Rijbewijs vertaling Japan

• Yves
    Advanced
    Yves op 15 November 2017 · 12:08
    Trip naar Hokkaido geboekt voor eind januari 2018.

Heeft er iemand vanuit België ervaring met de aanvraag voor de vertaling van je Belgisch rijbewijs? De JAF site geeft je wel wat formulieren maar die zijn niet volledig duidelijk. Zo lijkt her erop dat je je vertaling naar een Japans adres moet laten versturen? Me dunkt moet er daar toch een makkelijker (bij voorkeur online) manier zijn?

Any help is appreciated
  • sdb
    Tourist
    sdb op 15 November 2017 · 12:27
    ik ben naar het lokaal gegaan in Tokyo. 5 minuten binnen, gaan lunchen, uurtje of 2 later gaan ophalen.
    online zo goed als onmogelijk, als je (iemand kent die) Japans spreekt moet het wel lukken om het naar uw hotel te laten versturen.
  • Yves
    Advanced
    Yves op 15 November 2017 · 13:03
    Probleem is dat we geen vast hotel hebben en er 10 dagen roadtrip van willen maken (de sneeuw achterna...). Momenteel één optie gevonden van een verhuurbedrijf dat ook vertalingen voorziet, wellicht is dat de enige oplossing?
  • dimsum
    Beginner
    dimsum op 15 November 2017 · 13:18
    Hallo,

Ik zat een tijdje geleden met hetzelfde probleem. Daar is ook een topic over geweest op het forum. Je hebt echt een contactpersoon in Japan nodig om het gedaan te krijgen. Voor ons heeft Niseko Auto het geregeld. (ong 40à50€ per rijbewijs dacht ik). We hebben ze nu in pdf ontvangen en ze zijn per post onderweg. Zo kunnen we bij aankomst meteen gaan rijden.

Toyota car rental wilde hier niet aan meewerken en bleef beweren dat een internationaal rijbewijs volstond voor België (ze hebben later hun fout wel toegegeven dus mss doen ze het nu wel).

Succes!
  • BASC
    Advanced
    BASC op 15 November 2017 · 21:00
    Er zijn in Japan zat bedrijven die zoieso niet aan buitenlanders verhuren. Ze zijn daar heel grappig in..
    Het makkelijkst is inderdaad, at @dimsum zegt, om iemand in Japan te hebben die dit voor je doet. (Vriend, kennis, gids)

Let ook op dat eind Jan een erg drukke periode is met veel Ozzies dus ik zou wel al een beetje naar accommodatie kijken.

Zie je daar! 😃
    First Tours

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro