haute route verbier

• mark75
    Beginner
    mark75 op 31 Oktober 2016 · 15:12
    wie kan mij vertellen wat de verhouding lopen/skieen is? hoogtemeters lopen versus heerlijke afdalingen.

en ik neem aan dat eind maart de beste tijd is als het skieen ook belangrijk is?
    Onequiver
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 31 Oktober 2016 · 15:22
    Hier op outdooractive.com: http://www.outdooractive.com/de/skitour/grosser-sankt-bernhard/skihoch...
    Deze gaat van Argentiere (Chamonix) naar Saas-Fee. Als beste tijd wordt maart tot mei genoemd. Misschien kun je @ErnstHendrikSprenger contacteren, die heeft em gedaan zover ik weet. Ik zag dat Edward Bekker en Jelle Staleman hem ook als reis aanbieden...
    It's all about the turns duuuuuude!
  • kanski
    Elite
    kanski op 31 Oktober 2016 · 19:08
    Ik heb 'm twee keer gedaan en kan je vertellen dat het veel lekker lopen is en bijzonder weinig interessants afdalen! Of hij moet in 20 jaar verschrikkelijk anders geworden zijn! Voor het skiën hoef je het niet te doen! Wel om gewoon gedaan te hebben.
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • mark75
    Beginner
    mark75 op 31 Oktober 2016 · 22:09
    Bedoel je met lekker lopen ook makkelijk? Dus niet te steil ? Geen ijsvlakten etc?
    Onequiver
  • dick
    Advanced
    dick op 31 Oktober 2016 · 22:36
    Uit de oude doos, de Haute Route uit het jaar 2000, via Verbier (cab Mont Fort)
    https://dvdny.home.xs4all.nl/2000rm.htm met hoogtes en dergelijke
    https://dvdny.home.xs4all.nl/2000.htm trip report

Ik heb inmiddels alle 3 de versies gedaan, 2 keer geëindigd in Arolla vanwege het weer btw. Verbier is de makkelijkste variant van de 3. Mijn favoriete variant (en de moeilijkste) is de Haute Route Grande Lui via de Grand St Bernard Hospice.
    --
  • mark75
    Beginner
    mark75 op 1 November 2016 · 09:29
    @dick gaaf verslag dank je. ik geloof dat dag 3 van verbier route mij het meest aanspreekt......
    Onequiver
  • ieism
    Tourist
    ieism op 1 November 2016 · 10:36
    @mark75 Waarom niet bijvoorbeeld de Urner Traverse als je conditie dat toelaat? En dan ergens niet te laat in het seizoen, met een dik pak sneeuw. Veel minder druk, en met veel meer afdalingen. Lopen is best leuk hoor, maar je neemt niet voor niets ski's mee toch?
    splitfest.nl
  • mark75
    Beginner
    mark75 op 1 November 2016 · 14:32
    ja! dat soort dingen zoek ik. nu de conditie nog idd. lopen in dienst van het skieen is het motto.
    Onequiver
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 1 November 2016 · 21:27
    of van Realp naar de Simplonpas
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 18 November 2016 · 09:22
    @mark75

Het is een mooie tocht, zeker de moeite waard om gedaan te hebben. Loop/ski verhouding, tja zoals Sander ook al zei:'daar hoef je het niet voor te doen.'

Wij hebben het midden april gedaan je kunt best cornsnow skien als je het goed timed.

Wellicht als je in Maart gaan zijn de condities beter, maar dan zou ik zeker met een lokale gids gaan vanwege verhoogd risicio gevaar.

Kort gezegd, mooi avontuur maar als je focus op het skien ligt is het niet een trip voor jou.

FUCK YEAH I AM FREE

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro