Alles over splitboard bindingen '16-'17

• ieism
    Tourist
    ieism op 21 November 2016 · 02:40
    Wat betreft energieverbruik merk ik het vooral in de mate waarin ik mijn skitourvrienden bij kan houden. janvannieuwenhuijzen op 20 nov 2016 21:50

Skivrienden? Misschien is dat eerder het probleem, en niet die 50gram. 😃

Hardbooters op splitboard.com zijn altijd een soort evangelisten. Maar ik ken gelukkig ook mensen die eerlijk toegeven dat de afdaling toch minder voelt. @Erwin welke maat heb je, dan probeer ik op Splitfest een setje voor je te regelen. In the name of science natuurlijk.
    splitfest.nl
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 21 November 2016 · 12:42
    @ieism dat zou heel erg cool zijn! Met mijn eigen zooltjes en kortgeknipte teennagels pas ik wel in maat 45, heel misschien 44. Heb nog nooit geprobeerd duckstance te staan met hardboots, dus dat kan wel eens hilarisch worden! 😃
  • robbert
    Advanced
    robbert op 21 November 2016 · 17:20
    @Erwin Je kan ook even langs Engelberg en mijn phantom binding ophalen voor een test rondje.
    @ieism mijn binding staat ter beschikking voor het splitfest om te testen.

Hardbooten handig voor lopen maar afdalen voelt niet zoals ik het gewend ben. Daarnaast vind ik het voordeel met lopen niet overtuigend genoeg. Met softboots gaat het lopen goed genoeg ook traverses of met stijgijzers.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 22 November 2016 · 12:19
    @robbert ik ben dus heel erg benieuwd of ik als diehard hardbooter wel genoeg lol ervaar tijdens de afdaling. Superaardig dat je jouw setup beschikbaar stelt!

Zelf heb ik ook nog nooit problemen gehad met stijgijzers en softboots en er vaak genoeg ook mee in de rots geklommen.

• robbert
    Advanced
    robbert op 22 November 2016 · 17:23
    @Erwin Ha de FKK bij de oberwalderutte, geen snowboard mee? Goede herinneringen aan, wat jij @costijn?
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 22 November 2016 · 17:53
    Offtopic: nee, geen snowboard mee. Ik neem het mezelf nu nog steeds kwalijk, maar waarschijnlijk was ik met een board op mijn rug keihard van die graat afgeblazen. 😉 Trouwens, ik krijg heel rare resultaten als ik FKK google.

@robbert @costijn @haas @roelaano het zou leuk zijn om ons materiaal eens goed te testen in de geul aan de andere kant van dat dal.
  • costijn
    Expert
    costijn op 23 November 2016 · 03:18
    ja vet mooi toppie op je verjaardag @robbert !
    de geul in de verte bedoel je zeker?
    https://www.flickr.com/photos/33720857@N03/5252556997/in/album-7215762...
  • robbert
    Advanced
    robbert op 23 November 2016 · 06:16
    de Pallavicinirinne, tja die staat al een tijdje op de lijst. Best een toer om er te komen
  • Haas
    Expert
    Haas op 23 November 2016 · 15:00
    Serieuze rinne! Tentje mee?!
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 23 November 2016 · 18:27
    Ja die geul ja. @haas er is een bivak in de buurt 😃
  • janvannieuwenhuijzen
    Advanced
    janvannieuwenhuijzen op 23 November 2016 · 20:37
    Ieder zijn ding natuurlijk, ik denk dat ik het verschil misschien niet zo goed zou merken als ik niet elk jaar met dezelfde groep en gids een meerdaagse huttentocht zou doen. Maar Jeremy Jones, Xavier de la Rue en vele anderen doen veel extremere dingen en komen prima weg met softboots, fijn dat er zoveel te kiezen is wat mij betreft en dat iedereen zijn ervaringen (en spullen (-😉 blijft delen.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 5 Januar 2017 · 19:06
    In Denver USA heeft Prowder een alternatief voor de Voilé pucks op de markt.

Ze passen op een splitboard, DIY-split en een regulier board met 4x4

http://www.prowder.com/product/binding-saddles/

En daarmee is mogelijk meteen de vraag van @ieism in dit topic beantwoord http://wepowder.nl/forum/topic/185020

Ze hebben ook eigen clips.

Ik ben benieuwd of die cowboyclips waarmaken wat ze beloven
    http://www.prowder.com/product/cowboy-clips/

Bovendien melden ze met eigen pucks op de markt te gaan komen die twee keer zo sterk zouden zijn als de Voilé pucks

PS. voor shipping naar Nederland hebben ze een flat rate van 20 Dollar. Als we iets zouden willen laten overkomen zouden we dat het beste met een groepsinkoop kunnen doen.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 5 Januar 2017 · 20:13
    Hier zie je mooi de werking van de Plum Feyan.

• ieism
    Tourist
    ieism op 5 Januar 2017 · 21:16

PS. voor shipping naar Nederland hebben ze een flat rate van 20 Dollar. Als we iets zouden willen laten overkomen zouden we dat het beste met een groepsinkoop kunnen doen. Mars op 5 jan 2017 19:06

Ik heb hier een Stompede demo gehad die ook Prowder clips en hooks had. Zelf vond ik het niks, maar als je ze zoekt zou ik die jongens eens mailen. Uit Innsbruck halen zal goedkoper zijn dan uit de USA. Bij mijn weten is Stompede de enige fabrikant die ze gebruikt hier.
    splitfest.nl
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 7 Januar 2017 · 13:43
    Voordeel van die prowder saddles lijkt wel dat je iets makkelijker je binding midden op je board kan positioneren. (Verstellen in de breedte van je board dus.)

Dat is met voile / spark nog wel eens prutsen vindt ik.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 8 Januar 2017 · 18:51
    Precies daarom heb ik de nieuwe Spark pucks gekocht, die zijn iets beter te verschuiven en aan te passen. Heb ze net op mijn board gezet, en het werkt veel makkelijker dan de oude pucks. Nou nog even zien of ze op de berg ook netjes op hun plek blijven zitten...

http://www.sparkrandd.com/gear/spark-pucks/
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro