Melden van lawines

• JdenHartog
    Tourist
    JdenHartog op 12 Januar 2017 · 17:17
    Even voor de zekerheid: moet je een lawine ook melden als je hem niet veroorzaakt hebt of niet hebt "zien gebeuren"? Dit is naar mijn mening niet helemaal duidelijk in "Melden van lawines" in de Academy.

Dank en Groeten
  • Jesper
    Advanced
    Jesper op 12 Januar 2017 · 18:17
    Dat wordt wel vervelend met al die filmpjes van lawines.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 12 Januar 2017 · 19:14
    Niks moet. Maar als je zeker bent dat de lawine recent is mag het wel. Kijk even in de white risk app van SLF, daar staat een formulier en veel info.
    splitfest.nl
  • Tjin
    Tjin op 12 Januar 2017 · 19:30
    Is er een cheatsheet waar je het juiste nummers kan vinden om het te melden?

Als er iemand bedolven is uiteraard de bergredding die ik standaard in mijn telefoon heb staan, maar als er niemand betrokken is zou ik eigenlijk niet weten wat voor nummers ik zou moeten bellen.
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 13 Januar 2017 · 11:09
    Als jij zelf iets lostrapt in een skigebied: Meld het bij de locale pistedienst. Ik kan dit niet genoeg benadrukken! Als je het namelijk niet doet, kan het zijn dat er een dure, tijdrovende sondeeraktie op gang wordt gebracht. Dus ook als je iemand anders iets ziet lostrappen, meld het. Beter te vaak gemeld dan niet gemeld. Kost 30 seconden, en niemand zal je veroordelen omdat je iets steils/lijps/whatever hebt geskied.

Als je andere lawinen ziet, kun je die melden via dit formulier: http://www.slf.ch/lawinenbulletin/rueckmeldung/index_DE...
    het liefst met 1 a 2 foto's, (één overzichtsfoto en één ingezoomde foto is het best). Dit kun je natuurlijk ook in bovenstaand geval doen, als je de lawine hebt zien afgaan.
  • KrisV
    Beginner
    KrisV op 13 Januar 2017 · 11:54
    Is er ook zo een formulier voor Frankrijk en Oostenrijk?
  • JdenHartog
    Tourist
    JdenHartog op 15 Januar 2017 · 15:12
    Dank allen!
    SnowSafe App lijkt meldingsmogelijkheid en info te hebben voor Oostenrijk.
  • Riesvw
    Beginner
    Riesvw op 15 Januar 2017 · 17:21
    Dank allen!
    SnowSafe App lijkt meldingsmogelijkheid en info te hebben voor Oostenrijk. JdenHartog op 15 jan 2017 15:12

Die app is echt top! Meteen redelijk goede hoogtekaarten ook.

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro