snowboardbindingen, welke?

• Michielvn
    Tourist
    Michielvn op 28 Oktober 2010 · 14:32
    Als ik jou was zou ik ook eens een keer naar Drake's kijken. Lekker stijf!
    Een ding kan ik je wel meegeven, als je vooral op de berg te vinden bent en niet vaak in de hal, geen Flow.
    Prijs/stijfheid-verhouding ligt laag en soms wil ik wel eens een afdaling mijn bindingen iets losser dan de afdaling erna. Dat is met Flow-bindingen lastiger snel af te stellen dan straps. Straps stel je toch elke afdaling weer opnieuw af eigenlijk.
    Ik vind het enorm zonde dat ik me die dingen aan heb laten praten! Maar gelukkig weet ik nu beter!

• Erwin
    Elite
    Erwin op 28 Oktober 2010 · 15:33
    @koeienlap: je kan er elastomeren onder monteren in een paar diktes. Verder is de highback nu van kunststof en dat was in het eerste model anders... Het contactoppervlak blijft redelijk klein, al heb ik met mijn huidige bindingen met normale interface afgelopen seizoen ook al twee boards gesloopt - gebroken voor de voorste binding.
  • RNwnS
    Advanced
    RNwnS op 28 Oktober 2010 · 18:10
    @ Erwin, die elastomeren oid worden die gebruikt voor extra demping of ook om te voorkomen dat de bindingen zich aftekenen in je toplaag?
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 28 Oktober 2010 · 21:03
    Dat ligt aan welke je eronder monteert. In ieder geval helpen ze om geen afdruk op je board te krijgen, maar veel demping geeft alleen de dikke elastomeer.

Heb zelf alleen de plaatbindingvariant. Moet nog steeds eens extra opbouw voor soft aanschaffen.

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro