PA#9: meer dan een halve meter sneeuw voor noordwesten Alpen

• Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 24 Februar 2016 · 09:53
    Ik heb 2 jaar geleden bij Gressoney / Monte Rosa ook voor gesloten liften gestaan bij een dergelijke dump. Ook de weg naar Gressoney was toen gesloten wegens lawine gevaar. Ze werken daar wel hard om de liften weer open te krijgen. In ons geval waren de liften (bij mooi weer zodat de heli kon vliegen) dagelijks wel voor 11 uur weer open.
  • Christ05
    Beginner
    Christ05 op 24 Februar 2016 · 10:09
    @meteomorris wat verwacht je in Sestriere?
  • Patrick1973
    Beginner
    Patrick1973 op 24 Februar 2016 · 11:26
    Als er werkelijk zo'n bak sneeuw naar beneden dondert op zo'n korte tijd, schiet het lawinegevaar meestal direct door het dak.
    Aan de ander kant, als je ziet dat in Zermatt vandaag 'maar' 20cm sneeuw ligt beneden, kan zo'n dump deugd doen en het seizoen rekken. Ik zou zeker in April nog één of 2 keer willen gaan boarden.
  • 49
    Advanced
    49 op 24 Februar 2016 · 11:49
    @cojack, dat was die 2 meter in 36 uur? Dat was echt uitzonderlijk hoor. De liften waren toen óók weer snel open omdat het carnaval in Milaan was.

Nu is de situatie wel heel anders. Toen lag er een dik stabiel pak sneeuw, nu ligt alles van oost over noord naar west boven de circa 2300m op een dikke suikerlaag. Op sommige plekken (veelal oost) weliswaar onder een dik sneeuwpak (oude windplakken) die het moeilijk maakt de zwakke laag daaronder te raken, maar @meteomorris wat gebeurt er als daar twee meter sneeuw op valt?
    montagna bianca, ti amo
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 24 Februar 2016 · 14:37
    @49 klopt!
  • Thib
    Advanced
    Thib op 24 Februar 2016 · 17:29
    @waldooosterhoff & @Poederjacob, Wij (momenteel 2 personen) zullen ook vertoeven in Monte Rosa van 27 tot 05/03.

Indien jullie in monte rosa belanden,

Hebben jullie al enig idee waar je zal verblijven? wij zijn momenteel nog opzoek naar de goedkoopste oplossing.

Zin om samen eens een afdaling te doen? Aan jullie profiel te zien ziet het er naar uit dat we op een gelijkaardig niveau zitten. Mijn buddy dat mee is, is wel iets minder ervaren dus dat zal ik nog moeten zien als hij mee zou kunnen.

Cheers!

Thibaut

Ps. Stoked voor de dikke dump die er aan komt!
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 24 Februar 2016 · 18:27
    Vanaf maandagmiddag sneeuwt het al bijna onophoudelijk in Sainte Foy, maar dorp ligt nog onder de dooigrens. Toch is er niet heel veel gevallen (20 cm?) Boven 2000m is de sneeuw te doen, daaronder is hij zwaar. Vandaag 2 van de 4 liften dicht vanwege lawinegevaar. Hopelijk morgen meer geluk (lees kouder, meer liften, meer zicht,....)
    Koppelbaas op 23 feb 2016 21:26

Het was enorm leuk vandaag. Zicht was later op de dag wel ruk maar tussen de bomen prima te doen.
    Wel echt een grote bende daar off piste, iedereen (bejaarden, kleuters, ouders) duikt daar de traverse sporen in zonder enigsinds helm of safety gear.
  • Powter
    Advanced
    Powter op 24 Februar 2016 · 19:07
    Wordt druk in Monte Rosa.. Wij gaan morgenochtend rijden waarschijnlijk dus naar Monte Rosa. @Thib ook ik heb een boarder bij die nodig ervaring op moet gaan doen even aankijken hoe het gaat.

We hebben het al gehad om eventueel een gids te delen lijkt erop dat er wel meer poederaars zijn... Contacten staat vrij maar zoals gezegd ligt het ervaringsniveau van mijn buddy niet hoog.

@meteomorris, wil graag gebruik maken van jullie booking.com link gebruik alleen altijd de app op mijn telefoon als je toevallig een optie voor de telefoon weet scheelt dat een hoop gedoe. Bedankt weer
    Powter
  • Onnem
    Tourist
    Onnem op 24 Februar 2016 · 20:48
    ja, ik weet het, hoofdrun GFS meer dan 3 dagen vooruit is glazen bol, maar toch....

BOEM

• Poederjacob
    Advanced
    Poederjacob op 24 Februar 2016 · 21:13
    @thib @powter, wij beslissen morgen waar naar toe. Wij wachten nog even het volgende weerbericht af.
    Als het monte rosa wordt laat ik jullie zeker nog iets weten zodat we misschien samen enkele lijnen kunnen rijden. En als onze skills een beetje dezelfde zijn, misschien samen een gids huren?
    Misschien kunnen we zaterdag voor de dump al eens wat samen boarden / skiën.

Yepla,
  • ieism
    Tourist
    ieism op 24 Februar 2016 · 21:24
    Zit er toevallig iemand in Limone Piemonte of Isola2K volgende week? 😃
    splitfest.nl
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 24 Februar 2016 · 22:30
    bij de eerste de beste 40cm is San Domenico meestal dicht... na 2 dagen ben je er overigens ook wel weer uitgekeken qua terrein 😃 tenzij je de vellen meeneemt en een stukje gaat wandelen, of de backside kunt doen.
  • Poederjacob
    Advanced
    Poederjacob op 24 Februar 2016 · 23:03
    @Meteo Morris, zou de Queyras ( Abries ) een goede keuze zijn dit weekend?
    Deze regio krijgt normaal gezien toch zeer veel sneeuw bij een retour d'est, maar staat maar vrij laag op de powranking.

Alvast bedankt,
  • mhilberts
    Beginner
    mhilberts op 24 Februar 2016 · 23:04
    Hier in lotschental zijn we 60% onderweg met de 50cm van PA9 schat ik.
    Vanochtend bliebird en 20cm poeder. Onder de 2000m nog een beetje dik maar ingewaaide veldjes bovenin zelfs bij vlagen bottomless lichte pof. Prima te doen. Er waren zeker 20 andere freeriders onderweg dus eind van de dag nog makkelijk een maagdelijk lijntje te vinden. Vanaf vanmiddag sneeuwd het lekker door.Morgen De bossen van leukerbad.
  • waldooosterhoff
    Beginner
    waldooosterhoff op 24 Februar 2016 · 23:14
    @Poederjacob @thib @powter @Roelaano Bedankt voor de reacties, we (4 pers) laten san domenico skiers links liggen en kiezen waarschijnlijk voor monte rosa. Ben daar al eerder geweest en kan me daar de eerste paar dagen zeker veilig zonder gids vermaken, maar sluit niets uit, ik hou het forum in de gaten.

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro