Nederlander (33) komt in lawine in Lech-Zürs

• elpiedro
    Tourist
    elpiedro op 25 Januar 2017 · 13:29
    Nog een klein beetje duiding mbt het ongeluk. Ik heb gisteren (bij de herdenking) begrepen dat de gids merkte dat het sneeuwdek instabiel was dus probeerden door te steken naar een ander deel. Gids voorop, de andere 2 erachteraan. Helaas brak de sneeuw, en het slachtoffer (laatste skier) werd meegenomen. Hij is redelijk snel gevonden (pieper), maar mocht niet baten want had zijn nek gebroken. Al met al een erg treurig ongeval wat een ieder van ons had kunnen overkomen. Zijn persoonlijke situatie maakt het nog triester (vriendin 6 maanden zwanger, broer gaat trouwen dit jaar, zus gaat trouwen dit jaar, moeder al vroeg overleden)
    blablabla
  • BMT
    Advanced
    BMT op 26 Januar 2017 · 03:32
    @elpiedro bedankt voor deze belangrijke toevoeging. Hier blijkt maar weer dat zijlijn beoordelingen toch de belangrijke details missen.

Helaas maakt het dit verhaal niet minder wrang.

In ieder geval gecondoleerd en veel sterkte.

Buco
  • evan
    Advanced
    evan op 26 Januar 2017 · 17:43
    Gecondoleerd, @elpiedro. Buitengewoon treurig dat dit ongeval een schaduw werpt over allerlei feestelijkheden in de familie.
    Ook al ben ik van mening dat het slachtoffer niets te verwijten valt, vind ik jouw opmerking dat dit ongeval eenieder van ons had kunnen overkomen te fatalistisch. Die uitspraak doet mijns inziens geen recht aan de verstandige beslissingen die velen van ons -professionals én recreanten- met betrekking tot lawinegevaar nemen.

@elpiedroHier blijkt maar weer dat zijlijn beoordelingen toch de belangrijke details missen. BMT op 26 jan 2017 03:32@BMT, dat de gids -toen hij zich al in steil terrein bevond- tot het inzicht kwam dat hij een verkeerde beslissing had genomen en alsnog naar vlakker terrein wilde uitwijken, betekent niet dat hij zijn oorspronkelijke keuze -op basis van de beschikbare informatie- niet had moeten uitsluiten.
  • BMT
    Advanced
    BMT op 26 Januar 2017 · 21:04
    @Evan dat zijn niet mijn woorden 😉

Het is alleen nieuwe informatie wat een ander licht op de zaak werpt en wat niet bekend is.

Ik heb te weinig info om een gefundeerde mening te plaatsen. Wel een mening over de traverse. Die had van mi Einzel gemogen, maar misschien gebeurde dat ook.

BMT
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 26 Januar 2017 · 22:25
    @elpiedro mijn welgemeende condoleances. Dank voor je bijdrage om inzage te krijgen. Het is niet aan mij om te oordelen over het voorval. Ik was er niet bij. Maar mocht ik jou of je vrienden op wat voor manier dan ook kunnen helpen, laat het me dan weten. Sterkte!
    May the powder be with you.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 27 Januar 2017 · 15:29
    @elpiedro Gecondoleerd... Vandaag zag ik in het Parool deze nagedachtenis langs komen. Mooi geschreven, zonder schuldvraag, zonder oordeel. Wel komt het keihard binnen. Sterkte.

http://www.parool.nl/amsterdam/diederik-wijffels-1983-2017-avontuurlij...
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro