wePowder Season Kick Off 2017 - Who is joining?

• svenk
    Advanced
    svenk op 5 September 2017 路 22:31
    De gedachten gaan langzaam naar de winter 馃槂

Epique heeft het programma voor de wePowder Season Kick Off 2017 online staan: http://epique.com/freeride/free-ride/2017-12-13-to-2017-12-17... Who is going!?

Het programma lijkt dit jaar anders dan voorgaande jaren. Ik lees 4 ipv 3 dagen, incl. hotel en HP en met 5 groepen (=max 35 deelnemers) voor 995 euro. Niet echt meer een hit and run met zoveel mogelijk wePowder broeders en zusters dus...
    If in doubt, don't go out!
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 6 September 2017 路 10:00
    Ik had al gehoord dat dit een beetje de plannen waren. Niet echt meer hetzelfde concept.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 6 September 2017 路 10:53
    Valt helaas nu ook vlak voor de kerstvakantie 馃槥
  • @MichieldRuijter
    Elite
    @MichieldRuijter op 6 September 2017 路 13:48
    Het hit en run principe is nog steeds aanwezig. De zes regio's waar we uit kiezen waren in de afgelopen jaren ook de regio's die genomineerd waren en/of gekozen waren voor de kickoff. En met succes.

Zoals op de site beschreven:

1: Les Trois Vall茅es: Val Thorens, Meribel, Courchevel (Frankrijk)
    2: Espace Killy: Tignes en Val d鈥橧sere (Frankrijk)
    3: Arlberg: Sankt Anton, Lech en Zurs (Oostenrijk)
    4: 脰tztal: S枚lden, Obergurgl en Hochgurgl (Oostenrijk)
    5: Les Quatre Vall茅es: Verbier (Zwitserland)
    6: Paznauntal: Ischgl, See en Kappl (Oostenrijk)

De gekozen gebieden voldoen aan de onderstaande criteria:
    Hooggelegen (eventueel met gletsjer)
    Veel liftcapaciteit (die zo vroeg al open zijn)
    Gevarieerd terrein (voor alle niveaus)
    Genoeg terrein (voor 5 freeride groepen)
    Goede bereikbaarheid (tussen 875 en 1150 km vanuit Utrecht)

Het concept van alles zelf regelen is idd niet meer aanwezig. Dit haal voor je gevoel het 'free' gevoel weg maar wij denken juist dat het een hoop vrijheid mee brengt. Je hoeft nu niets meer te regelen... je hoeft alleen maar 1000km te reizen en voor de rest 'enjoy the ride'.

Het zelf regelen zorgde voor een aantal praktische problemen tijdens het organiseren van het event. Bijvoorbeeld een briefing bij ontbijt en avond eten waar iedereen aanwezig is en voor de gids om 's avonds na het avond eten de volgende dag door te spreken. Dit soort problemen zijn opgelost nu iedereen onder een dak zit. Erg praktisch en tevens gezelliger. (dit als antwoord op de vraag om meer community gevoel)

De vierde dag is gekozen om het 3,5 ipv 2,5 dag van te maken. Als je naar Valtho rijdt voor 2,5 dag is dat echt een kostbare en vermoeiende trip. Die extra dag extra knallen is toch niet erg..

De prijs is hiermee veranderd. Het gaat dan om een dag extra gids, de liftpas en de vier overnachtingen. We hebben gevraagd aan deelnemers van voorgaande jaren wat ze onder de streep kwijt waren voor 3 dagen.. Sommige zaten boven de 1000.. Het gaat namelijk vaak harder als je het in losse bedragen betaald al voelt het niet zo.

een weekend later met het oog op een betere basislaag. Wellicht dat een weekje verschil maakt. We zullen het zien.
    @MichieldRuijter
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 6 September 2017 路 15:47
    Ik snap het idee achter de verandering maar moet zeggen dat het mij persoonlijk minder aanspreekt dan het oude concept. Plus de minder grote groep vind ik ook jammer.
  • svenk
    Advanced
    svenk op 6 September 2017 路 16:44
    Het oude concept sprak mij ook meer aan.

Voor mij zit hem dat in als GROTE Wepowder community met elkaar op pad zijn tegen een LEUKE prijs. Dat moet toch kunnen als ik kijk naar de Kapow-deal: 3 dagen incl. 2 overnachtingen, ontbijt, diner en een 3-daagse liftpas, voor 379 (early bird)....

Nu voelt het voor mij als een gewone Epique-reis zoals alle andere met een zelfde prijsstelling.
    If in doubt, don't go out!
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 6 September 2017 路 17:10
    wbt prijs, ik heb even terug gekeken naar die wie betaalt wat van afgelopen jaar. Alles er op en er aan tel zaten we op 900 pp inc tol / benzine. Maargoed dit waren ''wij'' . Voor sommige kan het inderdaad duurder of juist ook goedkoper uitvallen. Als je met een groep gaat kun je de tol / benzine / acco al delen. Scheelt je zo maar eens de helft en dat kan hard gaan. Als ik voor mn eigen ga tellen zou me dit nu ongeveer 300 extra kosten ( drank + lunch oid , drankje voor de auto, tol ) ( Heb helaas soms het zelfde verbruik als de auto als het erg gezellig is)

Maar je hoeft nu wel niet meer op jacht naar een acco ( vorig jaar ivm een wedstrijd bleek dat niet voor iedereen even makkelijk)
    Hoeft gegarandeerd niet te koken en of boodschappen te gaan doen.
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • Bart313
    Tourist
    Bart313 op 6 September 2017 路 17:35
    Ik vind het wel lekker dat alles geregeld is. Het is nog maar het voorseizoen en je gaat toch ook een beetje voor de gezelligheid.
  • Flant
    Beginner
    Flant op 6 September 2017 路 21:57
    Ik snap de aanpassing wel. Ik ben 2 keer met de closure mee gegaan. En het was heel gezellig dat je met z'n alle op een locatie zit. Zeker ook het maken van plannen voor de volgende dag, en samen eten was de afgelopen twee jaar met de kick off een heel gedoe.
  • sven
    Beginner
    sven op 7 September 2017 路 08:29
    @Svenk, kapOw is wel iets anders je neemt daar deel aan 3 clinics van 2,5 uur dus je hebt daar geen 3 dagen een gids
  • @MichieldRuijter
    Elite
    @MichieldRuijter op 7 September 2017 路 11:36
    Het oude concept sprak mij ook meer aan.

Voor mij zit hem dat in als GROTE Wepowder community met elkaar op pad zijn tegen een LEUKE prijs. Dat moet toch kunnen als ik kijk naar de Kapow-deal: 3 dagen incl. 2 overnachtingen, ontbijt, diner en een 3-daagse liftpas, voor 379 (early bird)....

Nu voelt het voor mij als een gewone Epique-reis zoals alle andere met een zelfde prijsstelling.
    svenk op 6 sep 2017 16:44

Kapow en de kickoff vergelijken is als appels met peren. Zowel op prijs als op programma. Maar als je het even doorrekendt: 380/3*4=500 plus 2 extra overnachtingen HP (a65) en een extra dag lifpas (a50) is al snel 680. de overige 315 is dan voor 4 dagen gids. Die kosten doorgaans 500 per dag (als ze niet in hun achtertuin gidsen).. dus 315/4 dagen * 7 deelnemers = 550 voor de gids. Moeten we er ook nog wat aan overhouden.. als ik het zo na reken... volgens is dit erg fair.
    @MichieldRuijter
  • @MichieldRuijter
    Elite
    @MichieldRuijter op 23 November 2017 路 15:11
    Een kleine update over de groepen en niveaus aan de hand van de huidige aanmelding. Er zijn nu 23 aanmeldingen.

1 ski expert (freeride en freetour)
    2 ski gevorderden (freeride en freetour)
    3 ski beginners (freeride)
    4 snowboard groep voor gevorderden (freeride en freetour)
    5 snowboard groep voor beginners (freeride)

Freeride > lift access met eventueel een korte hike
    Freetour > lift access in combinatie met touren

Uiteraard als we vier dagen verse poeder kunnen rijden uit de lift dan is lopen niet direct nodig.
    @MichieldRuijter

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro