Sharing is Caring: de 2 freeride routes die wij hebben "ontdekt" in Tauplitz, Oostenrijk

• Ervine
    Advanced
    Ervine op 25 Januar 2017 · 16:51
    Met dank aan Morris en zijn advies in PA#3 en PA#4 bevonden wij ons begin januari opeens in 'die Tauplitz'. Daar hebben wij toen een paar dagen in de sneeuw gespeeld en aldoende een tweetal freeride routes blootgelegd.

Omdat wij zonder Wepowder hier nooit geweest zouden zijn, willen wij als bedankje deze 2 routes in onderstaande video met jullie delen.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Servus,

Ervine
    deathbyselfiestick.wordpress.com
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 25 Januar 2017 · 17:56
    @Ervine, tof. Sharing is caring.
    May the powder be with you.
  • Ervine
    Advanced
    Ervine op 26 Januar 2017 · 11:52
    Hierbij ook nog 2 routes in Mayrhofen.

Enjoy!
  • Ervine
    Advanced
    Ervine op 28 Januar 2017 · 12:03
    De video van vandaag is een puzzeltje voor de liefhebbers. De reden dat we deze niet zomaar weggeven is omdat dit wel een hele fijne 'tree run' is die bijna niemand kent. Hier kun je dus ook een paar dagen nadat het gesneeuwd heeft de eerste lijntjes zetten (als je de puzzel oplost natuurlijk).

Veel plezier
  • raz
    Advanced
    raz op 28 Januar 2017 · 12:43
    Tof initiatief! als het lukt dit jaar nog eens weg te komen voor een goede dump zal ik / wij een duit in het zakje doen! Tnx
  • Ervine
    Advanced
    Ervine op 29 Januar 2017 · 09:04
    @raz cool 😃 Wat zijn trouwens jouw favoriete bestemmingen of ga je gewoon daar naartoe waar de sneeuw valt?
  • mikakindt
    Beginner
    mikakindt op 29 Januar 2017 · 10:44
    Thanks boys!
    Wij waren in dezelfde paar dagen in Tauplitz. Onze eerste poedertrip!
    De eerste dag zo weinig zicht en weinig ervaring in het terrein zelf dat deze dag een stuk minder leuk was dan we hoopten (vermoedheid van de hele nacht door rijden deed ook we een duit in het zakje) maar op dag 2 (zaterdag) begon het weer prachtig, we hebben een paar stukken tussen en naast de pistes wat poeder gehad, maar helaas veel verspoord. Tauplitz komen we zeker nog een keer op terug! Helemaal nu we de routes kennen. En dan meteen op pow day als eerste bij de lift staan.
    Live to ride another day.
  • Ervine
    Advanced
    Ervine op 29 Januar 2017 · 19:58
    You're welcome @mikakindt ^_^

Was dat zaterdag 7 januari of de week daarop?
  • raz
    Advanced
    raz op 29 Januar 2017 · 20:02
    @Ervine wij gaan inderdaad waar de sneeuw ook gaat... favorieten zijn Zermatt, Puy st Vincent, Livigno .... eigenlijk alles met bossen en pillows 😃
  • HenkOneGlove
    Advanced
    HenkOneGlove op 29 Januar 2017 · 20:38
    Trees run gekraakt! Thenks!
    I left one glove in Pragelato
  • Ervine
    Advanced
    Ervine op 30 Januar 2017 · 10:42
    @raz Puy st Vincent is inderdaad echt een top gebied wanneer het om bossen en pillows gaat. Heb je ook al eens het naburige Vallouise Pelvoux uitgeprobeerd? Ik was daar vorig jaar een dagje en zag het potentieel voor als het een keer aan het dumpen is. Een lekker goedkoop resortje waar je een hele dag in de bossen kan spelen op een 'free refill' dag.

Zermatt en Livigno ken ik zelf niet zo goed. Het is alweer te lang geleden dat ik daar was en toen was ik nog niet zo'n bossen crosser. Wellicht dat jij mij wat tips kan geven voor die resorts 😃
  • Ervine
    Advanced
    Ervine op 30 Januar 2017 · 10:46
    @HenkOneGlove heb je de puzzel van Gerlos opgelost?

Vandaag zal ik weer een nieuw puzzeltje uploaden dus dan kan je weer aan de slag 😉
  • mikakindt
    Beginner
    mikakindt op 30 Januar 2017 · 10:52
    You're welcome @mikakindt ^_^

Was dat zaterdag 7 januari of de week daarop? Ervine op 29 jan 2017 19:58

Vrijdag 6 en zaterdag 7 januari.
  • HenkOneGlove
    Advanced
    HenkOneGlove op 30 Januar 2017 · 12:58
    Gerlos idd!
    Met nog 20 cm sneeuw moet ie zaterdag te doen zijn..
  • Ervine
    Advanced
    Ervine op 30 Januar 2017 · 13:18
    @HenkOneGlove het is overigens geen gemakkelijke afdaling dus ik hoop dat je over de benodigde afdalings skills beschikt. Op het laatste stuk moet je trouwens ook oppassen voor prikkeldraad en paaltjes.

Succes!
  • Ervine
    Advanced
    Ervine op 30 Januar 2017 · 13:20
    @mikakindt ah ok, wij arriveerden zondag 8 januari en het dorp was toen uitgestorven 😃
  • mikakindt
    Beginner
    mikakindt op 31 Januar 2017 · 08:31
    @mikakindt ah ok, wij arriveerden zondag 8 januari en het dorp was toen uitgestorven 😃 Ervine op 30 jan 2017 13:20
    Lucky bastards. Jullie kwamen precies die dag waar ik 's ochtends om 3 uur mijn auto van 30cm gortdroge poeder stond te ontdoen.
    Was het nog wel goed sporen trekken op de helling? Die zaterdag was wel echt alles aan gort gereden.
    Wat mij op viel was hoe goed het sneeuwpak was ondanks de triebschnee.
  • Ervine
    Advanced
    Ervine op 31 Januar 2017 · 11:30
    @mikakindt

Omdat er zondag bijna niemand meer op de berg was en het gewoon heeft doorgesneeuwd was het maandag prima toeven in de bossen. Boven de boomgrens was het 'white-out'.

Powder Alerts zijn leuk maar alleen zolang ze niet in een vakantie periode vallen. Wij houden namelijk niet zo van poeder-stress 😉
  • Ervine
    Advanced
    Ervine op 31 Januar 2017 · 11:33
    Hierbij ook nog even de laatste 'tree run puzzel'

Succes!

• HenkOneGlove
    Advanced
    HenkOneGlove op 31 Januar 2017 · 20:21
    @Ervine, ik geef zondag een review op je Tree Run 😃
  • DaSpike
    Advanced
    DaSpike op 31 Januar 2017 · 21:00
    Waar is de drie eenheid in de laatste film? Althans een hint dat die mee is in een rugzak... en op het lichaam.
    Vliegen doet geen pijn...
  • Ervine
    Advanced
    Ervine op 31 Januar 2017 · 22:39
    @DaSpike, very perceptive 😉 Ik moet bekennen dat ik die ochtend de holy trinity stomweg vergeten was mee te nemen :S Het was slechts een holy unity in de vorm van een piepert.. #eenbeetjedom
  • Ervine
    Advanced
    Ervine op 31 Januar 2017 · 22:41
    @HenkOneGlove, ik ben benieuwd. Mocht je nou niet onder de indruk zijn dan claim ik gewoon dat je de puzzel verkeerd hebt opgelost 😋 😉
  • DaSpike
    Advanced
    DaSpike op 2 Februar 2017 · 22:19
    @ervine voordeel van de twijfel dan maar 😃 Maar hopelijk wel meerdere maatjes mee met schep?
    Vliegen doet geen pijn...
  • Ervine
    Advanced
    Ervine op 3 Februar 2017 · 11:19
    @DaSpike, in ieder geval 1 maatje met schep.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 3 Februar 2017 · 12:14
    @DaSpike, very perceptive 😉 Ik moet bekennen dat ik die ochtend de holy trinity stomweg vergeten was mee te nemen :S Het was slechts een holy unity in de vorm van een piepert.. #eenbeetjedom Ervine op 31 jan 2017 22:39

Applaus voor je eerlijkheid..
    May the powder be with you.
  • Ervine
    Advanced
    Ervine op 3 Februar 2017 · 15:22
    @meteomorris, de rest van de dagen had ik mijn ABS tassie inclusief holy trinity wel bij zoals ook te zien is in de meest recente 'tree run tutorial' in Konigsleiten van 18 januari jongsleden 😉

Deze tutorial biedt wellicht wat troost voor degenen die tijdens de afwikkeling van PA#7 zich in het Chillertal in Oostenrijk bevinden in plaats van ergens in de zuid-west Alpen.

Helaas kan ik zelf geen gebruik maken van PA#7 dit weekend anders had ik jullie kunnen voorzien van tree run tutorials in Serre Chevalier, Puy St Vincent, Vallouise-Pelvoux, Montgenevre, Sestriere en Sauze d'Oulx.

Mocht de straalstroom ons echter gunstig gezind zijn en PA#8 recht op de noord-west Alpen laten klappen dan zal ik weer in de auto stappen en binnenkort met nieuwe videos komen van Portes du Soleil, Villars sur Ollon, Les Diablerets, Champex Lac en Les Marecottes.

Fingers crossed.
  • HenkOneGlove
    Advanced
    HenkOneGlove op 3 Februar 2017 · 17:42

@Ervine
    Königsleiten 2016! Same spot.
    Inmiddels ben ik geabonneerd op je youtube!

Deze week met de familie naar de Arena!
    In maart met de matties
  • Ervine
    Advanced
    Ervine op 4 Februar 2017 · 12:14
    @HenkOneGlove, wanneer in 2016 was dat? Misschien waren wij er toen ook wel.

Enne, leuk je als abonnee te hebben. This is only the beginning 😉
  • HenkOneGlove
    Advanced
    HenkOneGlove op 4 Februar 2017 · 14:47
    @Ervine eerste week februari... Edelweiss Hotel
    De tree run in Gerlos ligt er niet goed bij..hopelijk valt er nog genoeg

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro