Welke splitboard voor controle in "nasty" condities?

• Erwin
    Elite
    Erwin op 25 November 2016 · 11:15
    @AlexL de Solution 165W is nu 26.6 cm breed. Die waar je nu op rijdt is volgens mij 26.2 cm breed. Dus ik zou je niet vastpinnen aan de 168 cm lengte als je eigenlijk ook meer draaigemak wilt. Zelf ga ik dit jaar ook voor het eerst de 165W rijden.

Daarnaast zijn er al een aantal goeie merken genoemd. LTB was vroeger naast Rad Air een van de weinige merken die exotische lengtes (en breedtes) bouwden. Voor zover ik weet is Good Boards opgericht door mensen die eerst voor LTB werkten.

Ik weet zelf hoe lastig het kan zijn om de juiste maat boards te vinden, als je niet mooi in het plaatje van de gemiddelde snowboarder past. Niet alle fabrikanten denken even goed mee aan mensen met iets andere proporties. Aangezien wij daar heel weinig invloed op kunnen uitoefenen, sluit ik me daarom ook aan bij @robbert. Als je toch nog iets kunt doen om je bootlengte te reduceren, opent dit toch weer een nieuw gedeelte van de snowboardmarkt. Zelf heb ik helaas ook een superfijn paar boots laten staan, omdat ze het niet toestaan dat ik de boards kan rijden die ik wil rijden.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 25 November 2016 · 11:24
    Ken het merk verder niet, maar kwam deze laatst tegen. Vette shape wel imo + split ready. 268 / 272 waist voor de 160 en de 170

http://www.sgsnowboards.com/snowboards/grand-traverse/...
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 25 November 2016 · 12:53
    @willem2k het is een heel bekend merk in de wedstrijdsport, met name alpiene snowboarden en boardercross. Sigi Grabner is nogal een legende, al zullen weinigen hier op wePowder hem kennen denk ik. 😉 De boards die ik ken zijn niet heel erg speels, maar hebben zeer goede rij-eigenschappen vooral voor de actieve en technische rijder.

• Robert-marieke
    Advanced
    Robert-marieke op 25 November 2016 · 15:48
    Wat ik weet over LTB is het komt uit Tsjechië en was een 5 tot 6 jaar geleden een b merk. maar gezien de specs die ze gebruiken in hun snowboard moet ik er van uitgaan dat ze stappen naar voren hebben gemaakt. Verder kan ik weinig reviews vinden op Google.
    maar meer gericht op het freeriden.

Snowboarder
  • AlexL
    Beginner
    AlexL op 26 November 2016 · 09:13
    Thanks guys!!

@Erwin: inderdaad, ga toch nog even verder experimenteren met 24.4's

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro