet filmpje, vooral het eerste stuk in het bos  8)
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 6 Dezember 2010 · 21:57
    zoiets noemt : vinger aan de pols ;
    voeljem kloppen ;
    ik ook ;
    prachtige juiste woorden morris & pazz
    sbs roelz
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 6 Dezember 2010 · 22:07
    Lekker stukkie Morris, en ook Pazz goed bezig!
  • Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 7 Dezember 2010 · 07:18

Lekker filmpje. En in essentie de reden waarom ik in 2005 met versesneeuw (toen nog een poederblogje) en in 2008 met Arjen en Bart wePowder begon.

Na 15 jaar door de Alpen enz.enz.

May the powder be with you!

Ah, heerlijk om zo aan het begin van de dag een inspirerend stukje te lezen. Zelfs een beetje jaloersmakend! Het moet toch fantastisch zijn als je van je passie iets moois en groots te maken. Om een verschil te maken.
    WeRookie
  • zumhaha
    Beginner
    zumhaha op 8 Dezember 2010 · 10:53

Inspirerend stukje ... 😮
    Frontpage waardig lijkt me!

Ook leuk om je achtergrond te weten morris!
  • Janusius
    Beginner
    Janusius op 8 Dezember 2010 · 11:01
    Mooi heren, erg mooi.
  • joepchinees
    Advanced
    joepchinees op 31 Dezember 2010 · 00:26
    hey pssst..

http://blogs.powdermag.com/videos/salomon-freeski-tv-season-4-episode-...

nog niet officieel op de salomon site blijkbaar (?)

• Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 31 Dezember 2010 · 09:52
    By far de beste tot nu toe! No doubt.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 31 Dezember 2010 · 21:38
    Nice 8)
  • BramMens
    Tourist
    BramMens op 1 Januar 2011 · 17:40
    Wel weer een hoop segments die overlappen met The Way I See It... Maar doet niet af aan de heel mooie beelden.
  • joepchinees
    Advanced
    joepchinees op 1 Januar 2011 · 17:56
    Hij is extra leuk na het kijken van een segmentje van de blizzard van ahhhs... heerlijk die voice over 😃
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 2 Januar 2011 · 11:09
    dit was er wel weer eentje die het posten waard is  8)

Is het trouwens een gebrek aan opvoeding als ik Blizzard van ahhhs nog nooit gezien heb???
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 2 Januar 2011 · 15:54

Is het trouwens een gebrek aan opvoeding als ik Blizzard van ahhhs nog nooit gezien heb???

kun je dan eigenlijk wel van opvoeding spreken?  ;D
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 2 Januar 2011 · 23:19

[quote author=MarcD link=topic=1645.msg30153#msg30153 date=1293962970]

kun je dan eigenlijk wel van opvoeding spreken?  ;D
    [/quote]

mn ouders hebben me lang geleden voor het eerst in de sneeuw gezet, dus ik geef ze maar het voordeel van de twijfel  :😃 :😃     
  • joepchinees
    Advanced
    joepchinees op 8 Februar 2011 · 10:09
    nieuwe episode, vervolg op het skisurf experiment van townsend en abma...

http://www.salomonfreeski.com/us/freeski-tv/season-04-episode-16.html...

Goed nieuws voor alle stokkenliefhebbers: Dit keer MET skistokken!
  • Spider
    Tourist
    Spider op 8 Februar 2011 · 20:44
    hey ik zag pep fugas laatst in "revolver"weer met skistokken...dus toch weer terug  ;D
    Better to burn out, then to fade away.

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro