Le retour d'est! Waarheen te gaan?

• evan
    Advanced
    evan op 24 November 2016 · 20:24
    @Dutchess, als de isobaren zo liggen, wordt er volgens mij lucht vanuit de Adriatische Zee aangezogen.

@49, ik bekeek vanmiddag de webcam op Pianalunga richting Bocchetta en dat zag eruit als een mijnenveld. Dat zal aan de andere kant van Salati niet beter zijn.
  • 49
    Advanced
    49 op 24 November 2016 · 20:35
    @evan "hoeveel ligt er straks echt?", maar er zit nog wel veel in de forecast. de hoeveelheid liften die open zijn lijkt me iig niet het probleem 😉
    montagna bianca, ti amo
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 24 November 2016 · 21:15
    Sinds dinsdag 180 cm vers op de Simplon

Het nulgradenniveau ligt in de noordelijke Piemonte/Oberwallis wel zo'n 400-500 meter hoger dan in de westelijke Piemonte..

Simplon

Bardo
    May the powder be with you.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 24 November 2016 · 21:19
    Zermatt en Saas Fee hebben veel wind gehad. Daar hoef je niet naartoe.

Sestriere daarentegen
  • Bros
    Advanced
    Bros op 24 November 2016 · 21:28
    Zou toch mooi zijn als Sestrieres niet pas 8 dec opent en een pre opening doet....
    Bros
  • freek
    Beginner
    freek op 25 November 2016 · 08:39
    Ik zie trouwens in Valtho t een en ander gebeuren wat volgens mij niet helemaal voorspeld was:
    http://www.valthorens.com/en/live/livecams--webcams/webcam-plan-bouche...
    http://www.valthorens.com/en/live/livecams--webcams/resort-livecam.550...

Waar t gister nogal nat leek op 2300m en volgens mij de meeste neerslag was voorspeld, lijkt nu toch redelijk te dumpen op 2300m
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 25 November 2016 · 08:56
    @Freek, de 15 cm in Valtho vallen natuurlijk in het niet bij de 250 cm die er in de Piemonte en Oberwallis zijn gevallen.

• freek
    Beginner
    freek op 25 November 2016 · 09:12
    @meteomorris
    Dat begrijp ik heel goed 😃 Maar ik lees ook veel over te lage sneeuwgrens, gebieden die niet of later opengaan etc. Dus kijk ik toevallig op webcams van een gebied wat wel open is én iets hoger ligt en neem ik dikke vlokken waar 😉

Weet je of ergens soortgelijke observaties van het sneeuwdek te vinden zijn van Franse gebieden? edit: of is dat dit grafiekje?
  • japser_be
    Advanced
  • Ors
    Advanced
    Ors op 25 November 2016 · 10:01
    Deze retour d'est komt mij te vroeg, maar dit weekend ga ik de latten maar eens gereed maken voor deze winter 😃)
    Screw the cool guy standard procedure... I'm gonna CLAIM! --Shane
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 25 November 2016 · 10:09
    @freek, maar de verschillen zijn lokaal groot..

Val d'sere

Tignes

La Plagne

Val Thorens

Lokaal sneeuwkaart afgelopen 6 dagen laat dit ook mooi zien. Wat sneeuw in Valtho en heel veel sneeuw bij de Italiaanse grens (zie ook: http://wepowder.nl/playgrounds/trois-vallees)

• Aryen
    Advanced
    Aryen op 25 November 2016 · 10:29
    Deze retour d'est komt mij te vroeg, maar dit weekend ga ik de latten maar eens gereed maken voor deze winter 😃) Ors op 25 nov 2016 10:01
    @Ors Als je die boortjes tegenkomt, mogelijk heb ik ze binnenkort nodig. 😃

Ik ga je ook even op m'n mailinglist zetten.
  • freek
    Beginner
    freek op 25 November 2016 · 10:29
    @freek, maar de verschillen zijn lokaal groot..

Helder 😃

http://www.meteofrance.com/previsions-meteo-montagne/neige...

http://www.meteofrance.com/previsions-meteo-montagne/neige/alpes-du-no...

En hier beneden kan je automatische meetstationnetjes vinden
    http://www.meteofrance.com/previsions-meteo-montagne/... japser_be op 25 nov 2016 09:28

Thanks!
  • Ors
    Advanced
    Ors op 28 November 2016 · 15:23
    @Aryen ga de boortjes voor je klaarleggen

... en hou mijn mailbox in de gaten 😃
    Screw the cool guy standard procedure... I'm gonna CLAIM! --Shane
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 28 November 2016 · 18:11
    Heee, waarom mag ik geen foto's meer uploaden op wepowder? Krijg een rood vak op mijn scherm dat zegt "Sorry, something went wrong while uploading your photo"
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 28 November 2016 · 18:24
    @Dutchess Moet er misschien een jpg extensie achter wil het programma hier (en die programma's van je buddy's) de foto's als foto's herkennen? 😉
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 28 November 2016 · 18:41
    @Aryen Duh. Ik en computers.... (rolt met haar ogen) Moment, ff proberen...

• Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 28 November 2016 · 18:44

Terugkijkend naar het Hospiz en de Hübschhorn, Breithorn ligt daarachter.

De top van de Tochuhorn.

De noordwestflank van de Tochuhorn. G3 route volgens het tourenboek. Voor mij en eenieder met wie ik was een duidelijke no go, toch zijn er anderen ingesprongen. En de flank bleef er rustig inliggen. (Dat ze vervolgens niet eens goed konden skieën vond ik dan eigenlijk nog erger...) Je ziet ook hoe hoog de sneeuwgrens hier nog is.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 28 November 2016 · 18:46
    PS: Konijntjes klimmen dus ook rustig tot 2600 meter. Hardball, die donzige dingen...
  • skiester
    Advanced
    skiester op 28 November 2016 · 18:58
    Is er eigenlijk nog iemand in Montgenevre geweest? Uiteindelijk voor Cervinia gekozen vanwege vele terrein tussen 2500 en 3400m. Zaterdag ging het daar pas later in de middag uitstralen. Rond de 2500m. Bovenin was t sowieso goed. Ben wel benieuwd hoe dat uiteindelijk in Montgenevre heeft gewerkt met n top van max 2700m...
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro