Is er een bedrijf in Europa die dit doet?

• raz
    Advanced
  • sanno
    Tourist
    sanno op 28 Januar 2017 · 14:10
    Wil je je schoen dan gaan gebruiken icm een Marker Kingpin binding anders heb je ook nog een hak conversie nodig of heb je een cast binding systeem?
    Daarnaast heb ik ooit begrepen dat de inserts die cast plaatst alleen zijn ter ondersteuning van hun eigen product. En dus voor uphill. Als je foto's ook ziet ziet het er vind ik ook niet al te stevig uit. Daarnaast zitten de inserts voor mijn gevoel hoger in de zool dus kan het zijn dat je wat verder achterop staat met de cast inserts.

Maar ben wel benieuwd of er mogelijkheden zijn.
    Toerisski
  • raz
    Advanced
    raz op 28 Januar 2017 · 20:08
    Hi @Sanno, natuurlijk wil ik het liefst Kingpins monteren.... maar ik denk inderdaad dat die conversion van Cast alleen in de neus zit... dus dan zou het zijn voor hun oplossing

Tot op heden heb ik geen fijne downhill georiënteerde schoenen met inserts kunnen vinden die mij goed zitten(brede voet, hoge wreef) Vandaar dit soort "halve" oplossingen

Weet iemand anders een oplossing?
  • sanno
    Tourist
    sanno op 28 Januar 2017 · 20:28
    Zou je dan niet een buisje met de juiste diameter in je zool kunnen lijmen?
    Eerst wel met een goede kolomboor voor boren natuurlijk.
    Toerisski
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 28 Januar 2017 · 21:24
    Hi @Sanno, natuurlijk wil ik het liefst Kingpins monteren.... maar ik denk inderdaad dat die conversion van Cast alleen in de neus zit... dus dan zou het zijn voor hun oplossing

Tot op heden heb ik geen fijne downhill georiënteerde schoenen met inserts kunnen vinden die mij goed zitten(brede voet, hoge wreef) Vandaar dit soort "halve" oplossingen

Weet iemand anders een oplossing? raz op 28 jan 2017 20:08

Kijk eens naar de Tecnica Conchise 130. Daar kwam Steve van de SoleBootshop in Chamony voor mij bij uit. Voordeel is dat de tech inserts er standaard inzitten. Ik heb ook erg brede pootjes maar met 1 deukje en intuition liners heb ik een fit die ik nog nooit heb gehad. Ben van 104 mm leest naar 99 gegaan. De middenvoet zit nu vast en de voorvoet heeft ruimte.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • vasco
    Advanced
    vasco op 28 Januar 2017 · 22:29

Kijk eens naar de Tecnica Conchise 130. Daar kwam Steve van de SoleBootshop in Chamony voor mij bij uit. Voordeel is dat de tech inserts er standaard inzitten. Ik heb ook erg brede pootjes maar met 1 deukje en intuition liners heb ik een fit die ik nog nooit heb gehad. Ben van 104 mm leest naar 99 gegaan. De middenvoet zit nu vast en de voorvoet heeft ruimte. SPAM op 28 jan 2017 21:24

Goede schoenen, die pas ik zelf ook. Wel jammer dat ze zo zwaar zijn. Ik moest er wel losse blokken met techinserts bij kopen. Het geheel vind ik er dan niet heel anders uitzien dan die castboot oplossing.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 28 Januar 2017 · 23:46

Kijk eens naar de Tecnica Conchise 130. Daar kwam Steve van de SoleBootshop in Chamony voor mij bij uit. Voordeel is dat de tech inserts er standaard inzitten. Ik heb ook erg brede pootjes maar met 1 deukje en intuition liners heb ik een fit die ik nog nooit heb gehad. Ben van 104 mm leest naar 99 gegaan. De middenvoet zit nu vast en de voorvoet heeft ruimte. SPAM op 28 jan 2017 21:24

Goede schoenen, die pas ik zelf ook. Wel jammer dat ze zo zwaar zijn. Ik moest er wel losse blokken met techinserts bij kopen. Het geheel vind ik er dan niet heel anders uitzien dan die castboot oplossing. vasco op 28 jan 2017 22:29
    de mijne hebben ze standaard in de shell zitten. Zou ik een nieuwer model hebben?
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 29 Januar 2017 · 13:21
    Vanaf volgend jaar hebben echt bijna alle grote merken toer-freeride schoenen met inserts in hun collectie zitten. Van Salomon, Nordica, Technica en ga zo maar door. Moet gek lopen wil je daar niets tussen vinden.

En ik zou echt niet durven te skiën met zo'n geknutselde insert. Ik hou teveel van mijn leven 😉
  • raz
    Advanced
    raz op 29 Januar 2017 · 20:05
    Ja @Rogier, ik denk inderdaad dat ik even geduld moet hebben.... ik wacht wel een jaar of 2 , dan heb je vast veel meer keus in schoenen met inserts en meer kingpin achtige... nu maar weer frame bindingen op mijn nieuwe skis monteren 😃
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 29 Januar 2017 · 20:16
    Dalbello Lupo TI heeft ze ook.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 29 Januar 2017 · 21:58
    Schreef ik nu echt "Chamony" het zal de Franse wijn zijn😃
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 30 Januar 2017 · 12:38
    @raz Weet je zeker dat je alle mogelijke schoenen gepast hebt? Er is al zoveel keuze...
  • raz
    Advanced
    raz op 30 Januar 2017 · 13:23
    @Spam , Lupos heb zijn helaas te smal voor mij (98mm). Mijn Panterra's zijn 102mm en eigenlijk al te smal
    Maar mijn hoge wreef zorgt meestal nog voor meer problemen dan de breedte van mijn voeten 😃
  • Misplaced
    Advanced
    Misplaced op 31 Januar 2017 · 09:28
    Je kan ook de K2 Pinnacles proberen, die heb je in LV, normaal en HV, ik geloof 90-100-110mm leest ofzo. Zijn langzaam ook al in de aanbieding te krijgen (bergzeit bv).

Zitten super, skiën super, vallen alleen soms nog weleens uit elkaar. Maar de garantie werkt goed. En trek je schnallen niet te strak vast dan houden de scharnieren het wat langer vol 😃
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 31 Januar 2017 · 09:35
    En die Lange in 100 mm breedte met wat bootfitting....

En volgend jaar de Nordica, is ook niet al te smal.
  • raz
    Advanced
    raz op 31 Januar 2017 · 09:54
    Mannen... ik denk inderdaad dat het moet kunnen lukken om schoenen te kopen...dank voor jullie tips.... ik wil alleen graag nog even verder op mijn Panterras . Die na vele aanpassingen lekkerder zitten dan alle skischoenen die ik de laatste 20 jaar heb gehad. Vandaar mijn vraag of iemand een oplossing weet om ze te verbouwen zodat ik het cast systeem kan gebruiken
  • raz
    Advanced
    raz op 31 Januar 2017 · 10:22
    @Rogier Die Lange's lijkt me wel wat... goede reviews...thanks voor de tip

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro