Sneeuwschoenen topic?

• BASC
    Advanced
    BASC op 16 September 2017 · 06:55
    Hoi!

Het leek mij leuk om hier iedereens mening te horen over jullie favoriete sneeuwschoenen. Ik weet dat er hier veel splitboarders, en natuurlijk skiers zijn, maar dacht probeer het toch even!

Laatst hier een leuk nieuw ontwerp langs zien komen; Drift board;
    https://www.kickstarter.com/projects/2049904275/drift-boards-snowshoe-...
    Lijkt mij niet ideaal zonder crampons maar wel lekker licht.

Ikzelf gebruikte vaak MSR evo tour. Hadden goed grip alleen niet erg comfortable op lange stukken..

Ga nu opzoek naar nieuwe en belangrijk voor mij is de grip en float. Natuurlijk ook hoe lichter hoe beter. Gebruik ze voornamelijk in Japan en dan loop je vaak door hele diepe sneeuw, maar hoe hoger je komt is het vaak ook windblown en vaak icy.

Ben benieuwd naar jullie meningen, ervaringen en of dit topic aanslaat! 😃

Have fun!

First Tours
  • BASC
    Advanced
    BASC op 16 September 2017 · 11:46 First Tours
  • Mars
    Tourist
    Mars op 16 September 2017 · 13:06
    Voor die Verts gaf (of geeft?) het beugeltjes waarmee ze direct onder Karakoram bindingen passen.

Grivel heeft zo'n 10-15 jaar geleden ook eens zoiets gemaakt. De Violino. Die kon je op stijgijzers klikken. Dat was geen succes.

Ik houd het bij mijn stok oude Tubbs. Soms slijten de spanriempjes om het frame door. Ik heb een bodem van een boodschappentas in repen gesneden. Met een boutje er door (zelfde reserve als voor m'n Karakoram binding) werkt dat perfect.
  • BASC
    Advanced
    BASC op 17 September 2017 · 01:51
    Ik heb ook zo mijn twijfels bij die verts. Misschien wel lekker voor hele korte hikes, om alleen een kicker te hitten ofzo. Niet om echt mee te touren..
    First Tours
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 17 September 2017 · 17:16
    Ik heb nog ergens een paar TSL rando's. Dat waren toen zo'n beetje de goedkoopste sneeuwschoenen die je kon krijgen maar prima voor simpele toertjes of als je een keer met je snowsurf ergens omhoog wil ofzo.

Er zijn zeker situaties te verzinnen waar sneeuwschoenen beter werken dan skins... Maar ik geloof niet dat ik ze zelf sinds ik een split heb nog gebruikt heb.

Zo als @BASC al opmerkte zie je in Japan (iig op hokkaido) ook veel boarders met sneeuwschoenen. Je maakt daar vaak redelijk korte laps en zeker als er eenmaal een spoor staat geloof ik best wel dat sneeuwschoenen dan handiger kunnen zijn.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • svendebakker
    Expert
    svendebakker op 17 September 2017 · 19:54
    Voor de echte fanatieke sneeuwschoen poeder wandelaars ons, sneeuwschoen met airbag!

• BASC
    Advanced
    BASC op 18 September 2017 · 02:22
    Voor de echte fanatieke sneeuwschoen poeder wandelaars ons, sneeuwschoen met airbag!

svendebakker op 17 sep 2017 19:54

Zou die dan helpen als je ze opgeblazen boven aan je rugzak laat hangen en je wordt meegenomen door een lawine? 😃

Zijn die daadwerkelijk goed?
    First Tours
  • Tjin
    Tjin op 18 September 2017 · 10:52
    Ik heb alleen ervaring met 2 modellen:

- Tubbs Alp Flex 24, lekker makkelijk aan en uit trekken, maar de bandjes enzo nemen wel wat ruimte in in opslag/op je rugzak gebonden.
    - MSR lightning Ascent; super plat op te bergen. Handig op je rugzak/als baggage. Heel veel bandjes die je een voor een vast moet zetten.

In beide gevallen; voor mij niet genoeg float bij echt diepe poeder. Kan ook aan mij liggen...
  • Lisette1977
    Lisette1977 op 19 September 2017 · 16:19
    Loop je daar wel een beetje stabiel op? Doet me denken aan die opblaasbare schoenen waar Bassie en Adriaan mee over het water peddelden 😀
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 19 September 2017 · 20:55
    @Tjin de goedkopere versie van msr (evo?) heeft de mogelijkheid om er twee plastic extra stukken op de achterkant te zetten voor wat extra float. Zelf heb ik die stukken 2 winters geleden niet nodig gehad en nu ben ik ze een beetje kwijt, maar als ik ze binnenkort opgraaf (help me er vooral aan herinneren als je wilt...) dan zou je ze best een kunnen uitproberen.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Tjin
    Tjin op 20 September 2017 · 08:55
    @Tjin de goedkopere versie van msr (evo?) heeft de mogelijkheid om er twee plastic extra stukken op de achterkant te zetten voor wat extra float. Zelf heb ik die stukken 2 winters geleden niet nodig gehad en nu ben ik ze een beetje kwijt, maar als ik ze binnenkort opgraaf (help me er vooral aan herinneren als je wilt...) dan zou je ze best een kunnen uitproberen. EmileHendrix op 19 sep 2017 20:55

Dankje, maar heb zelf de Tubbs en niet de MSR in mijn bezit...

Ben ook meer een tourskier dan sneeuwschoen loper, dus upgrade zit nogal laag op het lijstje.

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro